چرا استرالیایی‌ها خانه‌های 35 متری می‌سازند؟

چرا استرالیایی‌ها خانه‌های 35 متری می‌سازند؟

دفتر طراحی گریمشا خانه‌های کوچکی را برای جوانان بی‌خانمان استرالیا طراحی کرده است. بازار مسکن استرالیا در سال‌های اخیر به شدت تورمی بوده و رویای خانه‌دار شدن بسیاری از جوانان استرالیایی را بر باد داده است.

کد خبر : ۱۷۴۴۱۴
بازدید : ۱۰۸۱۷

فرادید| گریمشا (Grimshaw) خانه کوچکی به مساحت ۳۵ متر مربع برای جمع‌آوری پول برای Kids Under Cover (کودکان تحت پوشش) طراحی کرده که از جوانان بی‌خانمان استرالیا حمایت می‌کند. 

به گزارش فرادید، این خانه که برای جا دادن مبلمان IKEA، با سقفی با ارتفاع دوبل و فضای کافی برای یک تخت‌خواب متوسط طراحی شده، گزینه‌ای مقرون به صرفه برای جوانانی است که توان خانه‌دار شدن در بازار مسکن در شهرهای استرالیا را ندارند. 

5

خانه‌های پیش‌ساخته از ۱۱۰.۰۰۰ دلار استرالیا (۶۱.۰۰۰ پوند) شروع می‌شوند و نسخه مجهز آن‌ها ۱۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا (۸۳.۰۰۰ پوند) هزینه دارد. تمام سود به Kids Under Cover (بچه‌های تحت پوشش) تعلق می‌گیرد، یک سازمان غیرانتفاعی که برای جلوگیری از بی‌خانمانی جوانان در ملبورن و ایالت ویکتوریا فعالیت می‌کند. 

تیم آنگِس، از همکاران دفتر گریمشا در ملبورن، به دِزین گفته است: «مدت زیادی است که ما جنبش خانه کوچک را دنبال می‌کردیم و می‌خواستیم چیزی تولید کنیم که پیشنهاد متفاوتی داشته باشد. خانه‌های کوچک معمولی واقعاً کوچک و در واقع یک فضای استودیویی هستند، مانند یک کاروان پیشرفته. چیزی که ما به دنبال ارائه آن بودیم، یک طرح قابل‌سکونت، با کیفیت بالا در اندازه کوچک و قیمت مقرون به صرفه بود.» 

4

گریمشا سال ۲۰۱۷ پس از برنده شدن در مسابقه خیریه Cubby House، با خیریۀ Kids Under Cover همکاری کرد. خانه‌های کوچک جدید توسط Nestd، شعبه‌ی تجاری جدید Kids Under Cover، فروخته می‌شوند و تمام سود آن صرف مقابله با بی‌خانمانی جوانان می‌شود. 

3

سقف‌های بلند این خانه‌ها به ساکنان حس بیشتری از فضای داخلی می‌دهد و فضای کافی در آشپزخانه مرکزی، اتاق خواب و حمام برای اتاق خواب دوم فراهم می‌کند. 

اتاقک‌های پیش‌ساخته از چوب چندلایه با کیفیت بالا مهندسی شده‌اند و با استفاده از ابعاد اتاقک‌های IKEA برای تعریف چیدمان داخلی، صاحب خانه می‌تواند آشپزخانه، اتاق خواب و حمام خود را به طور کامل سفارشی‌سازی کنند و در عین حال قیمت را پایین نگه دارند. 

آنگوس توضیح می‌دهد: «این روش، سبب می‌شود طراحی باکیفیت قابل‌دستیابی شود و دیگر کالای لوکسی نباشد که مردم توان پرداخت آن را نداشته باشند.» 

2

این خانه کوچک را می‌توان به برق متصل کرد یا به طور کامل از شبکه خارج کرد، چون سقف خانه تا ۱۶ پنل خورشیدی ظرفیت دارد. 

گریمشا امیدوارست خانه‌های کوچکش که با دقت طراحی شده‌اند بتوانند راه‌گشای جوانانی باشند که با بحران مسکن استرالیا دست و پنجه نرم می‌کنند. خانه‌های استرالیا گران هستند، پایتخت استرالیا، «سیدنی» به عنوان دهمین شهر پرهزینه برای خرید ملک در جهان رتبه‌بندی شده است. 

1

آنگس می‌گوید: «ایده هیجان‌انگیزی است چون مقرون به صرفه بودن و تراکم مسکن را هدف قرار می‌دهد. می‌توانید آن را در حیاط خلوت یک خانه موجود تصور کنید، اما می‌توانید طراحی جوامع کوچکی از این خانه‌ها را نیز تصور کنید. ما واقعاً مشتاق کشف این هستیم که چگونه با خانه‌های کوچک، محله‌های جدید طراحی کنیم. این هدف در صورت عملی شدن خیلی از مسائل بزرگ را حل می‌کند.» 

با تلاش معماران برای یافتن راه‌حل‌هایی برای کمبود مسکن در سراسر جهان، خانه‌های کوچک به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند.

در مقیاس کمی بزرگتر، دفتر معماری گریمشا در سیدنی در حال کار روی یک برج اداری است که ارتفاع دوبل طبقات و چشم‌انداز خانه اپرای آن برای کارگر نسل هزاره جذاب است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید