(تصاویر) هشت «حمّام ماکسیمالیستی» که بهترین استودیوهای معماری طراحی کرده‌اند

(تصاویر) هشت «حمّام ماکسیمالیستی» که بهترین استودیوهای معماری طراحی کرده‌اند

از کاشی‌های تزئینی گرفته تا کاغذهای دیواری با طرح ماکسیمالیستی یا بیشینه‌گرا؛ در اینجا هشت طرح تازۀ حمام را از برخی از استودیوهای مطرح معماری در سراسر دنیا ملاحظه می‌کنید.

کد خبر : ۱۹۰۹۱۶
بازدید : ۵۶۵۱

فرادید| مینیمالیسم یا استفاده از طرح‌های خلوت و ساده، مدت‌هاست که توجهات را به خود جلب کرده و انواع و اقسام طراحی‌های داخلی با الهام از این سبک در سراسر دنیا انجام شده است؛ اما ماکسیمالیسم هم بی‌طرفدار نیست! در اینجا حمام‌هایی را معرفی می‌کنیم که استودیوهای مطرح معماری با گرایش ماکسیمالیستی و با طرح‌های سرزنده، شاد و رنگارنگ طراحی کرده‌اند. 

به گزارش فرادید، این رویکرد با ارائه‌ی جایگزینی برای گرایش به حمام‌های مینیمالیستی، از ترکیبی از رنگ‌ها و نقوش مختلف برای خلق زیباشناسی چندلایه استفاده می‌کند. 

چشم‌نوازترین نمونه‌ها، حس یک هتل بوتیک را دارند که تقریباً هر سطح آن رنگ و طرح دارد. اما این اثر را می‌توان با محدودیت اعمال کرد تا برای محیط‌های کوچکتر خانه هم مناسب باشد. 

ما هشت نمونه از این حمام‌ها را انتخاب کرده‌ایم، از حمام هتل با دیوارهای مرمری گرفته تا یک حمام خانگی با دو کاربرد متفاوت برای کاشی‌های موزاییک. 

هتل سنت وینسنت، ایالات متحده آمریکا ساخت طراحان لَمبِرت مَک‌گوآیر

8

مجموعه‌ای از اتاق‌های مهمان در این هتل در نیواورلئان دارای کاغذ دیواری‌های مرمری رنگارنگ هستند. 

سطوح دیگر اتاق با سایه قرمزی جور شدند که در الگوی مرمری هم وجود دارد. این سطوح شامل کاشی‌های دیواری مربع، کفپوش موزاییکی، قاب آینه و رنگ‌آمیزی فرسب می‌شود. 

خانه تسوبو، انگلستان، ساخت فراهِر و فایندلی

7

کف تمام این خانه‌ی بازسازی‌شده در جنوب لندن، کاشی‌های گرافیکی با ترکیبی از طرح‌های معاصر و کلاسیک کار شده است. 

برای حمام خانوادگی، معماران و مشتریانشان، کاشی تک‌رنگی را انتخاب کردند که یک توهم نوری سه‌بعدی را منتقل می‌کند و با سایه عمیق سبز جفت شده است. 

اقامتگاه ساحل شهر، استرالیا، ساخت دیزاین تئوری

6

برای حمام این خانه بازسازی‌شده در پرث، کاشی‌های موزاییکی انتخاب شدند تا به میراث اواسط قرن این ملک اشاره کنند. 

حمام دارای الگوی نامنظمی است که با سایه‌های قرمز، خاکستری و صورتی پاستلی اجرا شده که با رنگ سبز نعنایی دیوارهای اطراف متضاد است. 

ماروما، مکزیک، ساخت تارا بِرنِرد

5

خوزه نوئه سورو، متخصص سفالگری، کاشی‌های دست‌سازی خلق کرده که در تمام اتاق‌های این هتل در ریوی‌یِرا مایا دیده می‌شود. 

کاشی‌های انتخاب‌شده برای حمام‌ها شامل ترکیبی از اشکال مربع و هشت‌ضلعی می‌شود که یک الگوی دو رنگ ایجاد می‌کنند. دیوارهای پایینی با رنگ متضاد سبز جنگلی رنگ شدند که بالای آن نقوش رنگ‌آمیزی‌شده‌ی ظریفی کار شده است. 

وِرمِلیو، پرتغال، ساخت کریستین لوبوتین و مادالِنا کایادو

4

نام نخستین پروژه‌ی هتل‌داری کریستین لوبوتین برگرفته از رنگ امضای طراح فرانسوی، وِرمِلیو به معنای قرمز در زبان پرتغالی است. 

در یکی از حمام‌های این هتل ۱۳ اتاقه از این رنگ به خوبی استفاده شده است. دو نوع کاشی آلِنتِجو کنار یکدیگر قرار گرفتند و ترکیب پرشوری از الگوهای هندسی و ارگانیک را به وجود آوردند. 

هتل روزالی، فرانسه، ساخت ماریون مِی‌لَندِر

3

در این هتل ۶۰ اتاقه در پاریس که طراح داخلی فرانسوی، ماریون مِی‌لَندِر آن را طراحی کرده، رنگ را می‌توان به جای دیوارها، روی سقف‌ها دید. 

این انتخاب اجازه می‌دهد تاکید بیشتری روی کاشی‌های دیوار شود، کاشی‌هایی که نوارهایی از صورتی و نود (رنگ نزدیک به رنگ پوست) هستند و پیشخوان‌های خال‌خال سینک از پلاستیک بازیافتی به سبک موزاییک مرمرنما ساخته شدند. 

هتل اِمبِر لاک، بریتانیا، ساخت خانه خاک سرخ و خانه دره

2

پرده‌های راه‌راه حمام با سایه‌های قهوه‌ای به سبک آب‌نبات راه‌راه، الگوی ظریفی در حمام‌های این هتل آپارتمان واقع در محله کنزینگتون لندن ایجاد کردند. 

باقی پالت طراحی داخلی شامل دیوارهای هلویی و کاشی‌های رنگ پریده می‌شود. 

جاده لوئیسویل، بریتانیا، ساخت استودیوی 2LG

1

استودیوی 2LG با ترکیب کاشی‌های مرمر با طرح‌های ظریف و کاشی‌های موزاییک آبی کمرنگ، جلوه رنگی شگفت‌انگیزی را در حمام این خانه بازسازی‌شده در لندن ایجاد کرده است. 

مترجم: زهرا ذوالقدر 

 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید