طرز تهیه بادمجان کباب شمالی بدون گوشت؛ چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟

طرز تهیه بادمجان کباب شمالی بدون گوشت؛ چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟

درست کردن بادمجان کباب شمالی در خانه بسیار راحت است. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه بادمجان کباب آشنا شوید.

کد خبر : ۱۹۱۰۰۵
بازدید : ۲۶۰

غذاهای شمالی همیشه به خاطر طعم و مزه خاص و بی‌نظیری که دارند، زبانزد هستند. بادمجان کباب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است که هم در گیلان و هم مازندران طبخ می‌شود. اما طرز تهیه بادمجان کباب مازندرانی و بادمجان کباب گیلانی بسیار شبیه به هم است و تفاوت چندانی با هم ندارند. این غذا هم به صورت کاملا گیاهی و هم با گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود و می‌توانید آن را در کنار برنج یا نان سرو کنید. در این مطلب با طرز تهیه بادمجان کباب شمالی آشنا می‌شوید.

مواد مورد نیاز جهت بادمجان کباب گیاهی:

بادمجان ۴ عدد
گردو میکس شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
سبزیجات معطر شمالی ۴ قاشق غذاخوری
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
رب آلوچه ۱ قاشق غذاخوری
گلپر، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

129

مراحل طرز تهیه بادمجان کباب شمالی بدون گوشت

درست کردن بادمجان کباب شمالی در خانه بسیار راحت است. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه بادمجان کباب آشنا شوید.

مرحله اول؛ گرفتن تلخی بادمجان

در اولین مرحله از طرز تهیه بادمجان کباب باید بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. برای تهیه این غذا نباید کلاهک بادمجان را جدا کنید، زیرا این کار موجب وا رفتن بادمجان‌ها می‌شود. یک برش عمودی روی بادمجان ایجاد کنید و اگر قطر بادمجان زیاد است، با کمک یک قاشق کوچک داخل بادمجان را کمی تخلیه کنید. سپس بادمجان‌ها را در ترکیب آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. در نهایت بادمجان‌ها را بشویید و با دستمال خشک کنید.

مرحله دوم؛ سرخ کردن بادمجان

بعد از این که بادمجان‌ها را خشک کردید، مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد میانی بادمجان کباب

برای تهیه مواد میانی بادمجان کباب شمالی ابتدا باید پیاز را رنده کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را در روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، سیر رنده شده را اضافه کنید. بعد از ۲ دقیقه نوبت اضافه کردن گردوی میکس شده، رب انار، رب آلوچه و رب گوجه‌فرنگی است. سبزیجات معطر را هم به صورت ریز خرد یا چرخ کنید و به همراه ادویه‌ها به سایر مواد اضافه کنید. مواد را به خوبی تفت دهید و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

در این مرحله از طرز تهیه بادمجان کباب باید با کمک یک قاشق مواد میانی را داخل بادمجان بریزید. حدود ۲ قاشق از مواد میانی را برای تهیه سس بادمجان کباب کنار بگذارید.

مرحله چهارم؛ پختن بادمجان کباب

بعد از آماده کردن بادمجان‌ها باید گوجه‌فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و در روغن سرخ کنید. سپس ۲ قاشق از مواد میانی بادمجان کباب را همراه با یک لیوان آب به آن اضافه کنید. زمانی‌که آب شروع به جوشیدن کرد، بادمجان‌ها را در تابه بچینید و درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا بادمجان‌ها به خوبی بپزند.

منبع: فرارو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید