(تصاویر) نقاشی‌هایی که معجزۀ «مداد» را به رخ می‌کشند!

(تصاویر) نقاشی‌هایی که معجزۀ «مداد» را به رخ می‌کشند!

یک مداد و یک صفحۀ بزرگ کاغذی؛ همین‌ها برای جونو درای کافی هستند تا منظره‌هایی فراواقع‌گرایانه و سوررئالیستی خلق کند که مخاطب را در جزئیات شگفت‌انگیز و مفاهیم جذابشان غرق کنند.

کد خبر : ۱۸۸۵۷۰
بازدید : ۵۴۳

فرادید| جونو درای، هنرمند خودآموخته اهل آفریقای جنوبی است که تنها با استفاده از مداد و کاغذ، تخیلات چشمگیرش را تجسم بخشیده است. او با سبک «فراواقع‌گرایانه» خود، که ترکیبی از جزییات فوق‌العاده و دیدگاهی سورئالیستی است، آثاری خلق می‌کند که هم از نظر تکنیکی خیره‌کننده هستند و هم از نظر مفهومی جذابیت دارند.

به گزارش فرادید؛ نقاشی‌های درای که از جهاتی شبیه عکس هستند، ویژگی‌های اغلب نادیده گرفته شدۀ موضوعات مانند چین‌های ظریف پوست و درخشش یک قطره آب را به نمایش می‌گذارند. درای هیچ چیز را از قلم نمی‌اندازد، با این حال، طرح‌هایش اغلب بدون پس‌زمینه هستند. این باعث ایجاد نوعی حس نمایشی و تئاتری در آن‌ها می‌شود. در ضمن، این فقدان زمینه به ما اجازه می‌دهد تا برداشت‌های خود را در مورد معنای اثر اعمال کنیم.

Dusk

خود او در مصاحبه‌ای با ArtBookGuy توضیح داده است که: «از این فکر که هیچ محدودیتی در کارم نداشته باشم لذت می‌برم. اینکه تنها محدودیت شما تخیل شما باشد یک چالش فوق‌العاده است؛ از این جهت که ببینید تا کجا می‌توانید تخیلتان را پرواز بدهید». او در ادامه می‌گوید: «احساس می‌کنم دائماً در حال کشف و گسترش مرزهای تخیل خودم هستم با این هدف که چیزی را پیدا کنم که ارزش صرف زمان داشته باشد و آن را به شکل یک نقاشی تجسم ببخشم.»

با توجه به جزئی‌نگری فوق‌العاده‌ای که درای در کارش دارد، جای تعجب نیست که تکمیل یک اثر بزرگ برای او می‌تواند تا شش ماه هم طول بکشد.

hyperrealistic-drawings-jono-dry-4

hyperrealistic-drawings-jono-dry-5

hyperrealistic-drawings-jono-dry-2

jelly+baby+drawing+final+edit

Jono-Eye-Webres2

Berkana+BB

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید