ترفندهای طلایی برای نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی

ترفندهای طلایی برای نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی

نگهداری گیاهان در آپارتمان موجب طروات و زیبایی محیط خانه می‌شود؛ اما نگهداری از این گیاهان نیاز به رعایت نکات خاصی دارد.

کد خبر : ۱۴۲۹۲۲
بازدید : ۷۹۱۲

فرادید| امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه‌ها، مردم دوست دارند که در محیط آپارتمان از گل‌های زیبا و سبز استفاده کنند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد کنند.

به گزارش فرادید، اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همیشه سرحال باشند و بتوانند به منزل شما طراوت ببخشند. عوامل مختلفی ازجمله نور، خاک مناسب، میزان آبیاری و... در نگهداری از گیاهان آپارتمانی نقش دارند. در این مطلب می‌خواهیم 5 نکته کاربردی و مهم را برای نگهداری از هر نوع گل و گیاه در منزل با شما به اشتراک بگذاریم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1ـ نگه‌داری از ساقه گیاهان با بطری نوشابه

بطری‌های خالی دوغ و نوشابه را دور نیندازید؛ چون برای گلدان‌های شما بسیار کاربردی است. اگر ساقه‌ گل‌های شما بیش از حد بزرگ شده است و از هم دور شدند و نمی‌توانید آنها را نزدیک به همدیگر و به صورت متمرکز نگاه دارید، به این روش ساده عمل کنید. ابتدا قسمت بالایی بطری نوشابه را ببرید. سپس قسمت پایینی و شکم‌دار بطری را به صورت عمودی برش بزنید تا دو قسمت قرینه داشته باشید. حالا هر کدام از قسمت‌ها را دور ساقه‌های گل بپیچید تا کنار هم جمع شوند. این کار در مقابل استفاده از نخ و طناب بسیار بهتر است؛ زیرا به ساقه‌های گیاه آسیب نمی‌زند.

2ـ تقویت و درخشندگی برگ گل‌ها با پوست موز

هربار که در منزل موز خوردید، پوستش را دور نیندازید. همانطور که می‌دانید موز دارای پتاسیم است و برای انسان و همچنین رشد گیاهان فواید زیادی دارد. پوست موز را از قسمت داخلی روی برگ گیاهان بکشید. با این کار هم برگ‌ها تمیز و درخشان می‌شوند و هم پتاسیم کافی به گیاه شما می‌رسد.

3ـ ترفند آب دادن به گل‌ها وقتی در سفرید

بسیاری از افرادی که در منزل گل و گیاه دارند، همواره یکی از دغدغه‌هایشان برای سفر رفتن این است که در نبودشان چه کسی به گل‌ها آب بدهد و نگران این موضوع هستند که وقتی از سفر برگردند، گل‌ها پلاسیده و خشک نشده باشند. ما یک ترفند بسیار ساده را به شما آموزش می‌دهیم تا از این پس با خیال راحت به سفر بروید. ابتدا یک شیشه یا پارچ را پر از آب کنید و در کنار گلدان یا نزدیک به آن قرار بدهید. حالا به یک تکه نخ کلفت مانند کنف یا کاموا و یک عدد پیچ نیاز دارید. یک سر کاموا را دور پیچ بپیچید و خوب محکم کنید تا باز نشود.

حالا پیچ را داخل پارچ یا شیشه آب بیندازید و سر دیگر کاموا را داخل گلدان و روی خاکش بگذارید و طوری فیکس کنید کاموا بیرون نیفتد. این کار را می‌توانید برای همه گلدان‌ها با پیچ و کاموای جدا انجام بدهید و همه پیچ‌ها را داخل یک پارچ بگذارید. با این روش آب به اندازه کافی به سطح خاک گلدان می‌رسد و دیگر گل‌های شما از بی‌آبی پژمرده نخواهند شد.

4ـ تقویت ریشه گل‌ها

معمولا گل‌ها و ساقه‌های گیاه را داخل آب می‌گذارند تا ریشه بزند و بعد آن را داخل خاک بکارند. گاه ممکن است گیاه بعد از اینکه برای مدت طولانی در آب مانده است، باز هم ریشه ندهد. اگر می‌خواهید ساقه گیاه شما زودتر ریشه بزند، دو یا سه قطره سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و یک روز درمیان به آب گیاه اضافه کنید و هفته‌ای یکبار آب شیشه را عوض کنید. با این کار گیاه شما خیلی زود ریشه می‌زند.

5ـ تهیه کود مقوی برای گیاه در منزل

اگر در منزل شیر فاسد دارید، آن را دور نریزید. مقداری کود را داخل یک ظرف بریزید و شیر فاسد یا تاریخ گذشته را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ سپس این مخلوط را پای گلدان‌ها بریزید. شیر در رشد و بارور شدن گیاهان تاثیر بسیار زیادی دارد.

۱۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید