(تصاویر) پنج «خانه» برتر دنیا در سپتامبر 2024 به انتخاب نشریه معتبر معماری

(تصاویر) پنج «خانه» برتر دنیا در سپتامبر 2024 به انتخاب نشریه معتبر معماری

خانه‌ای در هلند با یک گلخانه و اقامتگاهی در لندن با کف‌‌پوشی از جنس تخته‌های باریک جزو خانه‌های منتخب ماه سپتامبر در مجله معماری دزین هستند.

کد خبر : ۲۰۸۱۳۱
بازدید : ۱۶۶

فرادید| وبسایت معماری دزین در این ماه نیز مثل ماه‌های گذشته فهرستی از بهترین خانه‌های دنیا را که در یک ماه گذشته رونمایی شده‌اند معرفی کرده است.

به گزارش فرادید؛ خانه‌ای در هلند با یک گلخانه و اقامتگاهی در لندن با کف‌پوشی از جنس تخته‌های باریک جزو خانه‌های منتخب ماه سپتامبر در مجله معماری دزین (Dezeen) هستند. در این فهرست از جالب‌ترین خانه‌های جدید جهان، از چین تا پرتغال و نروژ معرفی شده‌اند. 

۱ خانه چوبی، هلند، از موک

5

1

این خانه‌ی چوبی در هلند را استودیوی معماری موک (Moke) ساخته و گلخانه‌ی آن را رو به چشم‌اندازی زیبا از برکۀ کوچک روبه‌روی خانه طراحی کرده است. خود خانه از دو حجم مربع و تاقچه‌ای (پیش‌آمده) با تراس‌هایی در فضاهای بین آن‌ها تشکیل شده است. 

۲ خانه‌ای با عرض 3.5 متری، پرتغال، از آتلیه فالا

4

2

این خانه‌ی یک‌خوابه جایگزین یک خانه موجود در زمینی به عرض ۳.۵ متر در پورتو، دیوارها و سقفی دارد که از پارچه‌ی چادر (خیمه) الهام گرفته است. این خانه را آتلیه فالا به سبک خاص خودش با ترکیبی سرزنده‌ای از مصالح و رنگ طراحی کرده است. 

۳ خانه کوپر، انگلستان، از استودیو S۲B

3

5

اتاق ناهارخوری طبقه همکف و اتاق جلویی طبقه اول این خانه در شمال لندن با یک کف تخته چوبی تقسیم شده است. این خانه با نام کوپر را بنیانگذاران استودیوی معماریS۲B برای خودشان ساخته‌اند. 

۴ خانه مادر، چین، از CPlus

2

4

این خانه که طراحانش آن را با الهام از سبک خانه‌های روستایی طراحی کرده‌اند، در روستای زایَنگ در جنوب غربی پکن از آجر، سنگ و چوب کمرنگ ساخته شده است. این خانه که استودیوی معماری CPlus طراح آن است، از خانه‌های حیاط‌دار سنتی الهام گرفته و پیرامون یک فضای نشیمن مرکزی با دوبرابر ارتفاع معمولی زیر یک سقف پروانه‌ای ساخته شده است. 

۵ دراپا، نروژ، از وَتِن و گروما

1

3

استودیوهای نروژی وَتِن و گروما یک ضمیمه منحنی با یک تراس بزرگ به این خانه در اسلو اضافه کردند. به گفته این استودیوها، این ضمیمه ادای احترام به معماری اصلی دهه ۱۹۳۰ منطقه است. این ضمیمه پوشیده از تخته‌های چوبی است که با خانه اصلی مطابقت دارد، اما برای ایجاد کنتراست عمودی ساخته شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید