(تصاویر) معماری متفاوت خانۀ ژاپنی با ترکیب خاص بتن و شیشه

(تصاویر) معماری متفاوت خانۀ ژاپنی با ترکیب خاص بتن و شیشه

معماران استودیوی ژاپنی آرتکنیک، اقامتگاه SRK را در منطقه مگورو در جنوب مرکز شهر توکیوی ژاپن با ساختاری متفاوت و منحصر به فرد طراحی کرده‌اند.

کد خبر : ۲۰۲۵۷۴
بازدید : ۵۵۷۴

فرادید| در یک قطعه‌زمین حومۀ شهری، شرایط خاص زمین انگیزه‌ای برای طراحی سازه شده است. از آنجا که بلندترین قسمت ملک دارای بزرگترین درختان هم بود و مشتری می‌خواست تا جای ممکن پوشش گیاهی موجود حفظ شود، یک دیوار حائل زاویه‌دار اطراف این قسمت از توپوگرافی مرتفع ساخته شد که پشت محوطه را فراگرفته و به عنوان دیوار بیرونی با ساختمان ادغام شده است.

به گزارش فرادید، با این پارتیشن چندوجهی محافظ، مشتری می‌تواند از حریم خصوصی خود لذت ببرد و در عین حال محیطی مطبوع و پرنور داشته باشد. 

2

آرتِکنیک (artechnic) درون دیوار بیرونی، یک پوشش ثانویه از شیشه طراحی کرده که حاوی فضاهای مطبوع است و به دورنماهای خصوصی و یک پاسیوی بیرونی که سراسر خانه را احاطه کرده، دسترسی دارد. ارتفاع دیوار خصوصی به دقت طراحی شده تا تمام فعالیت‌های داخلی ساکنان را پنهان کند، اما به قدر کافی کوتاه است تا نگاهی اجمالی از شهر ارائه کند و نور طبیعی زیادی را وارد فضای داخلی کند.

Untitled

این خانه بتنی در دو طبقه سازماندهی شده که اتاق خواب و حمام خصوصی در طبقه همکف در فضایی مخفی‌تر قرار دارند و فقط پنجره‌هایی تعبیه‌شده به بیرون دارد. طبقه بالا دیوارهای شیشه‌ای دارد و شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه با سیستم کف عالی میشود که به تعیین کاربردهای مختلف کمک می‌کند. ستون‌های فولادی زاویه‌دار از نظر بصری پیرامون محیط فضا مینیمال باقی ماندند تا پلان کف فاقد ساختار و جادار باشد. 

3

دیوار بیرونی، داخل خانه را پنهان کرده و در عین حال اجازه داده نور طبیعی از همه زوایا به فضای داخلی نفوذ کند

4

پاسیو به عنوان یک فضای خصوصی باز عمل می‌کند

5

دیوارها و پنجره‌های شیشه‌ای به پلان باز طبقه بالا وسعت بخشیدند

6

اثاثیه سفارشی با معماری هماهنگ هستند تا فضا را تعریف کنند

7

8

طبقه پایین بر خلاف طبقه بالا، ماهیت مبهم‌تری برای برنامه خصوصی دارد

9

پوشش گچی دیوار بیرونی به داخل هم کشیده شده است

10

11

طبقه همکف در اصل به طور طبیعی با کمک نورگیرها روشن می‌شود

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید