(تصاویر) کشف یک گنجینۀ غیرمنتظره در گورستان 800 سالۀ سوئدی

(تصاویر) کشف یک گنجینۀ غیرمنتظره در گورستان 800 سالۀ سوئدی

باستان‌شناسان از کشف چندین اسکلت حین یک پروژه‌ی ساخت و ساز در کلیسا شگفت‌زده نشدند، اما یکی از این گورها یک راز ۸۰۰ساله را نیز در خود پنهان کرده بود.

کد خبر : ۱۸۴۶۹۰
بازدید : ۵۴۲

فرادید| از دور، سقف خاکستری سنگی و برج سفید کلیسای براهه منظرۀ جذابی به نظر می‌رسد. این ساختمان زیبا در جزیره‌ی کوچکی در جنوب سوئد واقع شده است و قبرستانی پر از گل آن را احاطه کرده. 

به گزارش فرادید، اخیرا باستان‌شناسانی که مشغول کار در این محوطه بودند چندین اسکلت در آنجا کشف کردند که به خودی خودش چیز تعجب‌آوری نبود؛ اما یکی از این گورها یک رمز و راز ۸۰۰ ساله را در خود پنهان کرده بود.

باستان‌شناسان کاوش‌هایی را در کلیسای براهه در ویسینگسو آغاز کرده بودند تا برای نصب یک سیستم گرمایش زمینی آماده شوند. 

آنا اودین، باستان‌شناس موزه می‌گوید در روز نخست کاوش، دو اسکلت پیدا شد. یکی از آن‌ها متعلق به مردی ۲۰ تا ۲۵ساله بود و هویت دیگری مشخص نشد. اما در کاوش بیشتر قبر، سه سکه نقره پیدا شد. سپس سکه‌های بیشتری نزدیک پای چپ اسکلت پیدا شد. 

1

سکه‌های نقره ۸۰۰ ساله که در کلیسای براهه در ویسینگسو یافت شدند

در مجموع، باستان‌شناسان ۱۷۰ سکه نقره پیدا کردند که مربوط به سال‌های ۱۱۵۰ تا ۱۱۸۰ هستند. در عکس‌ها تعداد انگشت‌شماری سکه را می‌بینید که کمی کدر شده‌اند. 

برخی از این آثار ۸۰۰ ساله، طرح‌های کاملاً ناشناخته‌ای دارند. باستان‌شناسان این موضوع را هیجان‌انگیز و منحصربفرد توصیف کردند. 

2

سکه‌های نقره 800 ساله در دست باستان‌شناسان

عکس‌های به اشتراک گذاشته شده از سوی موزه در پست فیس‌بوک در ۲ آوریل برخی از سکه‌ها را نشان می‌دهد. یکی از آن‌ها طرحی شبیه X دارد که چهار نقطه و یک حلقه آن را احاطه کرده است. دیگری شبیه تلاقی بین تاج و پل است. 

این کشف را باید نادر در نظر گرفت، چون گورهای مسیحی در طول قرن دوازدهم معمولاً هیچ گورنهاده‌ای ندارند. سنت دفن مردم با اشیاء در دوران قدیم و ماقبل تاریخ رایج بود. 

باستان‌شناسان نمی‌دانند چرا متوفی با این سکه‌های کمیاب دفن شده است. حفاری در کلیسا و تجزیه و تحلیل سکه‌ها به امید حل این معما همچنان ادامه دارد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید