کشف یک ساختمان مرموز 4 هزارساله که پر از استخوان حیوانات است

کشف یک ساختمان مرموز 4 هزارساله که پر از استخوان حیوانات است

باستان‌شناسان در کرت (یونان) سازه‌ای ۴۰۰۰ ساله کشف کردند که شاید تمدن کمترشناخته شدۀ مینوسی‌ها از آن برای برگزاری مراسم آیینی استفاده کرده باشند.

کد خبر : ۱۹۲۹۴۹
بازدید : ۶۲۲

فرادید| باستان‌شناسان گزارش داده‌اند از سازه دایره‌ای ۴۰۰۰ ساله‌ای که بالای تپه‌ای در یونان کشف شده ممکن است برای آیین‌های باستانی مینوسی استفاده شده باشد. 

به گزارش فرادید، نمایندگان وزارت فرهنگ یونان در اشاره به این ساختمان پر پیچ و خم افسانه‌ای که برای پادشاه مینوسی کرت ساخته شده، اعلام کردند این ساختمان شامل هشت حلقه سنگی روی هم قرار گرفته با دیوارهای کوچکی می‌شود که آن‌ها را قطع می‌کنند و اتاق‌ها را شکل می‌دهند. 

3

این سازه منحصربه‌فرد که ۴۸ متر قطر دارد، در ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی هراکلیون، پایتخت کرت، در حالی کشف شد که کارگران ساختمانی در حال نصب یک سیستم رادار نظارتی برای فرودگاه جدید بودند. به نظر می‌رسد این بنای باستانی که بالای تپه‌ای نزدیک شهر کاستلی واقع شده، دو ناحیه اصلی داشته است: یک ساختمان مدور با قطر ۱۵ متر درست در مرکز و منطقه‌ای که با دیوارهایی ایجاد شده که به خارج از آن منشعب شدند. 

باستان‌شناسان بر اساس سبک قطعات سفالی کشف شده حین کاوش، به طور آزمایشی قدمت این بنا را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۱۷۰۰ قبل از میلاد در میانه تمدن مینوسی تخمین زدند. بین سال‌های ۳۰۰۰ تا ۱۱۰۰ قبل از میلاد، مینوسی‌ها یکی از نخستین فرهنگ‌های پیچیده اروپایی را در جزیره کرت ایجاد کردند و سفال‌ها، مجسمه‌ها، جواهرات و نقاشی‌های دیواری فاخری از خود به جای گذاشتند، اما زبان نوشتاری اصلی آن‌ها هرگز به طور کامل رمزگشایی نشده است. 

مینوسی‌ها پس از فروپاشی تمدن‌شان، تا حد زیادی فراموش شدند تا اینکه اوایل قرن بیستم سر آرتور ایوانز اصطلاح «Minoan» (مینوسی) را به افتخار پادشاه اساطیری مینوس ابداع کرد. کاخ باستانی Knossos شناخته‌شده‌ترین نمونه از معماری مینوسی‌ها است، با یک فضای باز مرکزی که با جناح‌هایی احاطه شده از ده‌ها اتاق کوچکتر که با راهروهایی به هم متصل شده‌اند. این سازه‌های عظیم مینوسی با وجود اینکه به طور کلی «کاخ» خوانده می‌شوند، اما عمدتاً مناطقی برای فعالیت‌های اداری محلی بودند تا اقامتگاه‌های سلطنتی. 

1

وزیر فرهنگ یونان، لینا مِندونی، ساختار باستانی کرت را بررسی می‌کند

ساختمان تازه کشف شده نزدیک کاستلی نیز به طور مشابه بعید است محل سکونت بوده باشد. برعکس، وجود بسیاری از استخوان‌های حیوانات در میان یافته‌های دیگر نشان‌دهنده استفاده دوره‌ای از این بنا برای ضیافت‌های آیینی در سطح جامعه است که شامل غذا، شراب و سایر هدایا می‌شده است. 

با این حال، سازه کاستلی، مشابهت دقیقی با سایر بناهای تاریخی باستانی ندارد. کاخ‌هایی مانند Knossos به شکل مربع یا مستطیل چیده شدند، در حالی که ساختار تازه کشف شده دایره‌ای است، شکلی که بیشتر در مقبره‌های مینوسی یافت می‌شود. 

از آنجا که کار باستان‌شناسی روی این بنا هنوز در حال انجام است، محققان هنوز شکل یا ارتفاع دقیق آن را نمی‌دانند. تحقیقات بیشتری با همکاری وزارت کشور یونان و سازمان هواپیمایی کشوری یونان برنامه‌ریزی شده تا مشخص شود این ساختمان مرموز دقیقاً چه کاربردی داشته و از آن برای مطالعات آینده محافظت شود.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید