پروژۀ ساخت و ساز منجر به کشف مقبره 2500 سالۀ یک «زن ثروتمند» شد

پروژۀ ساخت و ساز منجر به کشف مقبره 2500 سالۀ یک «زن ثروتمند» شد

باستان‌شناسان در جریان حفاری در جنوب سوئد، گور ۲۵۰۰ ساله یک زن ثروتمند را کشف کردند. این کشف در جریان فرایند پیش از ساخت یک کانون اصلاح و تربیت در شهر ترلبورگ اتفاق افتاد.

کد خبر : ۲۰۹۸۴۹
بازدید : ۶۱

فرادید| مقامات شهری در یک بیانیه‌ی خبری در ۳۰ سپتامبر اعلام کردند که باستان‌شناسان چندین ماه در زمین بزرگی در ترلبورگ مشغول بررسی و حفاری زمین بوده‌اند تا آنجا را پیش از ساخت ساختمان جدید به طور کامل بررسی کنند. این منطقه که تقریباً ۲.۱ میلیون فوت مربع را در برمی‌گیرد، به عنوان محل تأسیس یک مرکز اصلاح و تربیت جدید انتخاب شده است. 

به گزارش فرادید، کاوش‌های انجام‌شده در این محل، منجر به کشف یافته‌های بی‌شماری شده که قدمت‌شان هزاران سال را در بر می‌گیرد. یکی از منحصربه‌فردترین این یافته‌ها یک گورتپه از عصر برنز است که احتمالاً یک زن ثروتمند و مهم درون آن دفن شده چون باستان‌شناسان داخل این گوردخمه، یک خنجر برنزی، دستبندهای برنزی و دو حلقه طلا پیدا کردند. 

3

یکی از حلقه‌های طلا که در گوردخمه ۲۵۰۰ ساله پیدا شده است

در عکس بالا یکی از این حلقه‌ها را می‌بینید که تقریباً شبیه یک فنر طلایی ظریف است که هنوز هم کمی براق به نظر می‌رسد. النگوهای سبز-آبی هنوز تا حدی مدفون هستند و تکه‌تکه به نظر می‌رسند. باستان‌شناسان قدمت دقیق این گور را مشخص نکردند، اما احتمال می‌دهند متعلق به عصر برنز نوردیک باشد، دورانی که حدود ۲۵۰۰ سال پیش به پایان رسید. 

2

مجموعه‌ای از النگوهای باستانی که در گورتپه پیدا شدند

در این حفاری‌ها یک خانه‌ی ۴۰۰۰ساله هم کشف شده که به خوبی حفظ شده است. در این خانه‌ی عصر حجر ابزار، سفال و نوک‌تیرهایی پیدا شده که محل یافتشان پراکنده بوده، بنابراین این احتمال تقویت می‌شود که ساکنان خانه احتمالاً به صورت ناگهانی آن را ترک کردند. یک گودال انبار از عصر نوسنگی و همچنین گورها و خانه‌های مربوط به عصر آهن از یافته‌های دیگر این حفاری‌ها بودند. 

1

گودال انبار دوره نوسنگی 

باستان‌شناسان حفاری‌ها در ترلبورگ را به پایان رساندند اما قصد دارند به مستندسازی و تجزیه و تحلیل یافته‌هایشان ادامه دهند. 

ترِلبورگ (Trelleborg) یک شهر ساحلی در جنوب سوئد است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید