این نشانه ها می گوید شما برای فرزند خود والدینی سمی هستید

این نشانه ها می گوید شما برای فرزند خود والدینی سمی هستید

در ادامه از نشانه هایی خواهیم گفت که می گویند شما برای فرزند خود والدینی سمی هستید.

کد خبر : ۱۷۹۱۸۵
بازدید : ۴۵

به گفته ی روانشناسان، میان آزار و اذیت های روانی والدین و مشکلاتی که فرزندان در دوران بزرگسالی در رابطه با سلامت روان خود پیدا می کنند، ارتباط وجود دارد.

ایجاد محیطی سمی در خانه، جایی که فرزندان باید در آن احساس امنیت و آرامش کنند، می تواند در دراز مدت به آن ها آسیب بزند. تشخیص این موضوع اولین قدم در جلوگیری از مشکلات آینده است.

در ادامه از نشانه هایی خواهیم گفت که می گویند شما برای فرزند خود والدینی سمی هستید.

۱- فرزندان تان را با یکدیگر مقایسه می کنید

به عنوان پدر و مادر، ممکن نیست که متوجه تفاوت های کلی فرزندان تان با یکدیگر از نظر رفتار، روحیه و حتی طرز فکر نشوید. با این حال، روانشناسان می گویند کودکانی که دائماً با خواهر و برادر خود مقایسه می شوند، به احساس خودارزشمندی آن ها لطمه وارد می شود و همچنین انگیزه ی آن ها کم و اضطراب شان بیشتر می شود، امری که می تواند بر نحوه ی برخورد او با همه چیز در زندگی تأثیر بگذارد.

۲- بار مشکلات تان را روی دوش فرزندتان می گذارید

همه ی ما مشکلات شخصی ای داریم و اگر فرزندی هم داشته باشیم ممکن است مدیریت آن ها برایمان بسیار دشوار باشد. بهتر است با فرزندان تان صحبت کنید و به آن ها شیوه ی درست ابراز احساسات خود را نشان دهید اما فراموش نکنید که ما همیشه باید از قرار دادن بار مشکلات خودمان بر روی دوش آن ها پرهیز کنیم.

چون این کار باعث ایجاد رابطه ای عجیب میان شما و فرزندتان می شود. در حقیقت، در چنین شرایطی فرزند به والد یا دوست والدین خود تبدیل می شود. ما هرگز نباید فرزند خود را تبدیل به یک کمک عاطفی کنیم و باید اجازه دهیم که آن ها کودکی شان را کنند.

۳- درماندگی هایتان را سر فرزندتان خالی می کنید

ما هرگز نباید درماندگی هایمان را سر کسی خالی کنیم که تقصیری در آن ندارد، به خصوص اگر آن شخص فرزندمان هم باشد. ما نباید کاری کنیم که فرزندمان احساس کند در چیزی مقصر است که واقعاً تقصیری در آن ها ندارد. به جای این کار باید احساسات مان و دلیل اصلی آن ها را بپذیریم و به خودمان فرصت آرام شدن دهیم.

۴- به احساسات فرزندتان بی اعتنا هستید

از «خودش خوب می شود» و جمله های مشابه آن زمانی که می خواهیم به فرزند خود اطمینان خاطر دهیم، زیاد استفاده می کنیم. شاید گفتن چنین جملاتی بی اشکال به نظر برسد اما در واقع اینطور نیست.

ما باید یاد بگیریم که به احساسات فرزند خود بی اعتنا نباشیم و به جای این کار، آن ها را بپذیریم، درباره ی آن ها صحبت کنیم و راه حل هایی برای مشکلات شان پیشنهاد دهیم، هر چقدر هم که مشکل کوچکی به نظر برسد. ما نباید فراموش کنیم که احساسات فرزندان مان واقعی هستند و گاهی آن ها به چیزی بیشتر از یک جمله ی «درست می شود» نیاز دارند.

۵- به جای درس دادن به فرزندتان او را تنبیه می کنید

گاهی تنبیه ساده ترین راه برای مدیریت یک فرزند نافرمان به نظر می رسد، چون پدر و مادرها تصور می کنند راه آن همین است. اما در بسیاری از مواقع، تنبیه صرفاً باعث تقویت و تشدید آن رفتار بد در فرزند می شود و کمکی به اصلاح آن نمی کند. به جای این کار، والدین باید سعی کنند رفتار بد فرزندشان را به فرصتی برای درس دادن به او تبدیل کنند. با این کار فرزندتان می تواند دلیل درست نبودن رفتارش را یاد بگیرد. ما باید زمانی که فرزندمان رفتار درستی دارد هم تأکیدات مثبتی برایش داشته باشیم.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید