(تصاویر) اشیاء 2 هزار ساله و «قیف» مرموزی که در این چاه کشف شدند

(تصاویر) اشیاء 2 هزار ساله و «قیف» مرموزی که در این چاه کشف شدند

تقریباً به مدت دو هزار سال، یک چاه سنگی در مقابل پله‌های یک معبد باستانی رومی در ایتالیا پنهان شده بود. این چاه باستانی به اندازه محیط پیرامونش جلب توجه نمی‌کرد، با این حال از یک گنجینه‌ی مخفی در درون خود محافظت کرده بود.

کد خبر : ۱۹۲۵۶۴
بازدید : ۵۷۷

فرادید| وزارت فرهنگ ایتالیا در بیانیه خبری روز ۵ ژوئن اعلام کرد که باستان‌شناسان در بخشی از یک پروژه مرمت، داخل چاهی به عمق ۳ متر واقع در پارک باستان‌شناسی اوستیا آنتیکا در حومه رم را بررسی کرده‌اند.

به گزارش فرادید؛ در عکس که از محل گرفته شده، می‌بینیم کارگری به داخل چاه باستانی رفته است. مقامات می‌گویند پایین چاه، با بررسی دقیق گل و لای، ده‌ها اثر باستانی مربوط به ۱۸۰۰ سال پیش کشف شده است. 

5

یک اثر چوبی کمیاب که در چاه پیدا شده است

باستان‌شناسان می‌گویند منحصر به فردترین اثر، یک قیف چوبی یا شاید یک شئ جام‌مانند است که هدف از ساخت آن روشن نیست. 

در این چاه همچنین چندین مورد اقلام چوبی بهم پیوسته هم پیدا شدند که به گمان باستان‌شناسان، این قطعات زمانی یک لوله یا چیزی شبیه به آن بوده‌اند. 

4

برخی از مصنوعات چوبی باستانی که ممکن است قطعات یک لوله باشند

باستان‌شناسان ظروف شیشه‌ای شکسته، قطعات سنگ مرمر، قطعات سفالی و استخوان‌های سوخته را نیز در چاه پیدا کردند. قدمت برخی از این آثار بین سال‌های ۵۰ تا ۲۰۰ پس از میلاد است. 

3

برخی از آثار باستانی ۱۸۰۰ساله که در چاه پیدا شدند

باستان‌شناسان می‌گویند استخوان‌های سوخته متعلق به حیواناتی است که احتمالاً طی یک مراسم آیینی باستانی قربانی شدند. این حیوانات که احتمالاً خوک یا گاو بودند، شاید طی یک ضیافت تشریفاتی پخته و خورده شدند و پسماند آن‌ها را بعداً در چاه انداختند. 

2

آثار باستانی ۱۸۰۰ساله بیشتری در این چاه پیدا شده است

به گفته باستان‌شناسان، این چاه نزدیک مجموعه معبدی قرار دارد که در قرن سوم قبل از میلاد ساخته شده است. این مجموعه در واقع وابسته به معبدی مخصوص هرکول بوده است، اما ساختمان‌های مذهبی دیگری هم دارد. فعالیت معبد حول محور پیشگویی و تلاش برای پیش‌بینی آینده بوده است. 

1

اثر باستانی قیف‌مانندی که در چاه پیدا شده است

باستان‌شناسان قصد دارند به مطالعه آثار چوبی باستانی که در چاه کشف شده، ادامه دهند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید