چطور سفر بدون استرس را تجربه کنیم؟

چطور سفر بدون استرس را تجربه کنیم؟

زمانی که در سفر هستید، داشتن یک برنامه می‌تواند نگرانی‌های شما را ده برابر کاهش دهد. با یک برنامه صحیح می‌دانید دقیقا به کجا می‌خواهید بروید و چگونه می‌خواهید به آنجا برسید.

کد خبر : ۲۰۷۰۲۵
بازدید : ۷

با افزایش روزافزون تعداد مردمی که در سراسر جهان سفر می‌کنند، خطوط هوایی بیشتر و گزینه‌های سفری که در دسترس هستند و افزایش خطرات و مشکلات احتمالی سفرها ممکن است استرس شما برای سفر افزایش یابد. در حالی که استرس آخرین چیزی است که در تعطیلات و سفرهای خود می‌خواهید.

شما می‌خواهید از سفر بدون استرس لذت ببرید، استراحت کنید و اوقات خوبی داشته باشید، نه اینکه سفر خود را با نگرانی در مورد مسائل احمقانه و قابل اجتناب سپری کنید. برای اینکه یک سفر بدون استرس داشته باشید، می‌توانید آنچه در این مقاله توضیح می‌دهیم را در نظر داشته باشید. 

منظور از سفر بدون استرس چیست؟

سفر بدون استرس، سفری با هدف رسیدن به آرامش، بی‌خیالی و بهتر نگه داشتن اوضاع است و می‌تواند شما را از دغدغه‌های زندگی روزمره و پرمشغله رها کند. در این سفر هم مشکلات معمول سفرها وجود دارد اما این مشکلات باعث نمی‌شوند که شما از هدف خود یعنی لذت بردن از سفر و به آرامش رسیدن دور شوید.

مزایای سفر بدون استرس

سفر انفرادی تجربه‌ای عالی است اما سفر بدون استرس حتی از این نوع سفر نیز شرایط بهتری دارد. سفر بدون استرس به سراسر ایران و جهان خوشی و آرامش شما را در زندگی بهبود می‌بخشد. بااین‌حال، گاهی اوقات سفرها استرس‌زا و ناراحت‌کننده می‌شوند. تلاش برای داشتن سفری خوش و بدون استرس می‌تواند برای شما مزایای مختلفی را به همراه داشته باشد.

مسافری آرام و بدون استرس بودن به این معنی است که می‌توانید از زمان سفر خود لذت بیشتری ببرید، بیشتر سرگرم شوید و از ماجراجویی در اطراف نهایت استفاده را ببرید. برخی از مزایای سفر بدون استرس عبارت‌اند از:

  • تجربیات به یاد ماندنی و مثبت بیشتری خواهید داشت
  • می‌توانید بیشتر از همیشه در لحظه زندگی کنید و از زمان حال خود به طور کامل لذت ببرید
  • شادتر خواهید بود
  • مسافری انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر با شرایط مختلف خواهید بود
  • سلامت و تندرستی خود را بهبود می‌بخشید
  • تصمیمات سفر را آسان‌تر و با وضوح بیشتری اتخاذ می‌کنید
  • موانع و مسائل را بهتر مدیریت می‌کنید
  • در آسوده خاطر بودن الهام‌بخش سایر مسافران خواهید بود

6

نکات مهم برای داشتن یک سفر بدون استرس

برای اینکه یک سفر بدون استرس و لذت‌بخش داشته باشید، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. این نکات را در ادامه می‌خوانید.

برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید

زمانی که در سفر هستید، داشتن یک برنامه می‌تواند نگرانی‌های شما را ده برابر کاهش دهد. با یک برنامه صحیح می‌دانید دقیقا به کجا می‌خواهید بروید و چگونه می‌خواهید به آنجا برسید. وقتی نوبت به برنامه‌ریزی سفر می‌رسد، پروازها، محل اقامت و تورهای گردشگری را از قبل رزرو کنید. به این ترتیب، وقتی سوار هواپیما، اتوبوس یا قطار می‌شوید، هیچ نگرانی در مورد آن نخواهید داشت. در این شرایط، تنها چیزی که در ذهن شما وجود دارد، آرامش و فکر کردن در مورد تمام کارهای شگفت‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای است که قرار است انجام دهید!

تعیین اهداف سفر برای آسودگی بیشتر و بدون استرس بودن اولین مرحله است. این کار، به شما کمک می‌کند تا مسافر آرام‌تری باشید. به این منظور، باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • سفر بدون استرس را چگونه تعریف می‌کنید؟
  • اهداف شما از سفرهای بدون استرس چیست؟
  • چرا می‌خواهید در سفر استرس کمتری داشته باشید؟
  • سبک سفر فعلی شما چگونه است؟ آیا در سفرها استرس دارید؟ چطور این اتفاق میفتد؟

بیش از حد برنامه‌ریزی نکنید

برای تجربه سفرهای بدون استرس باید همه چیز را بیش از اندازه برنامه‌ریزی شده در نظر نگیرید و امکان وقوع اتفاقات غیرمنتظره یا خوشی‌های برنامه‌ریزی نشده را هم در نظر بگیرید. این امر به معنای کنار گذاشتن برنامه‌های سفر کاملاً برنامه‌ریزی شده و خودانگیختگی بیشتر است. با مردم محلی صحبت کنید، فضایی برای تماشای مناظر مقصد سفر بگذارید و برای ساعاتی از مسیرهای اصلی سفر خارج شوید.

سفر کردن به معنای ماجراجویی و کسب تجارب جدید است و برنامه‌ریزی‌های سفت و سخت نباید مانع شما در این مسیر باشند. البته، اگر به تنهایی یا در گروه‌های کوچک‌تر سفر می‌کنید، این کار آسان‌تر خواهد بود اما در هر شرایطی که هستید، سعی کنید کمی خودانگیختگی را به سفر خود اضافه کنید و ترکیبی از سفر برنامه‌ریزی شده و پیش رفتن با روال سفر را داشته باشید.

7

برای هزینه‌ها و بودجه سفر برنامه‌ریزی داشته باشید

درست است که برنامه‌ریزی سفت و سخت یا بیش از حد خوشی سفر را خراب می‌کند اما وقتی نوبت به بودجه سفر می‌رسد، قضیه فرق می‌کند. شما باید برای تمام کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، پول کافی داشته باشید. داشتن پول مناسب در سفر می‌تواند استرس شما را کاهش دهد.

چیزها ممکن است گران شوند. صرف بودجه سفر برای غذا، تورها و سوغاتی‌ها ممکن است هزینه فراوانی در پی داشته باشد. هیچ چیز به اندازه اینکه ناگهان متوجه شوید پولتان کم است، نمی‌تواند خوشی سفر شما را از بین ببرد.

البته، اگر بودجه‌تان کم است، می‌توانید اوقات خوبی را سپری کنید و بدون استرس بمانید اما این در صورتی است که بدانید چه چیزی را می‌توانید بخرید و از کجا می‌توانید ارزان‌ترین اجناس یا نیازمندی‌های سفر را تهیه کنید.

با برنامه‌ریزی از قبل، همان‌طور که قبلا توضیح دادیم، می‌توانید جاذبه‌هایی را که می‌خواهید در سفر ببینید و بهتر از همیشه به مکان‌هایی که می‌خواهید بروید و همه این موارد را در تعیین بودجه سفر بهتر در نظر بگیرید. بهتر است هنگام برنامه‌ریزی و تعیین بودجه سفر، مبلغی را به صرف هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی یا افزایش قیمت‌ها اختصاص بدهید و برای این مواقع مقداری پول کنار بگذارید.

برای هیچ کاری انجام ندادن وقت بگذارید

علاوه بر اینکه برای برنامه‌های پیش‌بینی نشده وقت می‌گذارید، باید به هیچ کاری نکردن نیز وقتی را اختصاص بدهید. سفر آرام با رسیدن به آرامش، استرس کمتر و حرکت با آنچه در سفر برایتان اتفاق میفتد ارزش دارد. بنابراین، یک راه عالی برای در زمان حال زندگی کردن این است که مطلقاً هیچ کاری انجام ندهید و نسبت به آن احساس بدی نداشته باشید.

برای اینکه در سفر هیچ کاری انجام ندهید، می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • مدیتیشن کنید
  • سفر با روالی آهسته‌تر را امتحان کنید
  • بدون داشتن هیچ مقصدی در اطراف قدم بزنید
  • برای خواندن، نوشتن یا انجام کاری که شما را خوشحال می‌کند به کافه بروید
  • کارها را بر اساس احوالات خود در هر لحظه انجام دهید

8

عاشق هر آب و هوایی باشید

یک مسافر بدون استرس اهمیتی نمی‌دهد که هوا آفتابی، بارانی، گرم یا سرد باشد. بنابراین حتی اگر به آب و هوای خاصی علاقه دارید، همه چیز را بپذیرید و فقط آن را بپذیرید. این کار استرس و ناامیدی را از بین می‌برد.

داشتن پلن بی برای انجام دادن کارهایی که در صورت بارندگی انجام می‌شوند (مانند بازدید از موزه‌ها یا سرگرمی‌هایی که در فضای داخلی انجام می‌شوند) می‌تواند به شما کمک کند اما در هر صورت، سعی کنید به هر دو موقعیت با هیجان یکسان نگاه کنید. این امر نیاز به تمرین دارد اما راهی عالی برای کاهش استرس در سفر است.

انعطاف‌پذیر باشید

انعطاف‌پذیری به این معنی است که بدون توجه به وقایع غیرمنتظره‌ای که در سفر ظاهر می‌شوند، آسوده بمانید. از آنجایی که زندگی همیشه در کنترل ما نیست، توانایی تطبیق و سازگاری با شرایط مختلف می‌تواند شما را در سفر نیز بدون استرس نگه دارد.

برای انعطاف پذیر ماندن در سفر باید نکاتی را در نظر بگیرید که عبارت‌اند از:

  • توقعات و برنامه‌های خود را قابل تغییر نگه دارید
  • اگر برنامه‌هایتان درست پیش نرفته‌اند، اجازه بدهید تا اوضاع همین‌طور باقی بماند
  • همیشه پلن بی داشته باشید
  • به هیچ چیز تکیه نکنید
  • موفقیت سفر خود را به چیزهایی که می‌توان لغو یا تغییر داد ربط ندهید
  • در صورت وقوع هر اتفاقی حتی موانع یا مشکلات ذهنیت ماجراجویی داشته باشید

از عوامل استرس‌زای جدی اجتناب کنید

اجتناب از عوامل استرس‌زا راهی فوق‌العاده برای داشتن سفر بدون استرس است زیرا اگرچه بی‌خیال ماندن در سفرها مفید است اما برخی چیزها بیش از حد مهم هستند. به عنوان مثال، برای کاهش استرس خود در سفر از این عوامل استرس‌زا اجتناب کنید:

  • تمام شدن پول در خارج از کشور
  • اقامت در مناطق خطرناک
  • از دست دادن پروازها
  • فراموش کردن مدارک یا داروهای مهم

9

مانند یک هنرمند سفر کنید و برای خود پروژه تعریف کنید

سفر کردن مانند یک هنرمند شما را کنجکاوتر و خلاق‌تر می‌کند. بهترین روش برای سفر کردن مانند یک هنرمند این است که یک پروژه خلاقانه برای خود تعریف کنید. این هدف هنری را به سفرهای شما اضافه می‌کند و ذهن شما را از استرس‌‌ها یا نگرانی‌های معمول منحرف می‌کند. این کار باعث می‌شود که ماجراجویی شما بصری‌تر، آزادانه و جذاب‌تر به نظر برسد.

به عنوان مثال، می‌توانید از سفر خود یک فیلم ویدیویی جذاب بسازید یا برای تهیه یک آلبوم اختصاصی از مناظر و وقایع مختلف در سفر عکس بگیرید. اگر هم یک موسیقیدان هستید، نوشتن آهنگ‌های ماجراجویانه در حین سفر یک پروژه خلاقانه عالی برای شما خواهد بود.

از سویی دیگر، صرفاً انجام دادن کارهای هنری بیشتر و داشتن یک دیدگاه هنری، به شما دیدی خلاقانه درباره همه چیز می‌دهد و باعث می‌شود که استرس کمتری را تجربه کنید.

آنچه را که می‌خواهید انجام دهید

سفر به زمان، پول و برنامه‌ریزی نیاز دارد. بنابراین، وقتی از جاذبه‌های باشکوه جدید دیدن می‌کنید، ممکن است احساس کنید که باید هر کاری که باید را انجام دهید، تمام جواهرات محلی را ببینید و همه مکان‌های توصیه‌شده را حتما ببینید. اگر این فعالیت‌ها به تعهدات شما در سفر تبدیل شوند، ممکن است شما را دچار استرس کنند. بنابراین، اگر واقعاً از انجام دادن کاری لذت نمی‌برید، آن را انجام ندهید.

سفر و گردشگری باید فرصتی باشد که از انجام دادن کارهای مختلف لذت ببرید و کارهایی را انجام دهید که شما را به آرامش و آسودگی خیال نزدیک‌تر می‌کنند.

همسفران خونسردی را برای خود انتخاب کنید

داشتن همراهان خونسرد و آرام در سفر از هر چیزی مهم‌تری است. اگر می‌خواهید مسافری آرام‌تر باشید، زمان بیشتری را با همسفران آرام و خونسرد بگذرانید. در حالی که همیشه نمی‌توان همسفران خود را انتخاب کرد، راه‌های زیادی برای ملاقات با افراد مناسب در سفر وجود دارد. به این منظور، می‌توانید راه‌هایی که در ادامه می‌خوانید را امتحان کنید:

  • در اقامتگاهی مشترک ساکن شوید تا با مردم محلی و سایر مسافران ملاقات کنید
  • از برنامه‌هایی که به شما امکان ملاقات با مسافران دیگر را می‌دهند، استفاده کنید
  • همراه با دوستان آرام و خونسرد خود سفر کنید
  • از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید

10

موارد فوق‌العاده مهم را نزدیک خود نگه دارید

در سفر، به ویژه سفرهای خارج از کشور، وسایل و لوازمی بسیار مهم هستند که از دست دادن آن‌ها حتی برای خونسردترین گردشگران نیز استرس‌زا خواهد بود. با نزدیک نگه داشتن این وسایل و لوازم نزدیک خود، در صورتی که چمدان شما گم شود، دزدی یا چیزی شبیه به آن اتفاق بیفتد، استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.

همچنین، می‌توانید از اسناد مهم خود رونوشت‌هایی تهیه کنید و چندین کارت اعتباری یا روش‌های پرداخت داشته باشید. این کار بخشی از برنامه‌ریزی سفر محسوب می‌شود. آماده کردن همه چیز طوری که احتمال حوادث و وقایع غیرمنتظره کاهش یابد، راهی عالی برای آرام ماندن و داشتن یک سفر بدون استرس است.

به مکان‌های آرامش‌بخش بروید و فعالیت‌های آرامش‌بخش انجام دهید

اگر می‌خواهید یک سفر بدون استرس را تجربه کنید، باید به مکان‌های بدون استرس و آرامش‌بخش بروید و کارهای بدون استرس بیشتری انجام دهید، مگر اینکه هدف شما از سفر ماجراجویی باشد. برنامه‌ریزی برای یک سفر بدون استرس و رفتن به مکان‌های آرامش‌بخش یا انجام‌ دادن فعالیت‌های کاهش‌دهنده استرس ممکن است شامل موارد بسیاری شود. نمونه‌هایی از این موارد عبارت‌اند از:

  • انجام‌ دادن فعالیت‌هایی مانند یوگا برای مراقبت از خود
  • طبیعت‌گردی و پیاده‌روی در ساحل یا جنگل
  • اسنوبورد
  • گردش در بازارها و مراکز خرید
  • وقت گذراندن در بهترین کافه‌های مقصد سفر

سخن پایانی

سفر راهی برای لذت بردن از زندگی است و باید شما را به آرامش، شگفتی، سرگردانی و تفریح ​​وادار کند. بااین‌حال، گاهی اوقات ممکن است همه چیز استرس‌زا شود مگر اینکه از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید و قصد داشتن سفری بدون استرس را داشته باشید.

برای داشتن سفر بدون استرس برنامه‌ریزی درست و منعطفی داشته باشید و تلاش کنید تا از بودن در مسیر سفر لذت ببرید. این سفر می‌تواند ذهن شما را از دغدغه‌های زندگی شلوغ ماشینی رها کند و برای چند روز لذتی بی حد و حصر را برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به نکاتی که در این مقاله توضیح دادیم، می‌توانید چنین سفری را تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید