بهترین زمان برای مصرف هر ویتامین چه موقعی است؟

بهترین زمان برای مصرف هر ویتامین چه موقعی است؟

شما باید مولتی ویتامین‌های خود را صبح‌ها همراه با وعده صبحانه مصرف کنید تا بتوانید جذب آنها را افزایش دهید. با این حال، اگر می‌بینید مصرف صبحگاهی مولتی ویتامین باعث درد معده در شما می‌شود، سعی کنید آن را قبل از خواب مصرف کنید.

کد خبر : ۱۹۰۴۶۱
بازدید : ۱۷
بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها تا حد زیادی به ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید بستگی دارد.

برخی از آنها را باید صبح همراه با غذا مصرف کنید تا جذب آنها به حداکثر برسد. برخی دیگر نیز زمان مشخصی ندارند و برخی دیگر شب‌ها بهتر جذب بدن می‌شوند.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

دریافت مقادیر کافی ویتامین و آهن برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است. سیستم ایمنی به عنوان یک سد دفاعی طبیعی در برابر بیماری از بدن محافظت می‌کند. اگر نمی‌توانید نیاز بدن به ویتامین‌ها را از طریق تغذیه تامین کنید، مصرف مکمل مولتی ویتامین‌ها همراه با آهن فعال، یک روش موثر برای تقویت سیستم ایمنی است.

شما باید مولتی ویتامین‌های خود را صبح‌ها همراه با وعده صبحانه مصرف کنید تا بتوانید جذب آنها را افزایش دهید. با این حال، اگر می‌بینید مصرف صبحگاهی مولتی ویتامین باعث درد معده در شما می‌شود، سعی کنید آن را قبل از خواب مصرف کنید. مهم‌ترین نکته در مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها این است که خوردن آنها را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین D

ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود؛ بنابراین برای اطمینان از جذب مناسب، باید آن را با غذاهای پرچرب میل کنید. ویتامین D بهتر است صبح‌ها یا قبل از ظهر همراه مواد غذایی پرچرب مانند یک لیوان شیر پرچرب، آووکادو، روغن زیتون یا آجیل مصرف شود.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و بهتر است با آب مصرف شود. شما می‌توانید در هر زمانی از روز ویتامین C مصرف کنید، اما بهترین زمان مصرف این ویتامین، به محض بیدار شدن از خواب یا دو الی سه ساعت بعد از غذا است؛ به شرطی که مطمئن باشید این ویتامین معده شما را تحریک نمی‌کند.

27

بهترین زمان برای مصرف ویتامین B

بهترین زمان برای مصرف ویتامین B بعد از بیدار شدن از خواب است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد مصرف ویتامین B در ساعات پایانی روز می‌تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین E

مکمل‌های ویتامین E زمانی که به همراه غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای جذب بهتر، به چربی طبیعی موجود در وعده‌های غذایی نیاز دارد.

28

بهترین زمان برای مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ را می‌توان در هر زمانی از روز مصرف کرد. برای بهبود جذب امگا ۳، باید آن را همراه با وعده غذایی حاوی چربی مانند آووکادو، دانه کتان یا شیر پرچرب مصرف کنید. این کار می‌تواند به در کاهش عوارض جانبی و هم‌چنین افزایش اثربخشی مکمل مؤثر باشد.

29

بهترین زمان برای مصرف فولیک اسید

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B۹ (فولات) است و به بدن در تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. مصرف این مکمل قبل و حین بارداری برای تکامل رشد مغز، جمجمه و نخاع جنین ضروری است. می‌توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است و بهتر است آن را با آب مصرف کنید.

30

بهترین زمان برای مصرف منیزیم

منیزیم یک ماده مغذی ضروری است که بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد. اکثر متخصصان، مصرف منیزیم را همراه با وعده‌های غذایی توصیه می‌کنند. زیرا مصرف منیزیم با معده خالی، به دلیل خاصیت ملینی که دارد، می‌تواند باعث اسهال شود.

زمان بخصوصی برای مصرف این ماده مغذی مطرح نیست. فقط نکته مهم، استمرار در مصرف آن است تا اطمینان حاصل شود که همیشه سطح منیزیم متعادل و کافی در بدن وجود دارد.

31

بهترین زمان مصرف روی (زینک)

روی به دلیل ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی، بسیار مفید است. بهتر است آن را در هر زمانی از روز یا یک الی دو ساعت قبل از غذا، همراه با یک لیوان آب مصرف کنید.

32

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید