علت پوسته پوسته شدن روی بینی چیست؟

علت پوسته پوسته شدن روی بینی چیست؟

حتما شما هم تا به حال شاهد این بوده اید هنگامی که سرما می خورید اطراف بینی تان خشک می شود. آیا با اینکه پوست چربی دارید بازهم پوست اطراف بینی تان پوسته پوسته می شود؟ یا این که آیا بینی و اطراف آن به ویژه به آفتاب حساس هستند؟

کد خبر : ۱۷۰۱۲۷
بازدید : ۳۴

پوسته پوسته شدن اطراف بینی و خشکی پوست روی بینی دلایل مختلفی مانند کم آبی بدن یا تغییر آب و هوا دارد اما با روش های مراقبت پوست می توانید از خشکی پوست بینی جلوگیری کنید.

حتما شما هم تا به حال شاهد این بوده اید هنگامی که سرما می خورید اطراف بینی تان خشک می شود. آیا با اینکه پوست چربی دارید بازهم پوست اطراف بینی تان پوسته پوسته می شود؟ یا این که آیا بینی و اطراف آن به ویژه به آفتاب حساس هستند؟

کسانی که مشکل خشکی پوست دارند حتما با مشکل خشکی پوست اطراف بینی نیز روبرو شده اند. آیا می دانید دلیل این اتفاق چه می تواند باشد؟ از مقدار آبی که باید بنوشید تا کمبود ضد آفتاب، در این قسمت مفصل در مورد آن ها و نحوه مراقبت از پوست اطراف بینی توضیح خواهیم داد.

خشکی پوست بینی

خشکی شدید پوست صورت تحت عنوان Xerosis نیز شناخته می شود . دلایل مختلفی وجود دارد که باعث خشکی پوست اطراف بینی می شود که برخی از این دلایل عبارتند از:

۱- استفاده از آب داغ و دوش گرفتن های طولانی

اگر در منطقه ای سرد همراه با زمستان های سنگین زندگی می کنید، ممکن است از دوش آب گرم و طولانی احساس لذت داشته باشید اما این یکی از دلایلی است که باعث خشکی پوست اطراف بینی می شود. حتی اگر بیش از حد صورت خود را بشویید باز هم ممکن است که باعث این وضعیت شود.

۲- کمبود آب بدن

نوشیدن آب ناکافی باعث می شود پوست از درون رطوبت کافی نداشته باشد و کم آب شود. این وضعیت می تواند منجر به خشکی پوست اطراف بینی و دهان نیز شود.

۳- آب و هوا

آب و هوا عامل اصلی است زیرا هوای سرد، خشک و زمستان های سنگین می تواند باعث خشکی پوست در سراسر صورت به ویژه اطراف بینی و دهان شود. اگر از محافظ های پوستی همانند مرطوب کننده ها و سرم های مغذی به قدر کافی استفاده نکنید، این خشکی روز به روز بدتر و بارز تر خواهد شد.

۴- نوع پوست

خشکی پوست در اطراف بینی حتی در پوست مختلط نیز ممکن است رخ دهد. اگرچه افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر مستعد این وضعیت هستند. اگر ناحیه تی و برخی از قسمت های پوست تان خشک است، اطراف بینی تان نیز به مرور خشک خواهد شد.

۵- مشکلات پوستی

کسانی که مشکلات پوستی مانند درماتیت آتوپیک، رزواسه یا پسوریازیس دارند، ممکن است خشکی پوست در اطراف بینی را نیز تجربه کنند. افراد مبتلا به رزواسه معمولا این مشکل را تجربه می کنند زیرا این بیماری باعث خشکی اطراف ناحیه بینی و گونه ها خواهد شد.

درماتیت سبورئیک نیز یک بیماری شایع است که علت وجود آن مخمر مالاسزیا می باشد. در این وضعیت با اینکه پوست چرب است اما لکه های خشکی در گوشه های بینی، پشت گوش ها، اطراف ابروها و پوست سر وجود دارد.

۶- سن

با افزایش سن، پوست به مرور رطوبت خود را از دست داده و نازک می شود. این اتفاق می تواند عاملی برای ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن اطراف بینی باشد.

۷- اشعه ماورابنفش

تاثیر اشعه ماورابنفش برروی قسمت های در معرض خطر پوست می تواند باعث آفتاب سوختگی و لایه برداری آن شود. چشم ها را می توان با عینک آفتابی پوشاند اما بینی معمولا در معرض آفتاب قرار می گیرد و باعث خشکی پوست آن و نواحی اطرافش می شود.

۸- آلرژی / سرماخوردگی

استفاده مداوم از دستمال کاغذی هنگام سرماخوردگی عاملی برای خشک شدن پوست اطراف بینی است. مالیدن یا پاک کردن بینی با دستمال های زبر می تواند باعث تحریک مناطق اطراف آن شود. در صورت داشتن آلرژی؛ عطسه یا آبریزش بینی نیز همان مشکل را ایجاد می کند.

علت پوسته پوسته شدن روی بینی چیست؟

منبع: مشرق نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید