(تصاویر) «خانۀ خاکی»؛ یک شاهکار مدرن با روح معنوی در فلاورجان اصفهان

(تصاویر) «خانۀ خاکی»؛ یک شاهکار مدرن با روح معنوی در فلاورجان اصفهان

در یک محیط نسبتا روستایی چگونه می‌توان خانه‌ای ساخت که هماهنگی با محیط پیرامون، سادگی روستایی و تعامل با طبیعت را با رفاه و جلوۀ مدرن جمع کند؟ پروژۀ خانۀ خاکی یک پاسخ «تماشایی» به چنین پرسشی است.

کد خبر : ۱۶۲۸۰۳
بازدید : ۷۵۹۷

فرادید| پروژۀ «خانۀ خاکی» که در شهر قهدریجان در شهرستان فلاورجان اصفهان و توسط یک استودیوی معماری ایرانی طراحی و ساخته شده، پیوندی بین سادگی یک خانۀ روستایی و ویژگی‌های یک خانۀ مدرن شهری است. این پروژه در سال 1402 رتبۀ اول جایزۀ معمار را در بخش ساختمان‌های مسکونی تک‌واحدی به دست آورده است.

به گزارش فرادید؛ سکونت در این خانه یک تجربۀ منحصر به فرد است زیرا هم استلزامات سبک زندگی شهری در آن برآورده می‌شود و هم خلوص و نوستالژی و سادگی یک زندگی روستایی را در فضای آن می‌توان احساس کرد.

khaki-house-ez-studio_3

استفاده از خاک و حصیر جلوه‌ای کاملا طبیعی و اصیل به این بنا بخشیده است؛ چیزی که باعث می‌شود ساکنان خانه، محل سکونتشان را بخشی از طبیعت و در تعامل مستقیم با آن ببینند. به علاوه، تابش آفتاب از لابه‌لای حصیرها، بازی دل‌انگیزی از نور و سایه را پدید آورده و رنگ‌آمیزی طبیعی و آرامبخشی را در برخی از فضاهای خانه مثل راهروهای کوچه‌مانند آن ایجاد می‌کند.

khaki-house-ez-studio_22

خاک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مصالح برای ساخت خانه، هنوز کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارد؛ این ماده علاوه بر اینکه ظاهری طبیعی به خانه می‌بخشد عایقی برای حرارت و صدا نیز هست.

khaki-house-ez-studio_11

جلوه‌های مدرن این خانه مانند حمام شیشه‌ای، استخر و پلان کلی بنا، به شیوه‌ای بسیار هنرمندانه با یک روح سنتی و حتی معنوی ترکیب شده‌اند و در نهایت فضایی خلق کرده‌اند که نه فقط جایی برای زندگی بلکه منظره‌ای برای تماشا است. 

khaki-house-ez-studio_8

khaki-house-ez-studio_23

khaki-house-ez-studio_2

khaki-house-ez-studio_19

۴۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید