۷ مورد مهم در خانه‌تان که توجه مهمانان را فورا جلب می‌کند

۷ مورد مهم در خانه‌تان که توجه مهمانان را فورا جلب می‌کند

شما ممکن است بتوانید چشمانتان روی شلوغی‌ها و به‌هم‌ریختگی‌ها ببندید، اما مهمانانتان هرگز این کار را نخواهند کرد. طبق یک مطالعه جدید، چند چیز هستند که به محض ورود مهمانان به خانه توجه آنها را جلب خواهد کرد.

کد خبر : ۱۶۸۶۱۵
بازدید : ۱۹۲

مهمانی رفتن و برگزاری مهمانی یکی از رسم و رسوم های قدیمی ما ایرانی هاست و به عنوان بهترین فرصت برای وقت گذرانی و هم صحبتی با دوستان و عزیزان محسوب می شود. یکی از سخت ترین و مهم ترین بخش های میزبانی از مهمانان، تمیز کردن منزل است.

ممکن است بهترین جاروبرقی را خریده باشید و یا اتاق خواب مهمان را به بهترین روتختی ها مجهز کرده باشید، اما طبق یک مطالعه جدید، چند چیز هستند که به محض ورود مهمانان به خانه توجه آنها را جلب خواهد کرد. پس از رسیدگی به این مناطق پیش از حضور مهمانان غافل نشوید!

۱- رایحه

همانطور که می دانید، هر خانه ای بوی منحصر به فردی دارد و اولین چیزی که به محض ورود یک فرد جدید به یک محیط جلب توجه می کند، بو است. هیچ کس دوست ندارد در یک مکان بدبو وقت گذرانی کند. یک خانه تمیز، عاری از آلودگی و میکروب و دارای تهویه مطبوع مناسب به از بین رفتن بوی بد و خوشبو شدن فضای منزل شما کمک می کند.

پس از تمیز کردن خانه و حدود یک ساعت پیش از حضور مهمانان یک شمع معطر روشن کنید. استفاده از گل های طبیعی معطر، بوگیر و خوشبو کننده هوا نیز ایده خوبی است. به محض ورود مهمانان به خانه به غیر از بینایی، حواس دیگری مانند شنوایی و بویایی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین می توانید در کنار معطر کردن فضای اتاق با پخش یک موسیقی ملایم حس خوشایندی را در مهمانان خود ایجاد کنید.

۲- ورودی

ورودی خانه اولین نقطه بصری برای مهمانان است. ورودی منزل خود را تا حد امکان تمیز و عاری از آلودگی و بی نظمی نگه دارید. یک میز، آینه و کفپوش شیک در این مکان قطعا جلب توجه خواهد کرد. یک مکان تمیز و مرتب برای قرار دادن کفش های مهمانان در نظر بگیرید. از گل های تازه یا گیاهان آپارتمانی برای خوشبو کردن فضا استفاده کنید. اگر ورودی ندارید، ورودی را اولین اتاقی که مهمانان به آن وارد می شوند، در نظر بگیرید.

۳- نورپردازی

نورپردازی تأثیر زیادی بر ظاهر کلی فضای منزل شما خواهد داشت. خانه‌ای که فاقد نور طبیعی است و یا نورپردازی ضعیفی دارد، مکانی کسل کننده است و برای تعاملات اجتماعی و برگزاری مهمانی مناسب نخواهد بود. حتی اگر خانه شما فاقد نور طبیعی است، می توانید با نورپردازی مناسب، حس و حال خوبی به این فضا ببخشید. نورپردازی مناسب اتاق را دلبازتر جلوه داده و فضایی مناسب برای برگزاری دورهمی و مهمانی فراهم می کند.

۴- سرویس بهداشتی

یک سرویس بهداشتی کثیف نه تنها مکانی پر از آلودگی و غیر بهداشتی است، بلکه سریعا توجه مهمانان را به خود جلب می کند. اگر در منزلتان چند سرویس بهداشتی دارید و وقت کافی برای تمیز کردن ندارید، آنهایی را که احتمال می دهید مهمانان از آنها از استفاده کنند، تمیز کنید. پاک کردن سطح روشویی و اطمینان از تمیز بودن توالت را در اولویت قرار دهید. قرار دادن حوله های تمیز، صابون های باکیفیت و خوشبو و شمع های معطر به خوشایند به نظر رسیدن فضای سرویس بهداشتی کمک زیادی می کند.

۵- دما

تاثیر درجه حرارت فضا بر حس و حال انسان را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. اطمینان حاصل کنید که دمای خانه شما در بازه مطلوبی قرار دارد. در غیر این صورت ممکن است مهمانانتان گرم یا سردشان شود و از مهمانی هیچ لذتی نبرند! مناسب ترین دما برای اتاق حدود ۲۲ درجه سانتی گراد است.

۶- فضای نشستن

فراهم کردن یک فضای نشیمن مناسب برای مهمانان مساله ای ضروری است. در غیر این صورت مهمانان شما در تمام طول مهمانی احساس ناخوشایندی خواهند داشت و متعاقبا هیچ لذتی از مهمانی نخواهند برد.

۷- رنگ آمیزی

یکی دیگر از چیزهایی که در هنگام ورود مهمانان جلب توجه می کنند، طرح و رنگ لوازم و دیوارها است. نیازی نیست رنگ لوازم و دیوارها را به تناسب حضور مهمانان تغییر دهید. اما توصیه می شود از رنگ های مناسب برای هر قسمت از خانه استفاده کنید. به عنوان مثال یک ورودی زرد رنگ احساس گرما و شادی را برای شما به ارمغان می آورد.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید