خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند

خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند

اگرچه کافئین موقتا سردرد برخی از افراد را بهبود می‌بخشد، محرک میگرن است و در مصرف آن باید احتیاط شود. مصرف زیاد کافئین یا حذف ناگهانی آن هم موجب سردرد، به‌ویژه دردهای میگرنی می‌شود.

کد خبر : ۱۵۷۵۳۹
بازدید : ۳۷۷

سردرد، به‌ویژه میگرن، واقعا عذاب‌آورست و هر وقت به آن مبتلا می‌شویم، انجام داد فعالیت‌های روزمره‌مان بسیار سخت می‌شود. مواد خوراکی نقش مهمی در ایجاد سردرد دارند. بنابراین باید مراقب خوراکی‌هایی باشیم که مصرف می‌کنیم.

اگر مستعد سردرد یا دردهای میگرنی هستید، از چند ماده خوراکی زیر که موجب سردرد می‌شوند، دوری کنید:

۱. کافئین

اگرچه کافئین موقتا سردرد برخی از افراد را بهبود می‌بخشد، محرک میگرن است و در مصرف آن باید احتیاط شود. مصرف زیاد کافئین یا حذف ناگهانی آن هم موجب سردرد، به‌ویژه دردهای میگرنی می‌شود.

۲. شکر

مصرف شکر یا مواد خوراکی حاوی شکر فراوان، به‌ویژه از نوع تصفیه‌شده، قند خون را افزایش می‌دهد که این وضعیت به نوبه خود موجب سردردهای میگرنی می‌شود. به‌جای شکر از قندهای طبیعی مانند عسل خام یا خرما استفاده کنید.

۳. گلوتن و غلات

گلوتن و حتی برخی از غلات بدون گلوتن، آستر روده را تحریک کرده و موجب التهاب می‌شوند. التهاب روده علاوه‌بر مشکلاتی که برای گوارش به‌ وجود می‌آورد، موجب سردرد هم می‌شود.

۴. مواد خوراکی سرشار از لکتین

مواد خوراکی سرشار از لکتین مانند، لوبیا قرمز، نخود و انواع لوبیا آستر روده را تحریک کرده و موجب التهاب و سردرد می‌شوند. پیش از مصرف این نوع حبوبات، آنها را خوب خیس کنید تا مواد ضدمغذی‌شان کمتر شود.

۵. مواد غذایی حاوی هیستامین فراوان

غذاهایی مانند پنیر کهنه، ترشی، غذاهای تخمیری و برخی میوه‌ها مانند انگور حاوی هیستامین فراوان‌اند و موجب سردرد می‌شوند.

۶. غذاهای سرد و نوشابه‌های گازدار

غذاهای سرد و نوشابه‌های گازدار به‌دلیل اینکه به‌سرعت دمای دهان و گلو را تغییر می‌دهند، موجب سردرد می‌شوند.

۷. مواد خوراکی کم‌آب کننده بدن

قهوه، غذاهای پرشکر و البته نوشیدنی‌های الکلی، از آب بدن می‌کاهند و هر وقت آب بدن کم می‌شود، احتمال ابتلا به سردرد افزایش می‌یابد.

۸. غذاهای تند

غذاهای تند از آنجایی‌که اندورفین ترشح می‌کنند، برای برخی از افراد مبتلا به میگرن تسکین‌دهنده‌ هستند. اما این وضعیت برای همه یکسان نیست و در برخی از افراد موجب سردردهای میگرنی می‌شود.

از طرفی کپسایسین موجود در فلفل تند موجب اتساع عروق می‌شود و برخی از افراد را به سردردهای عروقی مبتلا می‌کند.

با مصرف با احتیاط مواد غذایی این فهرست، می‌توانید از سردردهای احتمالی دوری کنید.

منبع: خبرآنلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید