نحوه پاک کردن انواع لکه از روی سطوح آشپزخانه رو بلدی؟

نحوه پاک کردن انواع لکه از روی سطوح آشپزخانه رو بلدی؟

از پاک کردن لکه های قهوه گرفته تا لکه های آب سخت، تکنیک های مختلفی برای از بین بردن انواع لکه از روی سطوح مختلف آشپزخانه وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

کد خبر : ۱۷۷۸۹۵
بازدید : ۱۹

میزهای آشپزخانه و سطوح کابینت هر روز در اثر آماده سازی، پخت و پز و غذا خوردن اعضای خانواده لکه دار و آلوده می شوند. اگر چه ممکن است در ابتدا پاک کردن این لکه ها ساده به نظر برسد، اما استفاده از پاک کننده اشتباه می تواند در نهایت به آسیب منجر شود. از پاک کردن لکه های قهوه گرفته تا لکه های آب سخت، تکنیک های مختلفی برای از بین بردن انواع لکه از روی سطوح مختلف آشپزخانه وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

1- لکه های ارگانیک

به گزارش راهنماتو، لکه های ارگانیک مانند قهوه، چای و مواد غذایی یکی از مقصرین اصلی لکه دار شدن میزها و سطوح آشپزخانه هستند. یکی از موثرترین روش های برطرف کردن این گونه لکه ها استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی است. این محلول بدون آسیب رساندن به سطح بقایای آلی را تجزیه کرده و در نهایت از بین می برد.

2- لکه های سخت

برای از بین بردن لکه های سخت مانند لکه جوهر، روغن یا گریس باید از پاک کننده های قوی تری استفاده کنید. با مخلوط کردن جوش شیرین و مقداری آب یک خمیر ساینده طبیعی قدرتمند برای مقابله با این لکه ها بسازید. مخلوط هیدروژن پراکسید و آرد نیز می تواند در از بین بردن لکه های روغنی موثر واقع شود. این دو پاک کننده به عمق مواد نفوذ کرده و لکه ها را به طور کامل از بین می برند.

8ce59221-0075-4b3a-86f5-48835ec25e8e

3- لکه آب سخت

آب سخت آبی است که دارای نمک‌های معدنی همچون ترکیب‌های بی‌کربنات، یون‌های کلسیم و منیزیم است. این نوع آب یکی از مقصرین اصلی لکه دار شدن سطوح در مناطقی است که آب غنی از مواد معدنی دارند. محلولی از مقدار مساوی آب و سرکه سفید درست کنید و سطوح آلوده به آب سخت را با آن پاک کنید. این محلول به طور موثری رسوبات آب سخت را از بین می برد. برای جلوگیری لکه شدن میز با آب سخت، باید به طور مرتب سطوح را پاکسازی کنید و از استفاده از پاک کننده های شیمیایی خشن خودداری نمایید.

4- لکه ناشی از زنگ زدگی

لکه های ناشی از زنگ زدگی که اغلب توسط اجسام فلزی رها شده بر روی میز و دیگر سطوح ایجاد می شوند، باید فورا برطرف شوند. در غیر این صورن ممکن است دیگر از بین نروند. آب لیمو یا سرکه را مستقیما بر روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید. این دو ماده اسیدی قادرند به طور موثری رسوبات ناشی از زنگ زدگی را در خود حل کنند.

5- لکه رنگ خوراکی

لکه های رنگ خوراکی به دلیل دارا بودن رنگدانه های غنی تمایل زیادی به نفوذ در سطوح متخلخل دارند و از بین بردن آنها اغلب مساله ای چالش برانگیز است. مخلوطی از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین را روی ناحیه لکه دار اعمال کنید و چند ساعت صبر کنید. خواهید دید که لکه ها به تدریج و بدون آسیب رسیدن به سطح از بین خواهند رفت. می توانید از یک سفید کننده بر پایه اکسیژن رقیق شده با آب نیز برای از بین بردن این نوع لکه ها استفاده کنید.

dc8db795-5451-4c5d-a969-05df8dba9d51

6- یک روال نگهداری منظم

داشتن یک روال نگهداری منظم برای حفظ زیبایی و طول عمر میزها و سطوح آشپزخانه مساله ای ضروری است. هر روز تمام سطوح را با استفاده از یک پارچه میکروفایبر و یک پاک‌کننده ملایم با pH خنثی تمیز کنید. این کار به از بین بردن لکه های سطحی و جلوگیری از ایجاد لکه های جدید کمک می کند. علاوه بر این، تمیز کردن عمیق با استفاده از پاک‌کننده‌های تخصصی یا محلول های خانگی به صورت دوره ای نیز می تواند به طور موثری آلودگی های نفوذ کرده به سطوح را از بین ببرد و به درخشان شدن آنها کمک کند.

7- بررسی جنس سطوح

کانترها و سطوح آشپزخانه از مواد مختلفی مانند گرانیت، سنگ مرمر و کوارتز ساخته شده اند و از بین بردن لکه از روی هر کدام از آنها به رویکرد مناسبی نیاز دارد. به عنوان مثال، گرانیت و مرمر سطوح متخلخل هستند و در برابر مواد اسیدی حساسند. در حالی که کوارتز غیر متخلخل است و در برابر لکه شدن مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. با درک ویژگی های منحصر به فرد هر ماده، می توان روش های صحیحی برای تمیز کردن هر کدام از آنها اتخاذ کرد. 

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید