(عکس) پرفروش‌ترین خودوری اروپا که در ایران هم پرطرفدار است

(عکس) پرفروش‌ترین خودوری اروپا که در ایران هم پرطرفدار است

در ۱۰ ماه نخست سال جاری، داچیا ساندرو با فروش ۱۸۴,۰۸۸ دستگاه و تسلا مدل Y با ۱۸۳,۷۹۹ دستگاه پرفروش‌تری.ن خودروهای بازار اروپا بوده‌اند

کد خبر : ۱۶۲۹۵۴
بازدید : ۳۵

داچیا ساندرو و تسلا مدل Y رقابت بسیار نزدیکی در کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار اروپا در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند. طی ۱۰ ماه نخست سال جاری یعنی از ژانویه تا اکتبر، ساندرو در سراسر اروپا موفق به فروش ۱۸۴,۰۸۸ دستگاه شده و با اختلافی جزئی بالاتر از مدل Y با ۱۸۳,۷۹۹ دستگاه قرار گرفته است. در آمار فروش ماه اکتبر اما اختلاف دو خودرو بسیار زیاد است زیرا هاچ‌بک داچیا با فروش ۲۱,۱۳۹ دستگاه به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا، بالاتر از رنو کلیو با فروش ۱۴,۵۳۴ دستگاه (رتبۀ دوم) جای گرفته درحالی‌که مدل Y با فروش تنها ۹,۶۶۰ دستگاه در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفته است.

5948285

بنابراین، شاید فکر کنید تقاضا برای مدل Y کاهش پیدا کرده اما درواقع چنین نیست. به گزارش اتو نیوز، فروش شاسی‌بلند تسلا معمولاً در اولین ماه از هر سه‌ماهه بسیار کمتر از فروش دو ماه بعدی است. به‌عنوان‌مثال، مدل Y در جولای هفدهمین خودرو و در ژانویه سی و دومین خودروی پرفروش اروپا بود اما در ماه‌های فوریه، مارس، می، ژوئن، آگوست و سپتامبر پرفروش‌ترین خودرو بوده است؛ بنابراین، انتظار می‌رود فروش مدل Y در ماه‌های نوامبر و دسامبر بسیار بیشتر باشد و حتی بتواند عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را از ساندرو بگیرد.

5948284

در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۳، پس از ساندرو و مدل Y، فولکس‌واگن تی‌راک با ۱۶۴,۸۳۳ دستگاه، پژو ۲۰۸ با ۱۶۳,۶۷۲ دستگاه و رنو کلیو با ۱۵۴,۴۹۳ دستگاه، به ترتیب سومین، چهارمین و پنجمین خودروهای پرفروش اروپا بوده‌اند. فروش مدل Y در قارهٔ سبز اما طی سال جاری افزایش چشمگیری داشته و با رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ از ۷۵,۸۵۴ دستگاه به ۱۸۳,۷۹۹ دستگاه رسیده است. تنها خودروی دیگری که امسال رشد فروش سه‌رقمی را تجربه کرده ام‌جی ZS است که فروش آن با افزایش ۱۰۷.۷ درصدی از ۳۱,۹۷۱ دستگاه به ۶۶,۴۰۲ دستگاه رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید