اقدام جالبتویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT86

اقدام جالبتویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT86

نسل اول تویوتا ۸۶ در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد، با هدف جذب جوانان و افرادی که خواهان تجربه هیجان با یک بودجه محدود هستند، توسعه پیدا کرد.

کد خبر : ۱۲۱۴۸۵
بازدید : ۸۹۳۰

نسل اول تویوتا ۸۶ در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد، حالا پا به سن گذاشته است.

نسل اول تویوتا ۸۶ در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد، با هدف جذب جوانان و افرادی که خواهان تجربه هیجان با یک بودجه محدود هستند، توسعه پیدا کرد.

تویوتا برای پشتیبانی از این مدل محبوب، اخیراً طرحی را با نام ۸۶Re:Project شروع کرده است. در این طرح، مهندسان تویوتا تمامی قطعات مکانیکی خودرو را بازبینی و درصورت نیاز، آن‌ها را با قطعات نو تعویض می‌کنند.

تویوتا می‌گوید با اجرای این طرح، عملکرد کوپه اسپرت ۸۶ همانند روز‌های اول می‌شود و رانندگان می‌توانند حس نو بودن را به‌طور کامل تجربه کنند. این کمپانی تأکید دارد پس از مراجعه مشتریان، خودرو‌های آن‌ها برای کشف کوچک‌ترین ایرادات با دقت بررسی خواهد شد. برای مثال، در این طرح همه اجزای موتور با میکرودوربین‌ها کنترل می‌شوند، سوپاپ‌ها و مجاری احتراق کامل پاکسازی شده و بلوک موتور را با موادی خاص شست‌وشو می‌دهند. علاوه بر این موارد، مهندسان تویوتا قطعات و اتصالات لاستیکی را نیز بازبینی و درصورت لزوم، آن‌ها را تعویض می‌کنند.

اقدام زیبای تویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT ۸۶

بررسی عملکرد تویوتا ۸۶ در پیست

پس از بازبینی و نصب قطعات جدید، خودرو‌ها به یک پیست مخصوص منتقل می‌شوند. در این پیست نوبت به بررسی خودرو توسط تکنسین‌های تویوتا می‌رسد. این تکنسین‌ها باید اطمینان پیدا کنند که قطعات جدید عملکردی کاملاً درست دارند و همه‌چیز آن‌گونه است که باید باشد. درصورت تأیید تکنسین‌ها، سوئیچ خودرو به‌همراه یک گواهی مخصوص به مالک تحویل داده می‌شود.

اقدام زیبای تویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT ۸۶

در رابطه با هزینه این طرح اطلاعاتی در دست نیست، ولی قطعاً شرایط اولیه خودرو و خدماتی که مالک می‌خواهد، در مبلغ فاکتور تأثیر مستقیمی خواهد داشت!

براساس گزارش Japanese Nostalgic Car، میانگین پیمایش خودرو‌ها در ژاپن، سالانه حدود ۵۸۰۰ مایل (۹۳۳۴ کیلومتر) است. با احتساب این فاکتور، باید گفت یک تویوتا ۸۶ دوازده‌ساله، باید دارای کارکردی در حدود ۷۰ هزار مایل یا تقریباً ۱۱۳ هزار کیلومتر باشد.

چنین کارکردی پس از ۱۲ سال، در ایران یا بیشتر کشور‌ها رقم نسبتاً پایینی محسوب می‌شود؛ اما ژاپنی‌ها فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند؛ حتی در زمینه نگهداری از خودرو! مردم این کشور به‌نوعی نسبت به سلامتی خودروی خود حساس هستند؛ ازاین‌رو طرح تویوتا مشتریان زیادی خواهد داشت.

اقدام زیبای تویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT ۸۶

گفتنی است نسل دوم تویوتا ۸۶ فرودین‌ماه سال گذشته رونمایی شد. همانند نسل پیشین، این نسل را نیز می‌توان دوقلوی همسان سوبارو BRZ دانست. در زیر کاپوت این نسل یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با توانایی تولید ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. گیربکس شش‌سرعته خودکار یا نمونه شش‌سرعته دستی نیز نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. قیمت ارزان‌ترین نسخه از این کوپه اسپرت از ۲۷,۷۰۰ دلار شروع می‌شود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید