۱۳ محصول رایج اما غیرضروری که ارزش ندارد برایشان پول خرج کنیم

۱۳ محصول رایج اما غیرضروری که ارزش ندارد برایشان پول خرج کنیم

تولیدکنندگان به کمک تبلیغات رنگارنگ، موفق می‌شوند چیزهای کاملاً بی‌فایده‌ای را به ما بفروشند. ما در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها با جدیت به دنبال این اقلام می‌گردیم، پول زیادی برای آن‌ها خرج می‌کنیم، آن‌ها را به دوستان و خانواده‌مان توصیه می‌کنیم و بعد از اینکه متوجه می‌شویم کاملاً بی‌فایده هستند، ناامید می‌شویم. البته برخی از این محصولات هم عملکرد قابل قبولی دارند، اما بسیار گران هستند و هزینه کردن برایشان منطقی به نظر نمی‌رسد.

کد خبر : ۱۹۰۹۳۶
بازدید : ۴۶

در ادامه مواردی را معرفی می‌کنیم که پول خرج کردن برایشان منطقی و ضروری نیست.

۱. کرم دور چشم

105

در واقع، کرم‌های دور چشم به احتمال زیاد فقط یک ترفند از سوی تولیدکنندگانی هستند که ادعا می‌کنند پوست این ناحیه حساس‌تر است. با این حال، کرم معمولی هم برای این ناحیه از صورت کاملاً مناسب است، بنابراین نیازی به خرید محصول زیبایی خاص برای دور چشم نیست.

۲. ضد تعریق زنانه

106

تبلیغاتی که ادعا می‌کنند فرمول ضد تعریق‌های مردانه و زنانه تفاوت قابل توجهی دارند، گمراه‌کننده هستند. در واقع، شرکت‌ها در ساخت این محصولات تنها از رایحه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، اما ترکیبات شیمیایی که بوی عرق را در همه ضد‌تعریق‌ها خنثی می‌کند، تقریباً یکسان است. درنتیجه خرید ضدتعریقی که به طور خاص برای زنان طراحی شده، منطقی نیست.

۳. مکمل‌های غذایی

107

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت خود از مکمل‌‌های غذایی استفاده می‌کنند. اما در واقع، اگر فردی رژیم غذایی سالمی داشته باشد، به هیچ مکمل اضافی نیاز ندارد.

به گفته پزشکان، این مکمل‌ها مضر نیستند، اما فواید آنها نیز جای بحث دارد. به هر حال این مکمل‌ها نمی‌توانند جایگزین یک رژیم غذایی سالم شوند.

۴. دستگاه‌ تصفیه هوا یون‌‌‌ساز

108_11zon

دستگاه‌های تصفیه هوا یون‌ساز که مجهز به فیلتر نیستند، نه تنها موثر نیستند، بلکه می‌توانند برای سلامتی شما نیز خطرناک باشند. این دستگاه‌ها قرار است ذرات ریز را با یون‌های دارای بار منفی جذب کنند، اما در عوض مقادیر کمی ازن آزاد می‌کنند که می‌تواند برای تنفس مضر باشد. بهتر است به جای آنها یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر قابل تعویض بخرید.

۵. محلول لوله‌ بازکن

109

مایعات لوله‌بازکن برای تمیز کردن گرفتگی‌ها طراحی شده‌اند، اما در واقع بیشتر از فایده ضرر دارند. اسید هیدروکلریک موجود در این محصولات می‌تواند نه تنها چربی و کثیفی، بلکه خود لوله‌ها را نیز در خود حل کند.

به‌علاوه اگر انسداد ناشی از یک ماده حجیم باشد که به طور تصادفی در سیستم فاضلاب افتاده است، این لوله‌بازکن‌ها کاملاً بی‌استفاده خواهند بود. بهتر است به جای این ماده از فنر لوله‌بازکنی استفاده کنید.

۶. پاک‌کننده صفحه نمایش لوازم الکترونیکی

110

این پاک‌کننده‌ها به خوبی عمل می‌کنند، اما عموماً بسیار گران هستند. به گفته کارشناسان، برای تمیز کردن مانیتور و صفحه نمایش می‌توانید از آب معمولی هم استفاده کنید. یک پارچه میکروفیبر آغشته به آب، سطوح را به اندازه یک محصول خاص تمیز می‌کند.

۷. سبد رخت‌چرک حصیربافی شده

111

این اقلام زیبا به نظر می‌رسند، اما استفاده از آنها چندان راحت نیست. اگر لباس‌های زیادی داخل سبد بریزید، ممکن است بدشکل شود. علاوه بر این، لباس‌ها اغلب به شاخه‌های بیرون‌زده سبد گیر می‌کنند و ممکن است خراب شوند. خرید یک سبد ساخته‌شده از پارچه متراکم که می‌تواند در صورت عدم استفاده جمع شود، معقول‌تر است.

۸. ظروف بزرگ ادویه و چاشنی

112

اگر می‌خواهید در بودجه خانواده صرفه‌جویی کنید، خرید ادویه‌ها در شیشه‌های بزرگ ایده خوبی به نظر می‌رسد. اما ادویه‌جات ماندگاری محدودی دارند و ما به ندرت از آنها در مقادیر زیاد استفاده می‌کنیم. بنابراین، این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه آنها را تمام کنید، کیفیت خود را از دست بدهند. بنابراین، بهتر است ادویه‌ها را در ظروف کوچک بخرید.

۹. کراکر برنج و دیگر جایگزین‌های «سالم» چیپس

113

به نظر می‌رسد همه این میان‌وعده‌ها جایگزین خوبی برای چیپس هستند زیرا قرار است سالم باشند. اما در واقعیت، این تنقلات حاوی مواد افزودنی و روغن‌های مختلفی هستند. به علاوه، آنها معمولاً کالری بالایی دارند و فاقد مواد مغذی هستند.

۱۰. شامپو محافظ حرارت

114

به عقیده برخی کارشناسان، خرید شامپو و نرم‌کننده‌های محافظ حرارتی هدر دادن پول است. آنها به موهای شما آسیب نمی‌رسانند، اما فواید کمی نیز دارند. بهتر است به جای شامپو، یک اسپری محافظ گرما بخرید، که واقعا به محافظت از موهای شما در برابر اثرات دمای بالا کمک می‌کند.

خرید یک شامپو مرطوب‌کننده نیز می‌تواند پول هدر دادن باشد. مواد به کار رفته در این محصولات تارهای مو را سنگین می‌کنند، به طوری که موها سریع‌تر چرب می‌شوند. بنابراین، در نهایت مجبور می‌شوید موهای خود را بیشتر بشویید.

۱۱. ماسک‌ ورقه‌ای صورت

115

ماسک‌های ورقه‌ای محبوبیت بی‌سابقه‌ای به دست آورده‌اند. برخی از خانم‌ها معتقدند که پوست بعد از استفاده از آنها واقعاً بهتر به نظر می‌رسد. اما در واقع اثر استفاده از ماسک موقتی است و در مقابل هزینه زیادی دارد. در عین حال، ماسک‌ها اثری مشابه مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌ها دارند، بنابراین از نظر مالی غیرمنطقی است که پول زیادی خرجشان کنید.

۱۲. مرطوب‌کننده‌

116

استفاده بیش از حد از آنها نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه در برخی موارد حتی می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. متخصصان پوست ادعا می‌کنند که استفاده مکرر از مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست را دشوار کند، تعادل طبیعی آب پوست را تغییر دهد و تولید طبیعی چربی‌ها و پروتئین ها را کاهش دهد. اگر پوست شما خشک به نظر می‌رسد، باید مایعات کافی مصرف کنید.

علاوه بر این، پرداخت هزینه بیشتر برای مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی ویتامین هستند نیز فایده‌ای ندارد. معمولاً مقدار این مواد بسیار کم است و نمی‌تواند به نحو موثری بر وضعیت پوست تأثیر بگذارد. اما حتی اگر مقدار زیادی از آنها در ترکیب وجود داشته باشد هم این نیز یک مزیت نیست زیرا ویتامین‌ها تحت تأثیر نور خورشید و اکسیژن به سرعت تجزیه می‌شوند.

۱۳. ژل بهداشتی زنان

117

قسمت‌های خصوصی بدن زن نیازی به محصولات آرایشی خاصی ندارد. علاوه بر این، ژل‌های حاوی افزودنی‌های معطر می‌توانند سد طبیعی را که از بدن در برابر باکتری‌ها و عفونت‌ها محافظت می‌کند، بشکنند و همچنین باعث تحریک شوند. استفاده از آب برای رعایت بهداشت در ناحیه تناسلی کفایت می‌کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید