(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از معروف‌ترین «سنگ» تهران تا چشم‌انداز کارت‌پستالی اردوگاه

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از معروف‌ترین «سنگ» تهران تا چشم‌انداز کارت‌پستالی اردوگاه

از یک سنگ قارچی‌شکل در ارتفاعات شمیران تا چشم‌انداز زیبای چادرهای سفیدی که در ساحل رودخانه برپا شده‌اند؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از ایران عهد قاجار می‌بریم.

کد خبر : ۱۸۳۲۵۰
بازدید : ۲۱۸۴

فرادید| این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

به گزارش فرادید؛ عکس‌های اول و دوم امروز مربوط به یکی از جاذبه‌های قدیم تهران هستند که امروزه دیگر وجود ندارد. این سنگ قارچی‌شکل عظیم که گویا به «سنگ پیرزن» معروف بوده، در کوه‌های ولنجک قرار داشته و عکاسان زمان قاجار از آن عکس‌هایی تهیه کرده‌اند. در کتاب خاطرات اعتمادالسلطنه نیز نام این سنگ آمده است. این سنگ بعدها در اثر زلزله فرومی‌افتد و امروزه نشانی از آن باقی نمانده است.

2

FS-FSA_A.4_2.12.GN.20.06

عکس بعدی تصویری از یک کشاورز عهد قاجار را نشان می‌دهد که بر روی خرمن‌کوب چوبی‌اش که به وسیلۀ دو گاو کشیده می‌شود نشسته و مشغول کار است.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.02.10

عکس آخر تصویری کارت‌پستالی و زیبا از اردوگاهی سلطنتی است که به احتمال زیاد مربوط به یکی از سفرهای تفریحی ناصرالدین شاه است.

1

۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید