( عکس) بنز چینی، قوی‌ترین کشنده بازار ایران می‌شود

( عکس) بنز چینی، قوی‌ترین کشنده بازار ایران می‌شود

علت این شهرت، شباهت قابل توجه کابین کشنده فوتون Auman به مرسدس بنز اکتروس است. این شباهت در بایک X۹ نیز مشاهده می‌شود، تا حدی که نمای جلوی این خودرو به طور کامل با نسل فعلی کامیون‌های آلمانی مشابه است.

کد خبر : ۱۶۰۹۹۸
بازدید : ۵۲

شرکت فوتون همکار نزدیک دایملر در چین است و از فناوری‌های این شرکت برای توسعه خودروهایش استفاده می‌کند. فوتون Auman که محصول ایران خودرو دیزل به شمار می‌آید، با نام بنز چینی در بازار ما شهرت یافته است.

علت این شهرت، شباهت قابل توجه کابین کشنده فوتون Auman به مرسدس بنز اکتروس است. این شباهت در بایک X۹ نیز مشاهده می‌شود، تا حدی که نمای جلوی این خودرو به طور کامل با نسل فعلی کامیون‌های آلمانی مشابه است.

همان‌طور که اشاره کردیم، این شباهت اتفاقی نیست. کابین این کشنده توسط شریک اروپایی فوتون یعنی دایملر تهیه شده است. همچنین تست‌های ایمنی آن در آمریکا انجام شده‌اند. تمامی این موارد باعث شده‌اند تا کشنده بایک X۹ بتواند با رقبای وارداتی اروپایی در ایران برابری کند.

مشخصات فنی بایک X۹

قدرت پیشرانه بایک X۹، موضوعی است که گروه بهمن تمرکز زیادی بر آن دارد. براساس کاتالوگ کشنده بایک ایکس ۹، این خودرو سنگین به پیشرانه ۱۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی از نوع توربودیزل مجهز است. حداکثر راندمان این پیشرانه به ۵۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این پیشرانه از سری موتورهای کامینز است که با کد X۱۳NS۵ شناخته می‌شود.

در بخش انتقال قدرت از گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک ZF استفاده شده است. این گیربکس ریتاردر ۵ مرحله‌ای را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد که وجود آن در یک خودرو سنگین الزامی است.

8

علاوه بر پیشرانه قدرتمند، باک سوخت بایک X۹ نیز یکی دیگر از مزایای آن محسوب می‌شود. این باک از ترکیب دو باک ۴۹۰ و ۵۶۰ لیتری تشکیل شده است که در مجموع ۱۰۵۰ لیتر ظرفیت دارد. این باک برای طی کردن مسیرهای طولانی حمل بار در کشورمان کافی است، به شرطی که گازوئیل کافی برای پر کردن باک آن در اختیار داشته باشید!

در نهایت باید به وزن این کشنده اشاره کرد. وزن خالص بایک ایکس ۹ معادل ۷۴۰۰ کیلوگرم است. این کامیون یک کشنده ۴۴ تنی به حساب می‌آید و در این بخش نیز می‌تواند با رقبای اروپایی خود برابری کند.

امکانات و تجهیزات

امروزه کابین کامیون‌ها و کشنده‌ها نسبت به گذشته تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. از جمله این تغییرات، افزودن انواع تجهیزات رفاهی و ایمنی به فضای داخلی خودروها است.

کشنده بایک X۹ نیز می‌تواند در این بخش با خودروهای اروپایی رقابت کند. بخشی از تجهیزات این کشنده عبارتند از: ترمز هوشمند، سیستم ضد لغزش، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، رادار هشدار خروج از خط، دوربین ۳۶۰ درجه، کولر و بخاری درجا، یخچال ، ترمز پارک برقی، شارژر بی‌سیم، چراغ های LED، صندلی پنوماتیکی راننده به همراه گرمکن و سردکن، تخت خواب و سنسور تشخیص آب و هوا. قیمت و شرایط فروش این کشنده طی ماه‌های آتی از سوی بهمن دیزل اعلام خواهد شد.

کشنده کامل دیزل ملقب به کامل P۹، رقیب اصلی بایک X۹‌ در ایران به حساب می‌آید.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید