نگاهی به تاریخچه هتل در شهر تهران؛ از لاله و هما تا هویزه

نگاهی به تاریخچه هتل در شهر تهران؛ از لاله و هما تا هویزه

هتل‌ها شایدبه ظاهرتنهامکانی برای اقامت درسفر واستراحت باشد امابرخی ازآن‌ها یکی ازمهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی آن شهر محسوب‌ می‌شوند که بسیار ارزشمند هستند. در واقع این هتل‌ها نمادی از تاریخ و فرهنگ آن شهر وپادشاهان و حکومت‌های مختلفی است که طول تاریخ در آنجا اقامت داشته اند. در این مقاله با تاریخچه هتل در شهر تهران آشنا می‌شوید.

کد خبر : ۲۰۱۹۶۷
بازدید : ۳۹۳

همیشه هنگامی که صحبت از شهر تهران‌ می‌شود خیابان‌های پرترافیک، جمعیت فراوان و آلودگی هوای آن معمولا به ذهن افراد می‌رسد. اما تهران علاوه بر اینکه پایتخت ایران محسوب‌ می‌شود دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی متعددی است که آن را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل کرده است.

به همین دلیل سالانه پذیرای مسافران فراوانی از سراسر نقاط جهان است. در این شهر هتل‌های لوکس و مجللی برای پاسخگویی به نیاز مسافران ساخته شده است. اما در این میان برخی از هتل های این شهر قدمتی دیرینه دارند و می‌توان گفت بخشی از تاریخ تهران را تشکیل‌ می‌دهند.

در ادامه تاریخچه رزرو هتل تهران بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هتل های تاریخی تهران، به قدمت تمام ایران

هتل‌ها شاید به ظاهر تنها مکانی برای اقامت در سفر و استراحت باشد که از امکانات و خدمات رفاهی مناسبی برخورداراند. اما برخی از آن‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی آن شهر محسوب‌ می‌شوند که بسیار ارزشمند هستند. در واقع این هتل‌ها نمادی از تاریخ و فرهنگ آن شهر و پادشاهان و حکومت‌های مختلفی است که طول تاریخ در آنجا اقامت داشته اند. در شهر تهران نیز هتل‌های تاریخی باشکوهی وجود دارد که گزینه عالی برای رزرو هتل تهران هستند. از جمله هتل‌های تاریخی تهران‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

هتل لاله تهران

هتل لاله اولین و قدیمی‌ترین هتل تهران است که در سال ۱۳۵۰ ساخته شد. این هتل باشکوه در خیابان دکتر فاطمی تهران و در نبش خیابان حجاب واقع شده است. در سال ۱۴۰۰ هتل لاله به منظور ارائه خدمات با کیفیت تر به مسافران کاملا مورد بازسازی قرار گرفت.

هتل پنج ستاره لاله دارای ساختمانی ۱۳ طبقه با ۳۷۰ واحد اقامتی لوکس و مجهز به بهترین امکانات رفاهی است، از این رو اقامت در آن‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

هتل لاله در ابتدا توسط یکی از معروف‌ترین گروه‌های هتلداری بین المللی به نام گروه هتل‌های اینتر کنتیتننتال ساخته شد و نام هتل ایران کنتیتننتال تهران نیز برای آن انتخاب کردند. اما پس از انقلاب نام هتل به هتل لاله تغییر پیدا کرد.

اگر چه سالیان طولانی از ساخت این هتل قدیمی‌ می‌گذرد اما مجهز به بروزترین امکانات رفاهی است و از محبوب‌ترین هتل‌های تهران محسوب‌ می‌شود. این هتل در یکی از خوش آب وهواترین مناطق تهران واقع شده و دارای چشم اندازی عالی به قله دماوند و رشته کوه البزر است.

هتل استقلال تهران

از دیگر هتل‌های قدیمی و لوکس تهران‌ می‌توان به هتل استقلال اشاره نمود. بیش از حدود ۶۰ سال از قدمت این هتل پنج ستاره‌ می‌گذرد و از شاهکارهای معماری تهران محسوب‌ می‌شود. برج غربی این هتل با نام هتل پارسیان استقلال تهران در سال ۱۳۴۱ افتتاح شد.

این هتل زیبا و با شکوه توسط یکی از خوشنام‌ترین برندهای جهانی هتلداری به نام گروه هتلداری هیلتون تاسیس شد. در واقع این گروه نظارت کاملی بر فرآیند ساخت و رعایت استانداردهای هتلداری در آن داشته است. برج شرقی هتل نیز در سال ۱۳۵۱ آغاز به کار نمود.

در ابتدا این مجموعه هتل رویال هیلتون تهران نام داشت اما بعدها نام آن به هتل استقلال تهران یا هتل پارسیان استقلال تغییر پیدا کرد. هتل پنج ستاره دارای ساختمانی ۱۵ طبقه با واحدهای اقامتی بسیار زیبا و شیکی است که از پیشرفته‌ترین امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار هستند. بنابراین اگر به دنبال اقامتگاهی خاص و متفاوت در تهران هستید هتل استقلال تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

90

هتل هما تهران

هتل هما نیز از دیگر هتل‌های تاریخی شهر تهران است که از زیرمجموعه‌های گروه هتل سازی شرایتون بود. این هتل شعبات مختلفی در نقاط مختلف ایران دارد. هتل هما تهران در سال ۱۳۵۳ فعالیت خود را آغاز نمود اما پس از مصادره این هتل مانند دیگر هتل‌های آمریکایی به گروه هتل داری هما ملحق شد.

هتل هما در راستای ارتقاء سطح کیفیت خدمات خود بازسازی شد. این هتل دارای ساختمانی ۱۵ طبقه با ۱۷۳ واحد اقامتی و سوئیت مجهز و شیک است که اقامت در فضای آرام بخش و دلنشین آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

هتل هویزه تهران

از دیگر هتل‌های قدیمی و خوش قدمت تهران‌ می‌توان به هتل ۴ ستاره هویزه اشاره نمود. این هتل در گذشته هتل والدورف نام داشت اما پس از انقلاب به هتل هویزه تغییر نام پیدا کرد. این هتل در سال ۱۳۵۲ فعالیت رسمی خود را تحت مدیریت گروه هتل‌های کوثر آغاز نمود. هتل هویزه در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر و بروزتر به مهمانان هتل در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفت.

در حال حاضر این هتل ۱۳ طبقه با ۱۵۰ واحد اقامتی لوکس و باشکوه که چشم اندازی فوق العاده دارند پذیران گردشگران داخلی و خارجی است. لازم به ذکر است که هتل هویزه در تقاطع خیابان آیت الله طالقانی و استاد نجات اللهی واقع شده و موقعیت مکانی خاص آن موجب شده که دسترسی بسیار خوبی به مهم‌ترین نقاط شهر تهران داشته باشد.

هتل پارسیان آزادی تهران

هتل پارسیان آزادی از قدیمی‌ترین و بهترین هتل‌های ۵ ستاره تهران است که فضایی لوکس و مجلل دارد. موقعیت مکانی هتل و قرارگیری در ارتفاعات تهران موجب شده که چشم اندازی عالی داشته باشد. مسافرانی که این هتل را برای اقامت انتخاب‌ می‌کنند به راحتی‌ می‌توانند به مکان‌های دیدنی مانند کاخ سعدآباد، نمایشگاه بین المللی، مرکز تفریحی توچال، مرکز خرید اپال و پارک ژوراسیک دسترسی داشته باشند.

این هتل پنج ستاره و با شکوه از امکانات رفاهی متنوعی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران و کافی شاپ، تالار عروسی، استخر، جکوزی، سونا، پارکینگ، خدمات اسپا و ماساژ، باشگاه ورزشی و خدمات معلولین اشاره نمود. لازم به ذکر است که واحدهای اقامتی هتل از تنوع بالایی برخوردار هستند که امکانات مختلفی دارند از این رو هزینه اقامت در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

91

هتل‌های تاریخی تهران بسیار خوشنام و محبوب هستند برای مثال هتل استقلال، هتل اسپیناس تهران و... می‌تواند بسیار لذت بخش و خاطره انگیز باشد. مسافران برای رزرو هتل تهران و هتل‌های تاریخی و چند ستاره این شهر می‌توانند به وب سایت اسنپ تریپ مراجعه کنند.

این مجموعه واحدهای اقامتی تمامی هتل‌های تهران را با هزینه آن‌ها در قالب یک لیست ارائه‌ می‌دهد تا کاربران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با چند کلیک ساده به رزرو هتل مد نظر خود نمایند و سفری رویایی به پایتخت ایران را آغاز کنند.

منبع: ایرنا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید