(تصاویر) تبلیغات موفق خودروی کوچک فرانسوی با ورزشکاران بزرگ ژاپنی!
توئینگو در ارائه چهره ای متفاوت از یک خودروی شهری پیشتاز زمان خود بود و به همین دلیل در قلب علاقه مندان به خودرو جایگاه ویژه ای را به دست آورد.
اولین نسل رنو توئینگو به دلیل طراحی متمایز خود که تقریبا شبیه یک اسباب بازی بود، مشخص می شود و دقیقا همین ویژگی باعث می شد تا خیلی سریع در خیابان ها شناسایی شود! با جملاتی مانند: نگاه کن این توئینگو است چه قیافه متفاوتی دارد…
در دنیای خودرو بعضی از محصولات شرایط و جایگاهی را به دست می آورند که گردش روزگار آن ها را تبدیل به یک شاخص در دوران خود می کند. قطعا یکی از بهترین مثال ها در این رابطه، رنو توئینگو است. خودرویی کوچک که در اوائل دهه ۹۰ میلادی روانه بازار شد.
توئینگو در ارائه چهره ای متفاوت از یک خودروی شهری پیشتاز زمان خود بود و به همین دلیل در قلب علاقه مندان به خودرو جایگاه ویژه ای را به دست آورد.
اولین نسل رنو توئینگو به دلیل طراحی متمایز خود که تقریبا شبیه یک اسباب بازی بود، مشخص می شود و دقیقا همین ویژگی باعث می شد تا خیلی سریع در خیابان ها شناسایی شود! با جملاتی مانند: نگاه کن این توئینگو است چه قیافه متفاوتی دارد…
جسارت رنو در ارائه این طراحی آن هم با توجه به روزگار پررونق صنعت خودرو طی دهه ۹۰ میلادی، مشابه قماری بود که در نهایت خیلی خوب جواب داد.
طراحی داخل توئینگو نیز کاملا نامتعارف بود. صندلی کشویی عقب که خیلی راحت خارج می شد و فضای حمل بار را افزایش می داد، شکل متفاوت داشبورد و آمپر، امکان تبدیل صندلی ها به تختخواب و… نمایانگر راهبرد رنو برای به چالش کشاندن استانداردهای سنتی تولید خودرو بود.
از سوی دیگر ابعاد رنو توئینگو نیز برای بهره برداری از یک خودرو در شهرهای شلوغ بسیار مهم بود. این خودرو کوچک به جای پارک کمتر نیاز داشت، امکان مانور بیشتری را فراهم می کرد و نمایه ای اثرگذار از فلسفه طراحی خودروهای کوچک محسوب می شد.
وزن خالص توئینگو ۸۹۰ کیلوگرم و بیشینه وزن آن ۱۱۹۵ کیلوگرم بود. ظرفیت قسمت بار ۱۶۸ لیتر گزارش شد که با حذف صندلی عقب به ۱۰۹۶ لیتر افزایش می یافت.
جسارت رنو در ارائه این طراحی آن هم با توجه به روزگار پررونق صنعت خودرو طی دهه ۹۰ میلادی، مشابه قماری بود که در نهایت خیلی خوب جواب داد.
طراحی داخل توئینگو نیز کاملا نامتعارف بود. صندلی کشویی عقب که خیلی راحت خارج می شد و فضای حمل بار را افزایش می داد، شکل متفاوت داشبورد و آمپر، امکان تبدیل صندلی ها به تختخواب و… نمایانگر راهبرد رنو برای به چالش کشاندن استانداردهای سنتی تولید خودرو بود.
از سوی دیگر ابعاد رنو توئینگو نیز برای بهره برداری از یک خودرو در شهرهای شلوغ بسیار مهم بود. این خودرو کوچک به جای پارک کمتر نیاز داشت، امکان مانور بیشتری را فراهم می کرد و نمایه ای اثرگذار از فلسفه طراحی خودروهای کوچک محسوب می شد.
وزن خالص توئینگو ۸۹۰ کیلوگرم و بیشینه وزن آن ۱۱۹۵ کیلوگرم بود. ظرفیت قسمت بار ۱۶۸ لیتر گزارش شد که با حذف صندلی عقب به ۱۰۹۶ لیتر افزایش می یافت.
خودرو از منظر ابعاد برابر با ۳۴۳۳ میلیمتر در طول، ۱۶۳۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۲۳ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته بود. فاصله بین محورها نیز ۲۳۴۰ میلیمتر گزارش شد.
در تصاویر تبلیغاتی رنو توئینگو از ورزشکاران درشت اندام ژاپنی استفاده شد که اتفاقا این روش تبیلغات بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت.
نسل اول توئینگو با پشرانه ۱.۲ لیتری و ۱ لیتری ارائه شد. این پیشرانه های کم حجم برای مصرف کم تر در شهرها طراحی شدند. تپنده ۱.۲ لیتری حدود ۵۵ اسب بخار خروجی داشت و متوسط مصرف آن برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۶ لیتر گزارش شد.
خودرو طی ۱۳.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسید. ظرفیت باک نیز ۴۰ لیتر بود. گشتاور خودرو ۹۳ نیوتن متر محاسبه شد.
در بخش جعبه دنده نیز نمونه ۵ سرعته دستی محبوب شد. هر چند که نمونه های ۵ سرعته نیمه اتوماتیک و ۳ سرعته اتوماتیک نیز جز گزینه ها بودند.
سیستم ترمز در محور جلو دیسکی و عقب کاسه ای بود و فناوری ای بی اس را نیز پشتیبانی می کرد. رینگ های این فرانسوی کوچک ۱۳ اینچی بودند.
رنو توئینگو به سرعت در اروپا محبوب شد و فروش ۲.۴ میلیون دستگاه از این برند را در فاصله سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۷ به ثبت رساند. توئینگو یک خودرو بزرگ از نظر ابعاد نبود اما قطعا یک موفقیت بزرگ برای تاریخ رنو محسوب می شود. رنو توئینگو اکنون در نسل سوم خود قرار دارد.
رنو توئینگو نسل دوم (از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴)
رنو توئینگو نسل سوم (از ۲۰۱۴ تا کنون)
توئینگو نسل ۱
منبع: عصر ایران