(تصاویر) ورود باشکوه جوجه‌اردک‌های غول‌آسا به هنگ‌کنگ!

(تصاویر) ورود باشکوه جوجه‌اردک‌های غول‌آسا به هنگ‌کنگ!

دو جوجه اردک 18 متری این روزها با ورود باشکوهشان، شور و شعفی به بندر ویکتوریای شهر هنگ‌کنگ بخشیده‌اند!

کد خبر : ۱۳۶۳۵۷
بازدید : ۳۰۷

فرادید| فلورنتین هافمن (Florentijn Hofman) هنرمندی هلندی است که او را با چیدمان‌ها و مجسمه‌های بادی عجیب و جذابی که در اندازه‌های بزرگ خلق می‌کند می‌شناسند. یکی از مشهورترین مجموعه چیدمان‌های او، اردک‌های پلاستیکی بزرگی هستند که هافمن آن‌ها را به تعداد زیاد و در شهرهای مختلف دنیا ساخته و به نمایش گذاشته است.

به گزارش فرادید؛ او این پروژه را از سال 2007 در شهر سن‌نزر فرانسه آغاز کرد و بعد از آن جوجه‌اردک‌های غول‌آسایش را به شهرهای دیگری مثل لندن، کوبۀ ژاپن، آمستردام و هنگ‌کنگ نیز برد.

2

مجسمه‌های بادی هافمن حالت موقت دارند و هر وقت که او بخواهد مجسمه‌ها را در شهری به نمایش بگذارد، نسخۀ تازه‌ای از آن‌ها را در همان‌جا می‌سازد. هدف هافمن از این کار این است که آثارش مثل سایر آثار هنری به چیزهایی که ثروتمندان بتوانند آن‌ها را بخرند و به عنوان سرمایه نگه دارند تبدیل نشوند.

5

در سال 2013 بود که یکی از جوجه‌اردک‌های هافمن در بندر ویکتوریای هنگ‌کنگ پهلو گرفت! حالا بعد از ده سال این جوجه دوباره برگشته و این بار یک دوست یا شاید دوقلوی خودش را هم به همراه آورده است!

3

هر دوی این جوجه‌اردک‌های پلاستیکی 18 متر ارتفاع دارند و قرار است با حضور دوهفته‌ای که در بندر ویکتوریا خواهند داشت، شهروندان و توریست‌های هنگ‌کنگ را برای تماشا دور خودشان جمع کنند.

4

در دوران پاندمی، تقریبا اکثر مردم دنیا قدر لحظات شاد «با هم بودن» را بهتر درک کردند؛ حالا این دو دوست شاد با شکل و شمایل کودکانه و خیال‌انگیزشان می‌توانند نمادی برای گرامیداشت این موهبت بزرگ باشند.

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید