(تصاویر) معماری استثنایی خانه‌ای که در مدت 7 سال ساخته شده است

(تصاویر) معماری استثنایی خانه‌ای که در مدت 7 سال ساخته شده است

یک استودیوی معماری مستقر در کالیفرنیا یک خانه دایره‌ای طراحی کرده که ویژگی خاص آن قوس‌های عظیم بتنی است که سراسر خانه را فرا گرفته‌اند.

کد خبر : ۲۰۸۲۶۹
بازدید : ۵۵

فرادید| پروژه‌ی ساخت این خانه‌ی ۱۳۰۰ متر مربعی در زمینی به مساحت چهار جریب بین کوه‌های سانتا ینز و اقیانوس آرام، نزدیک به هفت سال طول کشیده است.

به گزارش فرادید، رابین دونالدسون، بنیانگذار استودیوی معماری دونالدسون و شرکا، این خانه را که «خانه‌ای برای قرن بیست و یکم» نام گرفته، برای یک زوج هنرمند ساخته است. این خانه آزمون رابطه‌ی میان چشم‌انداز، هنر و تجربه است.

5

دونالدسون در این باره به دزین گفته: «ما از ترکیب محوطه‌ی باورنکردنی خانه و مشتریان رویاپردازمان الهام گرفتیم تا این خانه را طراحی کنیم، خانه‌ای که به نوعی هم از منظره بیرون آمده و هم در عین حال بخشی از آن است. کلیت خانه، تصور شما از مفهوم "خانه" را بازتعریف می‌کند.» 

4

این خانه‌ی بتنی‌شیشه‌ای با پانل‌های خورشیدی و بام‌باغ‌های سنگی محوطه‌سازی‌شده، از طریق یک راهروی فلزی معلق نزدیک به یک در نیم‌دایره و یک ورودی «کرم‌چاله‌وار»، قابل‌دسترسی است. 

3

داخل خانه، یک اتاق بزرگ با نور طبیعی شیشه‌های مقعر در ضلع شرقی و غربی روشن میشود و رو به حیاط‌های دوتایی باز می‌شود. حیاط شرقی به شکل آووکادو نشیمنگاه و یک راه‌پله اطراف محیط دارد و عرشه استخر غربی و استخر مستطیلی از مرکز پلان بیرون زده‌اند. 

روبروی ورودی، دفاتر، فضاهای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه به مجموعه اصلی می‌پیوندند.

2

راه‌پله‌های توزیع‌شده در اطراف پلان به طبقه پایین هدایت شده‌اند که دو سوئیت مهمان، اتاق بازی، کتابخانه و تئاتر دارد و همینطور یک استودیوی نقاشی، مغازه سفالگری و گاراژ بزرگی که به یک حیاط ماشین‌رو منتهی می‌شود.

در طبقه پایین، اتاق بازی، کتابخانه و تئاتر است. پاسیوی بیرونی به یک استودیوی طراحی/نقاشی، استودیوی سرامیک و آمفی‌تئاتر پلکانی منتهی می‌شود که به باغ محوطه‌سازی‌شده‌ی مجاور راه دارد و زندگی روزمره و ارتباط عمیق میان معماری، منظره و هنر را می‌آمیزد. 

1

«مالکان از نظر عملی و برنامه‌ای، به مکانی برای حمایت از زندگی اجتماعی و بشردوستانه و فعالیت‌های هنری خود و در عین حال به حریم خصوصی نیاز داشتند.»

Untitled

2

1

3

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید