چرا آدم‌ها در گذشته پیرتر از سن واقعی شان به نظر می‌رسیدند؟

چرا آدم‌ها در گذشته پیرتر از سن واقعی شان به نظر می‌رسیدند؟

حتی اگر سلبریتی های امروزی را با تصاویر دوران نوجوانی شان مقایسه کنیم تفاوت های فاحشی می بینیم. دلیل این امر صرفاً کیفیت پایین دوربین یا نورپردازی بد عکس ها در گذشته نیست

کد خبر : ۱۴۹۸۰۲
بازدید : ۷۸

زمان مثل برق و باد می گذرد و سلیقه ها دگرگون می شود، اما تنها یک چیز است که همیشه ثابت می ماند؛ اینکه والدین ما وقتی همسن و سال ما بودند بسیار پیرتر به نظر می رسیدند. آدم ها در گذشته گویی سریع تر پیر می شدند. حتی اگر سلبریتی های امروزی را با تصاویر دوران نوجوانی شان مقایسه کنیم تفاوت های فاحشی می بینیم. دلیل این امر صرفاً کیفیت پایین دوربین یا نورپردازی بد عکس ها در گذشته نیست.

۱- از سلامت بیشتری برخورداریم

این روزها همه بهتر می توانند از سلامت خود مراقبت کنند و ما از سبک زندگی بهتری نیز برخورداریم. به علاوه، داروهای مؤثرتری ساخته شده، حالا امید به زندگی بالاتر است و وضعیت سلامتی مردم به طور کلی بهبود چشمگیری داشته است. در نتیجه، بیماری ها و مشکلات ناخوشایند کمتری وجود دارد که ما را دچار پیری زودرس کنند.

۲- استایل‌ها تغییر کرده است

چیزی که در دهه ی ۱۹۸۰ مُد بود، حالا از مُد افتاده محسوب می شود. وقتی آدم ها را با لباس های مُد آن زمان می بینیم، به نظرمان پیرتر می آیند. در حالی که آن ها صرفاً به چشم ما مثل افراد مسن لباس پوشیده بودند. برعکس، وقتی آدم هایی در همان سن را با لباس های مُد امروزی می بینیم، به نظرمان جوان تر می آیند.

۳- صنعت زیبایی حالا پیشرفته‌تر است

ما حالا آنقدر کرم، سرم، ژل و پماد در اختیار داریم که پیر شدن غیرممکن به نظر می رسد. به علاوه، عمل ای زیبایی حالا رایج تر و مقرون به صرفه تر از گذشته اند. یک دلیل اینکه سلبریتی ها حالا پیری ناپذیر به نظر می رسند همین است. به آن همه پول و زمانی فکر کنید که آن ها صرف صورت و بدن خود می کنند.

۴- زوج‌ها عجله‌ای ندارند

حالا روز به روز به تعداد زنانی که تصمیم می گیرند مادر شدن را بعد از ۳۰ سالگی موکول کنند، افزوده می شود. در گذشته زنان و مردان به طور متوسط تا پیش از ۲۵ سالگی صاحب اولین فرزند خود شده بودند اما حالا متوسط سن تولد اولین فرزند به اواخر دهه ی ۲۰ زندگی رسیده است. به علاوه، حالا افراد بسیار دیرتر هم ازدواج می کنند و جمعیت خانواده ها کمتر شده است، امری که به معنای کمتر بودن وظایف و مسئولیت ها است.

۵- سعی می‌کنیم جوان‌تر به نظر برسیم

نشا امروز شیفته ی آن است که هم ظاهر جوانی داشته باشد و هم جوان رفتار کند. برخلاف، چند قرن قبل که آدم ها کلاه گیس سفید به سر می گذاشتند تا سن شان بیشتر دیده شود، ما حالا محصولات ضد پیری را از قفسه ی فروشگاه ها درو می کنیم. رسانه ها هم پیوسته به مدح و تبلیغ جوانی مشغول اند. ما دائماً سلبریتی ها و مدل های پیری ناپذیر را می بینیم و کم کم به این نتیجه می برسیم که ما هم باید با این قافله همراه شویم.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید