(تصاویر) نقاشی‌های شگفت‌انگیزی که روی «فرش ایرانی» کشیده شده‌اند

(تصاویر) نقاشی‌های شگفت‌انگیزی که روی «فرش ایرانی» کشیده شده‌اند

هنرمند فرانسوی ماتئو هومانو از یک بوم منحصر به فرد برای پرتره‌های جذاب خود استفاده می‌کند.

کد خبر : ۱۹۲۹۷۰
بازدید : ۳۶۷

فرادید| هنرمند فرانسوی، ماتئو هومانو با الهام از سنت‌های فرهنگ‌های باستانی و همچنین تحت تاثیر پیشینه خود به عنوان یک هنرمند خیابانی، پرتره‌های خیال‌انگیز خود را روی فرش‌های ایرانی می‌کشد. او با این کار اجازه می‌دهد الگوهای سنتی فرش‌ها تبدیل به بخشی از چهرۀ زنان شوند. نتیجۀ کار باورنکردنی و شگفت‌انگیز است. 

به گزارش فرادید، او به تازگی پس از نمایشگاه انفرادی خود در موزه هنر شارجه در امارات متحده عربی، ویدئویی منتشر کرده که نگاهی اجمالی به روند خلاقیت او و فلسفه پشت این آثار دارد. 

Snapinsta.app_439914242_963784092418833_3043833819430929983_n_1024

هومانو می‌گوید: «در سراسر مشرق زمین، طرح زینتی و نمادگرایی خاستگاه‌های فرش به دورترین گذشته‌ها بازمی‌گردد. برخی قطعات خاص، به روشنی مملو از یک پیام فلسفی هوشمندانه و همچنین نمادهای قبیله‌ای یا معنوی هستند.»

EG12213SQ

«این آثار با اضافه شدن یک عنصر انسانی، پیروی از قوانین دقیق تقارن موجود در فرش و چهره، عمق وجود و آگاهی جهانی ما را لمس می‌کنند و هویت فرهنگی ما را زیر سوال می‌برند، هویتی که در حال حاضر با استانداردسازی و فرهنگ انبوه در مخاطره قرار گرفته است.» 

2

استفاده هومانو از صورت‌های زنانه هدفمند است. همانطور که این هنرمند خاطرنشان میکند، زنان از قدیم در فرآیند ساخت قالی ایرانی مشارکت داشته‌اند، از ریسندگی و رنگرزی پشم گرفته تا ایجاد طرح‌ها و بافندگی، سهم آن‌ها بخشی اساسی از فرم هنر است. بنابراین، شایسته بود از این زنان در نمایشگاه هومانو تقدیر شود. برای ادای احترام به این زنان، فرشی با دو بافنده زن، محور نمایشگاه بود. 

1

چندین فرش دیگر با پرتره‌های جداگانه کنار قطعه مرکزی نمایش داده شدند. هومانو امیدوار است با ترسیم پرتره‌ها روی این آثار سنتی، توجه تماشاگران را به داستان‌ها و مشارکت‌های این زنان جلب کند و با انجام این کار، او به عموم اجازه می‌دهد اهمیت نقش زنان در خلق این هنرهای سنتی را عمیق‌تر درک کنند.

EG12204SQ

EG09861SQ

Untitled

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید