نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس به چه صورت است؟

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس به چه صورت است؟

به دلیل وجود نیروی جاذبه بر روی بدن هنگام دراز کشیدن و خوابیدن به مدت طولانی این نیرو بیشتر شده و موجب جا به جا شدن مواد بوتاکس در قسمت زیرین پوست شده که باید از این عمل خودداری شود. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است مواد بوتاکس به حفره چشمی وارد شود و موجب بیماری هایی همچون دوبینی و افتادگی پلک شود.

کد خبر : ۱۶۸۲۶۵
بازدید : ۳۶

پس از تزریق بوتاکس به روی شکم یا پهلو بخوابید، در این صورت احتمال واکنش نامطلوب به حداقل می رسد، برای جلوگیری از هر گونه عارضه ای، باید تمام تلاش خود را بکنید که دو شب اول پس از تزریق بوتاکس به پشت بخوابید.

خوابیدن بعد از بوتاکس صورت بعد از اینکه عمل بوتاکس انجام گرفت چند ساعت بعد، شما می توانید بخوابید؟

یکی از مهم ترین مراقبت بعد از بوتاکس، نحوه صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس است.

جالب است بدانید فرایند زیبایی بوتاکس یکی از معروفترین و پرطرفدارترین مارک از ماده بوتولینوم توکسین A می‌باشد. همچنین یک نوعی از نوروتوکسین می‌باشد که به قسمت های گوناگون عضلانی تزریق می گردد. مولکول هایی که در نوروتوکسین موجود می باشند با عمل مسدود کردن پالس عصبی عضلات صورت موجب منقرض شدن آنها می شود.

این روش به خودی خود به آسانی در مدت زمان اندک انجام می گیرد ولی لازم است بدانید که تا مدت 5 ساعت پس از انجام بوتاکس باید از خوابیدن یا دراز کشیدن اجتناب کنید.

به دلیل وجود نیروی جاذبه بر روی بدن هنگام دراز کشیدن و خوابیدن به مدت طولانی این نیرو بیشتر شده و موجب جا به جا شدن مواد بوتاکس در قسمت زیرین پوست شده که باید از این عمل خودداری شود. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است مواد بوتاکس به حفره چشمی وارد شود و موجب بیماری هایی همچون دوبینی و افتادگی پلک شود.

همچنین در صورتی که هنگام خواب بر روی پوست صورت غلتک بزنید در این حالت مواد بوتاکس به حفره چشمی وارد شده و برای درمان این مشکل حدوداً سه ماه و یا بیشتر طول خواهد کشید.نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس به چه صورت است؟

چند ساعت بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

به دلیل افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی (به عنوان مثال مهاجرت بوتاکس به عضلات دیگر و به دنبال آن فلجی موقت یا آسیب به بافت‌های مجاور) معمولاً توصیه می‌شود که حداقل 5 الی 6 ساعت از خوابیدن بعد از بوتاکس جلوگیری کنید!

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس

بنا به پیشنهاد پزشکان روش خوابیدن پس از تزریق بوتاکس به گونه ای است که در چند روز اول نباید به حالت دمر بخوابید و میبایست به پشت دراز کشیده و از ایجاد شدن هرگونه ناهمواری بر روی پوست خودداری شود. جالب است بدانید شما حتی نمی توانید به پهلو دراز بکشید. گاهی مناطق متعددی از صورت وجود دارد که بوتاکس در زیر پوست آن قسمت ها به حرکت در می آید. البته برای همه افراد این مشکل وجود ندارد چرا که میزان تاثیر بوتاکس، همچنین واکنش عضلات و عملکرد بدن در اشخاص مختلف متفاوت می باشد.

به پهلو خوابیدن بعد از بوتاکس

سوال رایج دیگر زیباجویان این است که تا چند روز بعد از بوتاکس نباید به پهلو خوابید؟ یا بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟

خب جواب این مورد نیز بنا به تشخیص پزشک شما و ویژگی‌های عضلات صورتتان متفاوت است. همان طور که احتمالا می‌دانید خواب آلودگی یکی از اصلی‌ترین عوارض تزریق بوتاکس است و متخصصان مطمئن نیستند که این امر ناشی از سمیت این دارو است یا دلایل دیگر. با این حال اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از انجام متد جوانسازی خود داشته باشید، مهم است که از خوابیدن به پهلو تا 24 الی 48 ساعت خودداری کنید؛ در برخی افراد ممکن است این زمان کم‌تر یا بیشتر باشد، بنابراین بهتر است نظر پزشکتان را جویا شوید.

نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس

از بهترین انواع نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس می‌توان به نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس اشاره نمود که کمترین میزان فشار را به صورت وارد می‌کند و در عین حال سر را به سمت بالا نگه می‌دارد.
اگر تزریق خود را حوالی غروب یا شب انجام داده‌اید و خواب آلود هستید، توصیه می‌کنیم که با استفاده از چند بالش، یک تکیه گاه برای خود ایجاد کرده و شب را استثنا به صورت نشسته بخوابید.
این نکته بسیار مهم است که به هیچ وجه سرتان نباید خم شود (به ویژه در ساعات ابتدایی خواب)، به این منظور می‌توانید از بالش‌های گردنی برای حفظ ایستایی ناحیه گردن و جلوگیری از انحراف آن در هنگام خواب استفاده کنید.

نکاتی در رابطه با خوابیدن بعد از بوتاکس

وارد کردن فشار به محل تزریق دریا دراز کشیدن و خوابیدن بر روی پوست بعد از انجام روش بوتاکس یکی از بزرگترین خطرات برای خوابیدن است. به همین خاطر به علت وارد شدن دزد به نحوی دیگر، محلی که بوتاکس از ناحیه مورد نظر به اجبار فاصله می گیرد و به طور کامل می تواند باعث ورم بیش از اندازه شود، دیگر پوست شما صاف نخواهد بود و یا سایر مناطق صورت تحت تاثیر این بوتاکس قرار می گیرد.

بعد از تزریق بوتاکس وارد کردن دوز به طور معمول کمیاب بوده ولی باید ۷ نکته سیر را رعایت کنید تا امکان بروز آن به حداقل برسد و بعد از درمان بوتاکس باید بهتر بخوابید.

برای پیشگیری از فشار به محل تزریق به پشت بخوابید.

شما باید به مدت ۲۴ ساعت از هر گونه کرم صورت استفاده نکنید.

برای کمک به بهبود بوتاکس شما باید تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از کرم های صورت استفاده نکنید. حتی موقع خواب نیز از این کرم ها استفاده نکنید. چرا که در صورت مالیدن کرم بر روی صورت این امکان وجود دارد که بر روی پوست شما و همچنین ناحیه هایی که تزریق بوتاکس انجام گرفته فشار وارد شود و موجب پخش این مواد به صورت نامتقارن بر روی پوست شده و نتیجه کار مطلوب نگردد. در این حالت مواد بوتاکس ممکن است به نواحی اطراف وارد شود و عواقب غیر قابل برگشتی در پی داشته باشد. اما اگر نمی توانید مانع از استفاده کردن کرم شوید باید کرم را بدون مالش دادن و ماساژ در اطراف محل تزریق قرار دهید.

به منظور پیشگیری از تحریک روی تخت خواب تمیز بخوابید.

یکی از موارد مهم که باید بعد از تزریق بوتاکس رعایت کنیم استفاده از ملحفه و رختخواب به تمیز می باشد. شما باید ملحفه و روبالشی خود را تند تند بشویید تا بعد از درمان بوتاکس همواره روی رختخواب تمیز خوابیده و باعث کاهش دادن حضور باکتری ها و آلودگی ها شده و در نهایت از تحریک و ایجاد تورم پوست جلوگیری می شود.

شما باید به منظور پیشگیری از ایجاد منافذ مسدود و همچنین کثیفی، کدر شدن چهره، بروز آکنه و لکه ها و ایجاد واکنش های آلرژیک، ملافه های خود را حداقل یک بار در هفته شستشو دهید و پوست صورت خود را زنده نگه دارید.

به منظور کاهش فشار وارده بر روی صورت باید از استفاده کردن هد بند و یا بستن دستمال خودداری کنید.

شما نباید به هیچ عنوان موقع خوابیدن از هد بند و پوششی که با پیشانی و یا محل تزریق شده در ارتباط است، استفاده کنید. چرا که اگر به محل تزریق شده فشار بار شود مواد بوتاکس جابجا شده و موجب عدم صاف شدن صورت و یا حتی موجب انتقال این مواد به اطراف محل تزریق شود.

به هیچ عنوان نباید قبل از خوابیدن دوش آب گرم بگیرید.

بعد از اینکه عمل بوتاکس انجام دادید قبل از خوابیدن نباید با آب داغ دوش بگیرید و یا حتی نباید وارد سونا و جکوزی شوید و همچنین نباید ورزش های سنگین انجام دهید چرا که با بالا رفتن دمای بدن، جریان خون شما بیشتر شده که این عامل می تواند موجب فاصله گرفتن مواد بوتاکس از محل تزریق شده و همچنین موجب نابود شدن ظاهر نهایی درمان بوتاکس می شود.

منبع: عصر ترکیه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید