(تصاویر) مجسمه‌های «کاغذی» حیرت‌انگیز؛ از میکروب‌ها تا فسیل‌ها

(تصاویر) مجسمه‌های «کاغذی» حیرت‌انگیز؛ از میکروب‌ها تا فسیل‌ها

تنوع مسحورکننده فرم‌های ارگانیک و تجمع ظریف جزئیاتی که لایه لایه ایجاد می‌شوند، الهام‌بخش شیوه طراحی و ساخت مجسمه‌های این هنرمند بوده است.

کد خبر : ۲۰۲۳۰۷
بازدید : ۳۱۳

فرادید| دنیای طبیعی مملو از اشکال جذاب است. با این حال، همه آن‌ها را نمی‌توان با چشم غیرمسلح دید. در واقع، برخی از پیچیده‌ترین موجودات و فرآیندها آن‌هایی هستند که در سطح میکروسکوپی اتفاق می‌افتند. روگان براون که علم را با هنر پیوند داده، مدت‌هاست مجسمه‌های کاغذی ظریفی می‌سازد که موجودات زنده‌ی بزرگ و کوچک را با جزئیات شگفت‌انگیزشان به نمایش می‌گذارند. 

به گزارش فرادید، از مرجان‌ها گرفته تا فسیل‌ها و میکروب‌ها، براون ساختارهای سلولی شکل‌دهنده گیاهان و جانوران را بزرگ می‌کند. در تمام کارهای او، حسی از حیرت وجود دارد، حیرت از اینکه چگونه همه چیز از قطعات کوچکتری تشکیل شده که ما هرگز به طور کامل آن‌ها را درک نمی‌کنیم. 

11

براون درباره آثارش گفته: «تنوع مسحورکننده فرم‌های ارگانیک و تجمع ظریف جزئیاتی که لایه لایه ایجاد می‌شوند، مستقیماً الهام‌بخش شیوه طراحی و ساخت مجسمه‌هایم شده است.» 

براون عناصر آثار استادانه‌اش را با برش دستی آن‌ها روی کاغذ سفید با کمک چاقوی جراحی به جای تکیه بر ماشین تولید می‌کند. انتخاب انجام هر برش با دست، ادای احترام به طبیعت به عنوان یک هنرمند است. این برش‌ها بعداً به شکل سیستم‌های پیچیده‌ای از لایه‌های اطراف یک بوم مدور، گرد هم می‌آیند. درون این ترکیب، هرج و مرج کنترل‌شده حاکم است و به ما یادآوری می‌کند چگونه طبیعت به ندرت متقارن یا کامل است و در عین حال، تمام این اجزاء کنار هم زندگی و رشد می‌کنند. 

10

براون توضیح داده: «کاغذ شکننده و ظریف است، اما به شکل متناقضی، بسیار قوی و بادوام است: درخت بریده و به ورقه تبدیل می‌شود، اما قدرت و استحکام آن در کار من از بین نمی‌رود. من سعی می‌کنم به شکلی این قدرت و استحکام را حفظ کنم تا به تعادلی شاعرانه برسم. من به طور انحصاری از کاغذ سفید استفاده می‌کنم چون کیفیت شکننده‌ای به کار می‌دهد و بازی نور و سایه را به حداکثر می‌رساند. سفیدی روی لایه‌های سفید اثر را تقریباً ناپدید می‌کند، از این رو، تماشاگر باید خیلی دقیق به اثر نگاه کند و این کاریست که هنرمند باید انجام دهد: مردم را وادار کند چشمانشان را باز کنند و برای دیدن وقت بگذارند و خودشان را از قید و بند معمول نگاه کردن رها کنند.»

9

8

7

6

5

4

3

2

1

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید