(تصاویر) دختر بسیار محبوبی که در کنار «موشک» معرفی شد؛ کیم جو آئه کیست؟

(تصاویر) دختر بسیار محبوبی که در کنار «موشک» معرفی شد؛  کیم جو آئه کیست؟

کیم جو آئه در رسانه‌های کره شمالی به عنوان دختر «بسیار محبوب» کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) معرفی می‌شود، از زمانی که در حدود ۹ سالگی در اواخر ۲۰۲۲ به طور عمومی معرفی شد، در رویدادهای مختلفی همراه پدرش دیده شده است. از آنجایی که معرفی اعضای خانواده در این کشور معمولاً نشانه‌ای از جانشینی است، این تصور به طور گسترده‌ای به وجود آمده که این دختر نوجوان قرار است رهر بعدی کره شمالی باشد.

کد خبر : ۱۹۵۹۴۶
بازدید : ۳۷۵

فرادید| کیم جو آئه اولین بار در سال 2013 به عنوان دختر کیم جونگ اون شناخته شد، زمانی که دنیس رادمن، ستاره سابق بسکتبال، به طور تصادفی نام او را فاش کرد و گفت که او را در آغوش گرفته است و با خانم ری (سول-جو، همسر کیم) صحبت کرده است.

به گزارش فرادید؛ او به گاردین گفته بود: «من بچه‌شان جو آئه را در آغوش گرفتم و با خانم ری صحبت کردم. او پدر خوبی است و خانواده زیبایی دارد. کیم مرد بزرگی است، او بسکتبال را دوست دارد و به ساختن اعتماد و تفاهم از طریق ورزش و تبادل فرهنگی علاقه‌مند است»

آیا نام او واقعاً کیم جو آئه است؟

02

در حالی که دختر کیم جونگ اون به نام جو آئه شناخته می‌شود، سال گذشته بیزینس اینسایدر نقل قولی از یک جاسوس بازنشسته کره جنوبی منتشر کرد که گفته بود رادمن نام کودک را در مصاحبه گاردین اشتباه گفته است. طبق گفته این افسر اطلاعاتی سابق، احتمالاً نام او یون-جو است و این اشتباهی در ارتباط بین کیم و رادمن بوده که منجر به استفاده اشتباه از این نام در رسانه‌ها شده است. با این حال، رادیو آسیای آزاد سال گذشته گزارش داد که سایر شهروندان کره شمالی که نامشان نام «جو آئه» بوده، مجبور به تغییر نام خود شده‌اند؛ موضوعی که نشان می‌دهد نام اصلی او درست بوده است.

07

دختری که در کنار «موشک» معرفی شد

کیم جو آئه در نوامبر ۲۰۲۲ در آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما، در مکانی نامشخص در کره شمالی، اولین حضور عمومی خود را داشت. او شلوار مشکی و یک ژاکت پفی سفید با کفش‌های قرمز پوشیده بود و کنار پدرش راه می‌رفت؛ حالتی که نشان‌دهنده رابطه نزدیک آن‌ها بود. جو آئه توسط رسانه‌های دولتی کره شمالی به عنوان «بسیار محبوب» یا «فرزند عزیز» کیم جونگ اون معرفی شده است.

011

مفسران کره شمالی توضیح داده‌اند که حضور عمومی جو آئه، از جمله در آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی، به دقت طراحی شده است تا پیامی از قدرت و اقتدار را به نمایش بگذارد. الجزیره سال گذشته از فیودور ترتیتسکی، یکی از محققان برجسته کره شمالی، نقل قول کرد که گفت: «وارث آینده به عنوان نمادی از قدرت معرفی شده است زیرا اولین بار او در کنار موشک‌ها ظاهر شد و موشک‌ها احتمالاً بزرگترین نماد قدرت نظامی کره شمالی هستند». ترتیتسکی ادامه داد: «ایده این است که نشان دهند چقدر ما ثبات داریم. هیچ کس نمی‌تواند به ما حمله کند زیرا ما این موشک‌ها را داریم و سیستم ما می‌تواند برای نسل‌های بعدی دوام بیاورد».

06

زندگی کیم جو آئه

اطلاعات زیادی در مورد زندگی جو آئه در دسترس نیست. بر اساس اطلاعات سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، او در خانه آموزش می‌بیند و به اسب‌سواری، شنا و اسکی علاقه دارد. اگرچه پدرش او را رسماً به عنوان وارث معرفی نکرده است، اما حضور استراتژیک او در رویدادهای مختلف نشان می‌دهد که او برای رهبری آینده آماده می‌شود.

03

چئونگ سئونگ چانگ، تحلیلگر موسسه سجونگ در کره جنوبی، به آسوشیتد پرس گفت که جو آئه احتمالا خواهر و برادر کوچکتری نیز دارد که جنسیت و سن آن‌ها به طور عمومی فاش نشده است.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید