(تصاویر) «کیوسک‌ها» در دوران حکومت شوروی چه شکل و شمایلی داشتند؟

(تصاویر) «کیوسک‌ها» در دوران حکومت شوروی چه شکل و شمایلی داشتند؟

کتاب «کیوسک» (Kiosk) که استودیوی معماری و عکاسی زوپاگرافیکا آن را منتشر کرده، یک مرور تصویری بر کیوسک‌های مدرن و فراموش شده‌ای است که در دوران اتحاد جماهیر شوروی در شرق اروپا ساخته و نصب شدند.

کد خبر : ۱۹۵۷۰۷
بازدید : ۳۲۴

فرادید| این کتاب شامل بیش از 150 تصویر از کیوسک‌های مختلف از شهرهایی مانند لوبلیانا، ورشو، بلگراد و حتی برلین است. این تصاویر خوانندگان را با وجهی کمتردیده‌شده از تاثیر تغییرات اجتماعی و سیاسی بر معماری شهری آشنا می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ عکس‌های این کتاب در طول ده سال گذشته گرفته شده‌اند و به همین جهت بسیاری از کیوسک‌هایی که از آن‌ها عکس گرفته شده، به طور آشکاری در زیر غبار فراموشی پنهان شده‌اند.

09

از دهه 1970 تا 1990، کیوسک‌های شهری در شوروی عمدتا توسط معماران مشهور طراحی می‌شدند و سپس به تولید انبوه می‌رسیدند؛ کیوسک‌هایی که در همه جا از میدان‌های شلوغ شهری تا پروژه‌های مسکونی دوران سوسیالیسم استفاده می‌شدند. از آن‌ها به عناوین مختلفی از جمله غذاخوری‌های هات‌داگ، آرایشگاه، گل‌فروشی، غرفه‌های روزنامه‌فروشی و یا دفاتر پارکینگ‌ها استفاده می‌شد.

برخی از این کیوسک‌ها هنوز هم در حال کار هستند یا بازسازی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ترک شده یا به تدریج از منظره شهری ناپدید شده‌اند.

06

011

08

05

03

04

01

07

02

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید