کشف «گردنبند دندان گرگ» در یک مقبرۀ باستانی در ایتالیا

کشف «گردنبند دندان گرگ» در یک مقبرۀ باستانی در ایتالیا

چهار دندان گرگ که به نظر می‌رسد بخشی از یک گردنبند بوده‌اند، در یک مقبره باستانی مربوط به پیش از دوران روم باستان در شمال ایتالیا کشف شده‌اند. در این مقبره خاکسترِ جسد سوزانده شدۀ یک زن به همراه تعدادی از اشیاء تزئینی در یک کوزه دفن شده است.

کد خبر : ۲۰۷۳۰۱
بازدید : ۱۱۸

فرادید| با توجه به اشیای موجود در این قبر که به طور سنتی به زنان تعلق دارند (یک سوزن، یک چاقوی کوتاه که برای کار با منسوجات استفاده می‌شده و یک درفش)، به احتمال زیاد فرد دفن شده یک زن بوده است.

به گزارش فرادید؛ اما آنچه که بیش از سایر اشیاء برای محققان جالب توجه بود، کشف چهار دندان سوراخ شدۀ گرگ در کوزۀ تدفین بود. با توجه به وجود سوراخ‌ها، احتمالاً این دندان‌ها به عنوان مهره‌های گردنبند استفاده می‌شدند. باستان‌شناسان معتقدند که این دندان‌های گرگ شاید معنای نمادینی فراتر از زینت داشته‌اند و به عنوان "تعویذ" (برای حفاظت از چشم‌زخم یا آسیب‌های دیگر) استفاده می‌شدند.

Dolia-with-cinerary-remains-of-pottery.-Photo-by-Federica-Santinon

کوزۀ حاوی خاکستر متوفی که شامل اشیا دیگری از جمله ظروف سفالی کوچک نیز هست

این گورستان باستانی در سال ۱۹۹۰ و پیش از ساخت یک اقامتگاه جدید برای دانشجویان دانشگاه پادووا کشف شد. این مکان بسیار بزرگ بیش از یک هکتار مساحت داشت و باستان‌شناسان مجبور بودند در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از آن را بررسی کنند.

بیش از ۳۲۰ مقبره، که بیشتر آن‌ها حاوی خاکستر مردگان بودند، از قرن نهم پیش از میلاد تا قرن سوم میلادی در این گورستان کشف شدند. این قبرها متعلق به مردمان باستانی ونتی هستند؛ مردمانی که شهر باستانی پادووا را بنیان گذاشتند.

0

سوراخ روی دندان‌ها محققان را به این نتیجه رسانده که آن‌ها در اصل مهره‌های یک گردنبند بوده‌اند

تاکنون باستان‌شناسان دو نوع ظروف حاوی خاکسترها را کشف کرده‌اند؛ برخی از آن‌ها جعبه‌های چوبی هستند که تنها اثرات کمی از آن‌ها باقی مانده است و نوع دیگر، ظروف بزرگ سفالی هستند که ماندگاری بیشتری داشته‌اند. این ظروف سفالی معمولا شامل بقایای سوزانده شده متوفی و اشیای قبر (زینت‌های برنزی، آهنی، استخوانی و کهربا، ظروف سفالی، کاسه‌ها، فنجان‌ها و لیوان‌ها) هستند که بسیاری از آن‌ها بسیار ارزشمندند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید