طرز تهیه نشاسته برای گلو درد و سرفه؛ به ۳ روش موثر!

 طرز تهیه نشاسته برای گلو درد و سرفه؛ به ۳ روش موثر!

اگر دچار بیماری گلو درد و سرفه شده‌اید می‌توانید با تهیه نشاسته و مصرف آن، بیماری خود را برطرف کنید.

کد خبر : ۱۷۳۸۶۰
بازدید : ۲۹۰

آیا می‌دانید طرز تهیه نشاسته برای رفع گلو درد چگونه است؟ استفاده از نشاسته یک روش رایج برای رفع سرفه و درمان گلو درد است. اما کدام نشاسته برای گلو درد خوب است؟

می‌توانید با طرز تهیه نشاسته برای گلو درد به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه نشاسته با آب جوش:

آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ۲ تا ۳ قاشق مرباخوری

طرز تهیه نشاسته با آب جوش برای گلو درد

در اولین مرحله از طرز تهیه نشاسته با آب برای گلو درد باید یک لیوان آب را همراه با ۲ تا ۳ قاشق نشاسته در شیر جوش یا یک قابلمه کوچک بریزید. مواد را هم بزنید تا نشاسته کاملا در آب حل شود. سپس شیر جوش را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید ترکیب نشاسته و آب کمی غلیظ شود.

زمانی که نوشیدنی شما به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید. بعد از این که معجون نشاسته و آب آماده شد می‌توانید برای درمان گلودرد در خانه از این نوشیدنی استفاده کنید.

طرز تهیه شیر نشاسته برای سرفه

مواد لازم جهت تهیه شیر نشاسته برای گلو درد و سرفه:

شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ۱ قاشق غذاخوری

عسل به مقدار لازم

طرز تهیه شیر نشاسته برای سرفه

برای درست کردن معجون نشاسته شیر برای سرماخوردگی باید شیر را گرم کنید و سپس نشاسته را با کمی آب سرد ترکیب کنید و بعد به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

به خاطر داشته باشید که هیچگاه نشاسته را با شیر یا آب گرم مخلوط نکنید، زیرا این کار موجب گلوله‌ای شدن نشاسته می‌شود. در ادامه مقداری عسل در نوشیدنی بریزید. این نوشیدنی طعمی شبیه به فرنی دارد، بهتر است آن را گرم مصرف کنید تا به نرم شدن گلو و درمان سرفه کمک کند.

مواد لازم جهت تهیه حریره نشاسته برای درمان گلودرد و گرفتگی صدا:

آب جوش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ذرت ۱ قاشق مرباخوری

عسل به مقدار لازم

بادام پودر شده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حریره نشاسته برای رفع گلو درد

برای تهیه حریره نشاسته برای رفع گلو درد باید نشاسته ذرت را با ۲ قاشق آب سرد ترکیب کنید و سپس آن را در یک لیوان آب جوش بریزید. مواد را در شیر جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بوی خامی نشاسته از بین برود. صبر کنید تا نشاسته کمی غلیظ شود، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

در ادامه مقداری عسل و یک قاشق بادام آسیاب شده به این نوشیدنی اضافه کنید و آن را میل کنید. این معجون نشاسته و عسل برای تسکین گلودرد مفید است و کاهش علائم سرماخوردگی، درمان سرفه و گرفتگی صدا نیز کمک می‌کند.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه نشاسته برای رفع گلو درد

در این مطلب به چند نکته طلایی نیز برای تهیه نشاسته برای رفع گلو درد اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

– در پاسخ به این سوال که کدام نشاسته برای سرفه خوب است باید بدانید که به منظور تهیه نوشیدنی نشاسته برای گلو درد می‌توانید از نشاسته گل، نشاسته گندم یا ذرت استفاده کنید.

– در طرز تهیه معجون یا حریره نشاسته باید شعله گاز را کم کنید تا بوی خامی نشاسته به آرامی گرفته شود.

– مصرف حریره یا نوشیدنی نشاسته برای خانم‌های باردار و کودکان نیز مانعی ندارد. تنها افرادی که به نشاسته حساسیت دارند، نباید از این ترکیب استفاده کنند.

– به خاطر داشته باشید که همیشه نشاسته را ابتدا با آب سرد ترکیب کنید و بعد به آب جوش اضافه کنید. نشاسته در آب گرم حل نمی‌شود.

– در طرز تهیه نشاسته برای رفع گلو درد سعی کنید از عسل به مقدار محدود استفاده کنید تا گلو درد و سرفه شما تشدید نشود.

برای تسکین گلو درد بهتر است از معجون نشاسته چند بار در روز استفاده کنید.

– گفته می‌شود که غرغره نشاسته برای گلو درد مفید است. برای این کار باید مقداری نشاسته را با آب ترکیب و سپس غرغره کنید. این کار به درمان سرفه و گلودرد کمک می‌کند.

– از مهم‌ترین فواید نشاسته برای گلودرد می‌تون به درمان خراش و زخم گلو، نرم شدن گلو و همچنین کاهش سرفه و گرفتگی صدا اشاره کرد.

– برای استفاده از نشاسته برای سرفه خلط دار باید نشاسته را در آب سرد حل کنید و سپس با آب گرم یا شیر گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی به پاکسازی مجاری تنفسی از خلط کمک می‌کند.

– به خاطر داشته باشید که برای تهیه معجون نشاسته تنها باید از نشاسته ذرت یا نشاسته گندم استفاده کنید و نمی‌توان این نوشیدنی را با آرد گندم یا ذرت تهیه کرد.

– نشاسته برای گلودرد و سرفه مفید است و مصرف نوشیدنی آن موجب نرم شدن گلو و بهبود سرفه می‌شود. به خاطر داشته باشید که در زمان سرماخوردگی و گلودرد حتما از غذا‌های مفید استفاده کنید و در صورت نیاز از یک پزشک برای درمان کمک بگیرید.

منبع: اکالا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید