(تصاویر) کشف شبکه‌ای از «تونل‌های مخفی» در زیر یک خانۀ 800 ساله

(تصاویر) کشف شبکه‌ای از «تونل‌های مخفی» در زیر یک خانۀ 800 ساله

باستان‌شناسان، محوطه‌ای به مساحت ۱۹۹۷۴ متر مربع در دیستره (Distré) را کاوش کردند و ویرانه‌های یک جامعه کشاورزی از قرون وسطی را یافتند.

کد خبر : ۱۸۲۰۷۱
بازدید : ۶۲۴

فرادید| اگر در مرکز یک محوطه کاوش باستان‌شناسی در دیسترِه (Distré) فرانسه بایستید، ممکن است چیز زیادی متوجه نشوید. این سایت ۸۰۰ ساله چند گودال اندک اینجا و آنجا دارد و بیشترین چیزی که خواهید دید خاک قهوه‌ای مایل به خاکستری است. 

به گزارش فرادید، به همین دلیل است که فریبنده‌ترین ویرانه یعنی شبکه‌ای از تونل‌ها زیر سطح این محوطه پنهان شده است. 

موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی پیشگیرانه فرانسه در یک بیانیه خبری در ۲۱ مارس گفته است که باستان‌شناسان، محوطه‌ای به مساحت ۱۹۹۷۴ متر مربع در دیستره (Distré) را کاوش کردند و ویرانه‌های یک جامعه کشاورزی از قرون وسطی را یافتند. 

به گفته باستان‌شناسان، انسان‌ها از قرن ۱۰ تا ۱۲ در این مکان سکنی گزیدند و احتمالاً زمانی که دام‌هایشان گرفتار یک بیماری همه‌گیر شدند، اینجا را ترک کردند. این ویرانه‌ی ۸۰۰ساله شامل یک خانه، شواهدی از کشاورزی و دامداری و ۳۰ انبار غله می‌شود. 

این خانه نزدیک مرکز محوطه قرار داشت و به شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی متصل بود. این شبکه تونل مخفی حدود ۴۸ متر امتداد داشت و دارای پنج اتاق مختلف بود. 

1

برخی از تونل‌های پنهان در این خانه ۸۰۰ ساله

عکس‌ها تونل‌های سنگ‌تراشی‌شده را نشان می‌دهند. برخی از بخش‌های تونل باریک بودند و احتمالاً این باریکی، مسدود کردن بخش‌ها را آسان می‌کرد، در حالی که برخی دیگر به قدر کافی ارتفاع داشتند که میشد در آن‌ها ایستاد. 

به گفته باستان‌شناسان، احتمالاً از تونل‌های پنهان برای نگهداری مواد غذایی استفاده میشد، اما یک نقطه‌ی گودال‌مانند نشان می‌دهد که شاید از این تونل‌ها برای نگهداری دام‌های کوچک استفاده میشده است و احتمال دیگر اینست که این شبکه یک هدف دفاعی داشته است. 

2

بخشی از شبکه تونل پنهان در خانه ۸۰۰ ساله

باستان‌شناسان یک چاه آب با عمق حدود ۱۲۰ متر نیز کشف کردند. یک عکس نمای داخل چاه را نشان می‌دهد. داخل چاه خشک‌شده سرامیک، قطعات دو سطل و مقداری بذر و میوه بود. 

3

نمایی از چاه آب که در سایت ۸۰۰ساله یافت شده است

این محوطه ۸۰۰ ساله تنها یک خانه دارد، اما باستان‌شناسان می‌گویند امکانات ذخیره‌سازی گسترده آن نشان می‌دهد که این محوطه به عنوان نقطه جمع‌آوری برای عملیات کشاورزی بزرگتر کاربرد داشته است. 

کاوش‌ها و تجزیه و تحلیل محوطه همچنان در حال انجام است. 

دیستره (Distré) در غرب فرانسه و حدود ۲۰۰ مایلی جنوب غربی پاریس است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید