(تصاویر) بهترین عکس‌های اقیانوسی سال؛ از تانک‌های وهم‌انگیز تا گورستان نهنگ‌ها

(تصاویر) بهترین عکس‌های اقیانوسی سال؛ از تانک‌های وهم‌انگیز تا گورستان نهنگ‌ها

برندگان رقابت «عکاس سال زیر آب» به تازگی اعلام شده‌اند؛ در بین این عکس‌ها، آثاری خیره‌کننده و چشمگیر وجود دارد؛ از تلاش مردم برای نجات یک نهنگ به گل نشسته تا جنگ‌افزارهای غرق شده در اعماق دریا.

کد خبر : ۱۷۷۷۱۸
بازدید : ۵۱۱

فرادید| تصویری وهم‌آور که اسکلت نهنگ‌ها را، پس از کشته شدن توسط شکارچیان، در گورستان دریایی‌شان در اعماق آب‌های گرینلند به تصویر می‌کشد. نهنگ‌ها را به ساحل برده‌اند، پوست و گوشت را از آن‌ها جدا کرده‌اند و سپس جزر و مد اسکلتشان را به دریا برگردانده است.

به گزارش فرادید؛ این عکس که توسط الکس داوسون گرفته شده است، با انتخاب از بین بیش از 6500 عکس، برنده مسابقه عکاس زیر آب سال 2024 شده است. الکس ماستارد، رئیس هیات انتخاب، در بیانیه‌ای گفت: عکس «استخوان نهنگ» به عنوان برنده انتخاب شد زیرا «ما را دعوت می‌کند تا تأثیر خود را بر موجودات بزرگ این سیاره بررسی کنیم».

VPmUD2SjJiFxUKZCZiPtUn

داوسون، اهل سوئد، این عکس را از در یکی از شهرهای کوچک گرینلند در حدود 100 کیلومتری جنوب دایرۀ قطب شمال گرفت. در این تصویر، یک غواص از بالا به یکی از دو اسکلت نهنگ نزدیک می‌شود، با شکافی در یخ‌های بالای سر و چراغ قوه‌ای که استخوان‌ها را روشن می‌کند.

مسابقه «عکاس زیر آب سال» از سال 2015 راه اندازی شد. امسال، تصویر داوسون برنده نهایی از بین 130 فینالیست بود. منتخبی از دیگر تصاویر برنده و تحسین شده را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

2

Nuno-Sa-Winner-Save-our-seas-conservation-photographer-of-the-year - Copy

Ku9S64gXPKrszuytxaDjoX

cbVdU4utPHab29oPtsMksT

hC2rmyLyeFPCro2HMdEqQc

1

11

12

Untitled

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید