(تصاویر) خاص‌ترین «کافه» در کره جنوبی؛ زیگوراتی از جنس بتن و برنج!

(تصاویر) خاص‌ترین «کافه» در کره جنوبی؛ زیگوراتی از جنس بتن و برنج!

دیوارهایی از جنس بتن نمایان و کاهِ برنج، کافۀ نان‌اِسپِیس را از هر کافۀ دیگری متمایز می‌کنند؛ ساختمانی که استودیوی کره‌ای آن آرکیتکتس با الهام از شالیزارهای تاریخی برنج در ایچئون کره جنوبی آن را طراحی کرده است.

کد خبر : ۱۹۰۲۹۰
بازدید : ۶۹۷

فرادید| کافه و فضای اجتماعات این کافه فرم زیگورات‌مانند، پلکان‌دار و شبکه‌ای متمایز دارد، با تراس‌های پشت بام که یادآور املاک مسکونی «دیوار قرمز» ریکاردو بوفیل در اسپانیا هستند.

به گزارش فرادید، استودیوی آن‌آرکیتکتس، کافه‌ی هندسی نان‌اِسپِیس را طوری طراحی کرده تا بازتاب کانال‌های آبیاری بکاررفته در شالیزارها باشد و از طریق خلق «فضاهای متقابل» تعاملات بین فرهنگ‌های مختلف را امکان‌پذیر کند.

5

این ساختمان روی یک شبکه ۳.۲ متری با مجموعه‌ای از گذرگاه‌های داخلی در هم تنیده در اطراف حیاط‌های بیرونی قرار دارد. 

به محض ورود به ساختمان، فضای خالی با ارتفاع دوبرابر که به روی عناصر باز می‌شود، به فضای میان‌فرهنگی و کافه داخلی منتهی می‌شود.

4

nonspace-cafe-on-architects-community-centre-concrete-south-korea_dezeen_2364_col_1

در داخل، سقف‌ها با استفاده از آمیزه‌ای آزمایشی از بتن نمایان مخلوط با کاه برنج ساخته شدند. در طول ساخت و ساز، بافه‌های خیس‌خورده‌ی کاه برنج روی بتن گذاشته شدند که نتیجه‌ی آن، سطح بافت‌داری است که انگار با کاه بافته شده است.

3

main

درهای کشویی، فضاهای داخلی را رو به حیاط‌های بیرونی باز می‌کنند، در حالی که پنجره‌های بزرگ تمام‌قد در انتهای فضاهای خطی، مناظر سراسر شالیزارهای برنج و رودخانه را قاب‌بندی می‌کنند.

2

روی پشت‌بام نیز بازدیدکنندگان می‌توانند در فضای تراس‌های پلکانی با سنگ‌ریزه‌های ریخته در کف و دیوارهای بتنی با ارتفاع و دهانه‌های مختلف قدم بزنند.

1

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید