(تصاویر) متفاوت‌ترین خانۀ فیلیپین؛ یک بهشت آجری در جنگل

(تصاویر) متفاوت‌ترین خانۀ فیلیپین؛ یک بهشت آجری در جنگل

یک استودیوی معماری در فیلیپین مجموعه‌ای به هم چسبیده از فضاهای سکونت را در دل جنگل، در منطقه‌ای با شیب و ارتفاع قابل توجه طراحی و اجرا کرده است.

کد خبر : ۲۰۵۳۴۷
بازدید : ۳۸۹

فرادید| گروه معماری SLIC خانه‌ای چندبخشی را ۷۰ متر بالای خط ساحلی فیلیپین به صورت مجتمع در دل جنگل ساخته است. این حجم‌ها با رعایت دقیق ویژگی‌های جغرافیایی محوطه، با استفاده از آجر و در یک الگوی هندسی پیچیده ساخته شده‌اند. آجرهای بافت‌دار که با محیط ناهموار جنگل همخوانی دارند به این سازه‌ها شخصیت متمایزی بخشیده‌اند، در حالی که منظرسازی در هر چند متر داخل و خارج سازه، محوطه‌های سبزی را شکل داده است. 

به گزارش فرادید، این خانه مجهز به انرژی خورشیدی با وجود موقعیت دورافتاده‌ای که دارد، در زاویه ۴۰ درجه شیب دارد و همین ویژگی موجب دشواری ساخت و ساز شده بود. معماران به جای یک حجم جعبه‌ای حاوی کل برنامه، فضاهای اصلی را به ویلاهای مشترک و خصوصی جداگانه و در عین حال متصل تقسیم کردند. 

1

این پروژه «خانه معدن» شامل یک فضای مشترک دو طبقه کنار صخره و شش ویلای پراکنده به سمت پایین می‌شود. نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه، سالن‌های استراحت در فضای باز و استخری با ۱۰ متر طول فضای مشترک را اشغال کردند و برای میزبانی مهمانان ایده‌آل هستند، در حالی که هر ویلا سوئیت، پاسیوی پشت‌بام، باغ و بالکن جادار خودش را دارد. ویلاها برای در آغوش کشیدن مناظر خصوصی طلوع خورشید شطرنجی هستند در حالی که گذرگاه‌های آجری بین آن‌ها به فضاهای تأمل‌برانگیز گردش تبدیل شده است. 

2

تیم معماری SLIC برای فضاهای داخلی، به دنبال تکمیل سادگی فرم بود و دیوارهای گچ آهکی کرم رنگ را با کف‌پوش‌های سنگ‌آهکی جفت کرده که به خاک آهکی زمین این محوطه ارجاع دارد. بیشتر مبلمان‌ها سفارشی ساخته شدند، از میز ناهارخوری و جزیره آشپزخانه گرفته تا کابینت‌ها و صندلی‌هایی با روکش سولیهیا (رشته‌های نازک چوب حصیری که به شکل الگوهای خورشیدتافت بافته می‌شوند). 

3

مصالح اصلی این بنا آجری از جنس خاک فشرده با منبع محلی است که با پیکربندی‌های مختلف سازگار است و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. از این مصالح به طور گسترده در سراسر محوطه استفاده شد، از دیوارهای اطراف گرفته تا سطح افقی پله‌ها و ساختن دوش فضای باز صرفاً با عبور دادن یک خط آب از سوراخ‌های آجر. 

4

معماران می‌گویند: «توجه به محیط بسیار مهم بود و این پروژه نتیجه‌ی رعایت شرایط موجود محوطه و احترام به طبیعت اطراف ملک است.» نشانه‌ی این اظهار ارادت به محیط طبیعی، پالت مصالح اندک با بیرون‌زدگی‌های چشمگیر آجری است که این خانه را کامل کرده است. این پروژه از زمان کامل شدن به پناهگاهی برای پرندگان و سایر حیوانات تبدیل شده که آزادانه از استخر شنای طبیعی به عنوان منبع آب استفاده می‌کنند. اگرچه این خانه کاملاً دورافتاده بود، اما دقت زیادی برای فراهم کردن امکانات رفاهی موجود در زندگی شهری انجام شد.

5

6

7

8

9

10

11

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید