5 ترفند کاربردی برای مراقبت از مواد غذایی

5 ترفند کاربردی برای مراقبت از مواد غذایی

دانستن ترفندهای خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفندها به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه مشکلات مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و اطمینان حل کنید.

کد خبر : ۱۳۵۴۰۲
بازدید : ۱۷۶

فرادید| دانستن ترفندهای خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفندها به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه مشکلات مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و اطمینان حل کنید.

به گزارش فرادید، در این مطلب می‌خواهیم 5 ترفند مهم خانه‌داری را با شما کدبانوهای عزیز درمیان بگذاریم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1ـ ترفندهایی برای شپشک نزدن برنج

یکی از مشکلات رایج در نگه‌داری از برنج شپشک زدن برنج است؛ یعنی همان حشره‌های ریز سیاهی که وقتی می‌خواهیم برنج را بشوریم، روی آب می‌آیند. این حشره‌ها معمولا به دلیل گرما و مناسب نبودن جای برنج پدید می‌آیند. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از حشره زدن برنج وجود دارد که در اینجا به سه روش آسان اشاره می‌کنیم.

ـ برای اینکه برنج شپشک نزند، می‌توانید یک شیشه را از آب پر کنید و بدون اینکه در آن را ببندید، شیشه را وسط سطل برنج جای بدهید. فقط باید مراقب باشید سطل برنج ثابت باشد تا آب داخل سطل نریزید و برنج را خیس نکند.

ـ راه‌حل دوم این است که داخل یک کاسه کمی نعناع خشک بریزید و کاسه را وسط برنج جا بدهید، طوری که نعناع داخل برنج نریزید.

ـ راه‌حل سوم چند عدد برگ بوی خشک را روی سطح برنج بگذارید و درب ظرف برنج را ببندید. در این صروت برنج شما دیگر شپشک نخواهد زد.

2ـ ترفندهایی برای حشره نزدن حبوبات

معمولا نگهداری از حبوبات کار سختی است؛ زیرا حبوبات حجم زیادی دارد و نمی‌توان آن را داخل یخچال نگه داری کرد. مشکلی که همیشه وجود دارد، این است که حبوبات داخل کابینت حشره می‌زند. در این مطلب سه راه حل را برای جلوگیری از حشره زدن حبوبات ارائه می‌کنیم.

ـ یک راه‌حل آسان این است که لابه لای حبوبات مقدار زیادی نمک بریزید؛ سپس درب ظرف را ببندید و با خیال راحت داخل کابینت بگذارید.

ـ راه‌حل دوم این است که مقداری میخک خشک لابه لای حبوبات بگذارید.

ـ راه‌حل سوم این است که حبوبات را داخل یک کیسه فریزر بریزید و در کیسه را محکم گره کنید؛ سپس کیسه را به مدت سه روز داخل فریزر بگذارید و بعد از سه روز حبوبات را از فریزر خارج کنید و داخل شیشه‌های حبوبات بریزید.

3ـ راهکار نگه‌داری از کشک برای مدت طولانی

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی کشک می‌خرید، ممکن است کل شیشه کشک را برای غذا مصرف نکنید و مقداری کشک داخل شیشه اضافه بماند که تا مدت‌ها فرصت نشود از آن استفاده کنید. برای اینکه کشک باقی مانده داخل شیشه کپک نزند، کافی است مقداری آب سرد داخل شیشه کشک بریزید و شیشه را پر از آب کنید. در این حالت کشک پایین می‌ماند و آب سرد روی کشک قرار می‌گیرد. حالا شیشه کشک را داخل یخچال بگذارید و خیالتان راحت باشد که کشک باقی مانده هرگز کپک نمی‌زند و تا چند ماه قابل نگه داری است.

4ـ ترفند خوشرنگ شدن چای بعد از دم کردن

اگر می‌خواهید چای شما بعد از دم کردن خوشرنگ باشد، حتما به این توصیه عمل کنید! وقتی چای خشک می‌خرید، همه چای را داخل الک بریزید و آن را خوب الک کنید. براده‌های چای را که از الک بیرون آمده است، دور بریزید؛ سپس چای الک شده را داخل ظرف چای بریزید. با این کار وقتی چای را دم می‌کنید، چای شما بسیار خوشرنگ می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید بدانید چای شما اصل است یا تقلبی، مقداری چای خشک را روی لیوان آب بریزید. اگر چای ته‌نشین نشد؛ یعنی چای شما اصل است.

5ـ راهکاری برای سر نرفتن شیر

یکی از مشکلاتی که همیشه خانم‌ها با آن مواجه‌اند، سر رفتن شیر موقع گرم کردن و جوشاندن آن است که هم اجاق گاز را کثیف می‌کند و هم شیر را هدر می‌دهد. اگر می‌خواهید این مشکل برطرف شود، وقتی شر را داخل قابلمه ریختید، یک نعلبکی را به صورت پشت و رو داخل قابلمه شیر بیاندازید. حالا اجاق گاز را روشن کنید و با خیال راحت دنبال کارتان بروید و اجازه بدهید شیر بجوشد. مطمئن باشید که دیگر شیر سر نمی‌رود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید