چطور بهترین «هندوانۀ آناناسی» را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین «هندوانۀ آناناسی» را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید کمی از ذائقۀ همیشگی‌تان فاصله بگیرید و در تابستان امسال هندوانۀ زردرنگ را هم امتحان کنید، خواندن این مطلب به شما در انتخاب بهترین نوع آن کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۱۳۶۷۱۰
بازدید : ۱۲۸۸

فرادید| در سال‌های اخیر علاوه بر هندوانه‌های آشنای قرمز رنگ، نوع دیگری از هندوانه نیز به تدریج در سراسر دنیا عمومیت پیدا کرده که با نام هندوانۀ زرد یا هندوانۀ آناناسی شناخته می‌شود.

به گزارش فرادید؛ این نوع هندوانه نه فقط از جهت رنگ بلکه تا حدی از نظر طعم نیز با هندوانه‌های قرمز تفاوت دارد. شاید بهتر باشد یک بار هم که شده، طعم این هندوانۀ متفاوت را امتحان کنید؛ اما قبل از آن بد نیست اطلاعاتی دربارۀ این هندوانه و راه‌های انتخاب بهترین نوع آن داشته باشید.

2

ویژگی‌های هندوانۀ زرد

این نوع از هندوانه سرشار از بتاکارتن و ویتامین‌های A  و C است که آن را به یک خوراکی سالم و مفید تبدیل می‌کنند. شاید بعضی‌ها فکر کنند که تنها جذابیت این هندوانه فقط رنگ خاص آن است اما کسانی که امتحانش کرده باشند می‌دانند که طعم آن هم دلپذیر و رایحۀ آن نیز بسیار خوشایند است.

چرا این هندوانه زرد است؟

عدم وجود ماده‌ای با نام لیکوپن دلیل رنگ زرد هندوانۀ آناناسی است. لیکوپن رنگدانه‌ای طبیعی است که وجودش باعث قرمز شدن رنگ میوه‌ها و سبزی‌جات می‌شود. مثلا گوجه و هندوانۀ قرمز هر دو دارای مقادیر بالایی از لیکوپن هستند.

1

چطور بهترین هندوانه آناناسی را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از انتخاب بهترین هندوانۀ زرد به میان می‌آید، یک راهکار قطعی و همیشگی وجود ندارد بلکه باید به چند نکته توجه کرد.

اول از همه بهتر است سنگین‌ترین هندوانه‌ای را که به نظر توپُرتر و متراکم‌تر به نظر می‌رسد انتخاب کنید. هندوانۀ زرد اگر نسبت به حجمش زیادی سبک باشد قطعا هندوانۀ مناسبی نیست.

با ضربه زدن به هندوانه هم می‌توانید تا حدی از کیفیت آن آگاه شوید. هندوانه‌های رسیده صدایی بم‌تر و شبیه به یک جسم توخالی دارند.

اما راه خیلی بهتر بررسی رنگ پوست هندوانه است. بهترین هندوانه‌های زرد آن‌هایی هستند که پوستشان سبز پررنگ است و اندکی رنگ زرد هم روی آن‌ها دیده می‌شود.

و در نهایت، راه دیگری که نباید فراموش کنید، بررسی اطراف ساقۀ هندوانه است؛ هرچقدر الگوها و خطوط این ناحیه از هندوانه پیچیده‌تر باشند، هندوانه مرغوب‌تر است.

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید