با کم مصرف ترین خودروهای ایران آشنا شوید

با کم مصرف ترین خودروهای ایران آشنا شوید

در ادامه قصد داریم شما را با خودروهای کم مصرف صفر کیلومتر بازار ایران اعم از داخلی، مونتاژی و وارداتی آشنا کنیم. همچنین این لیست، خودروهای وارداتی که به‌زودی روانه بازار خواهند شد را نیز شامل می‌شود.

کد خبر : ۱۴۶۴۹۸
بازدید : ۲۲۳

با کم مصرف ترین ماشین های حال حاضر بازار ایران آشنا شوید. در ادامه می‌توانید لیست کم مصرف ترین خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی را مشاهده کنید.

در حال حاضر خودروهای موجود در بازار ایران در دو دسته خودروهای داخلی و خودروهای چینی قرار می‌گیرند. بررسی‌ها نشان می‌دهد محصولات ایران خودرو و سایپا به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند و این میزان برای خودروهای چینی که دارای موتور قوی‌تری و ابعاد بزرگتر هستند نیز ۱۰ لیتر است. البته خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز در صورت عرضه در بازار ایران به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۵ لیتر سوخت مصرف خواهند کرد.

در ادامه قصد داریم شما را با خودروهای کم مصرف صفر کیلومتر بازار ایران اعم از داخلی، مونتاژی و وارداتی آشنا کنیم. همچنین این لیست، خودروهای وارداتی که به‌زودی روانه بازار خواهند شد را نیز شامل می‌شود. در ادامه می‌توانید با کم مصرف ترین ماشین های حال حاضر بازار ایران آشنا شوید.

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در قالب یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی قرار است توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شود. شرکت چری مدعی است این خودرو با پر بودن شارژ باتری‌ها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱.۵ تا ۲ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و پیشرانه برقی مجهز شده که در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو که قرار است با قیمت بیش از ۲.۵ میلیارد تومان روانه بازار ایران شود می‌تواند ظرف مدت ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

فونیکس اف ایکس

فونیکس FX در دو نسخه اکسلنت و پریمیوم با پیشرانه‌های توربوشارژ ۱.۵ و ۱.۶ لیتری روانه بازار ایران شده است. البته عرضه مدل ۱.۵ لیتری این خودرو متوقف شده و مدیران خودرو فقط مدل پریمیوم که از امکانات بیشتر و پیشرانه قدرتمندتری بهره می‌برد را به بازار عرضه می‌کند.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

فونیکس اف ایکس پریمیوم قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر بوده و قدرت تولید شده از پیشرانه این خودرو نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها می‌رسد. این شاسی بلند چینی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و می‌تواند ظرف مدت ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. قیمت این خودرو در بازار آزاد به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

چری آریزو ۵

چری آریزو ۵ در قالب یک سدان جمع‌وجور چینی توسط مدیران خودرو مونتاژ و روانه بازار ایران می‌شود. این خودرو در مدل ۱۴۰۲ به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز شده و دیگر نسخه دنده‌ای آن عرضه نمی‌شود.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

این سدان چینی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷ لیتری را به همراه دارد و ظرف مدت ۱۱ ثانیه نیز از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید. قیمت چری آریزو ۵ نیز در بازار، کمی بیشتر از ۱ میلیارد تومان است.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده‌ای و ایکس ۳۳ کراس

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده‌ای به یک موتور ۱.۵ لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت ۱۵ ثانیه نیز از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شاسی بلند در بازار آزاد حدود ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

ام وی ام X۳۳ کراس و X۲۲ پرو اتوماتیک نیز به یک پیشرانه ۱ لیتری توربو ۳ سیلندر مجهز شدند که قدرتی معادل ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کنند. یک گیربکس CVT نیز قدرت تولید شده از پیشرانه را به چرخ‌ها می‌رساند. این خودروها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر سوخت مصرف می‌کنند و ظرف مدت ۱۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. قیمت ام وی ام ایکس ۲۲ پرو اتوماتیک در بازار ۹۰۰ میلیون تومان است.

چانگان CS۳۵ پلاس

چانگان CS۳۵ پلاس به‌عنوان خودرو وارداتی جدید سایپا قرار است با موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ روانه بازار ایران شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این شاسی بلند چینی به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

چانگان CS۳۵ پلاس حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

جک جی ۴

جک J۴ در قالب یک سدان اقتصادی با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توسط کرمان موتور روانه بازار ایران می‌شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها می‌رسد.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

جک جی ۴ به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت ۱۳ تا ۱۴ ثانیه نیز از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این سدان چینی در بازار حدود ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

جک اس ۳

کرمان موتور جک اس ۳ را با یک موتور ۱.۶ لیتری به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند و برای رسیدن از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۳ ثانیه زمان نیاز دارد. قیمت این خودرو در بازار حدود ۱ میلیارد تومان است.

کیا پگاس

کیا پگاس یکی دیگر از خودروهای وارداتی بازار ایران محسوب می‌شود که به‌زودی روانه بازار خواهد شد. این خودرو در نسخه اقتصادی ویژه بازار کشورهای آمریکای جنوبی، ویتنام، اندونزی و چین به تولید می‌رسد. پگاس قرار است با پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی روانه بازار ایران شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

این خودرو اقتصادی به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت ۱۲ ثانیه نیز از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کیا پگاس در بازارهای جهانی با قیمت پایه ۱۲ هزار دلار به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود با قیمت بیشتر از ۱ میلیارد تومان روانه بازار ایران شود.

رانا پلاس، پژو ۲۰۷ از خانواده TU۵

رانا پلاس و پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU۵ پس از توقف تولید مدل‌های مختلف پژو ۲۰۶ به کم‌مصرف‌ترین محصولات ایران خودرو تبدیل شدند. این خودروها به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU۵ مجهز شدند که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را تولید کند. این خودروها به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کنند.

کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار ایران/ عکس

تیبا ۲، کوییک، ساینا و شاهین

تیبا ۲، کوییک، ساینا و شاهین به‌طور متوسط به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کنند که البته رقم دقیقی نیست. در واقع مصرف سوخت این خودروها در شرایط واقعی به بین ۹ تا ۱۰ لیتر نیز می‌رسد.

منبع: خبر آنلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید