(عکس) شاسی بلند جدید کیا؛ خودرویی که برق خانه را هم تامین می‌کند!

(عکس) شاسی بلند جدید کیا؛ خودرویی که برق خانه را هم تامین می‌کند!

کمپانی کره‌ای کیا، در ماه اکتبر امکان پیش خرید جدیدترین خودروی تمام الکتریکی‌اش، که یک اتومبیل شاسی بلند سه ردیفه به نام EV۹ است را آغاز کرد.

کد خبر : ۱۶۵۲۹۵
بازدید : ۴۹

خودروی جدید SUV کمپانی کیا، می‌تواند با قابلیت شارژر دو طرفه‌اش انرژی را به شبکه برق خانگی برگرداند.

کمپانی کره‌ای کیا، در ماه اکتبر امکان پیش خرید جدیدترین خودروی تمام الکتریکی‌اش، که یک اتومبیل شاسی بلند سه ردیفه به نام EV۹ است را آغاز کرد.

این اتومبیل در بخش خودروهای خانوادگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دارای بردی ۳۰۴ مایلی با تنظیمات تک موتوره (تا ۲۸۰ مایل با دو موتور) و ظرفیت یدک‌کشی تا ۲۲۶۵ کیلوگرم است.

اما جذاب‌ترین ویژگی این خودرو، شارژ سریع آن یا تعداد مسافرانی که می‌تواند حمل کند، نیست و بلکه توانایی این خودرو برای انجام شارژ دو طرفه از خودروی SUV به خانه و بازگشت به اطراف در یک چرخه انرژی دایره‌ای منظم است.

کمپانی کیا با امضای قراردادی با شرکت Wallbox (شرکتی که در زمینه راهکارهای شارژ و مدیریت انرژی خودروهای الکترونیکی فعالیت می‌کند)، حالا آماده است تا انرژی را از طریق EV۹ به شبکه بازگرداند.

مدیریت انرژی در طول چرخه

در طول سال ۲۰۲۳ بود که کمپانی هیوندای، رقیب کره‌ای کیا، از خودرو Ioniq ۶ EV خود رونمایی کرد. این خودرو قابلیت این را دارد که در ۱۸ دقیقه شارژ شود و امکان تبادل انرژی خودرو به بار (V۲L) برای شارژ و کارکردهای دستگاه‌های الکتریکی را فراهم می‌کند.

تصور کنید که شما با استفاده از این امکان می‌توانید تا دستگاه قهوه‌ساز یا سشوار را در اتومبیل استفاده کرده یا چراغ قوه‌های قابل‌حمل یا حتی لپ‌تاپتان را در سفر کمپینگ شارژ کنید.

41

در مورد نحوه شارژ خودرو به X، V۲L تنها نقطه شروع است و عموم مردم به دنبال گزینه‌های بیشتری مثل V۲H ( خودرو به خانه) یا V۲G (خودرو به شبکه) و یا حتی V۲V (خودرو به خودرو) هستند. شراکت Wallbox شامل شارژر دوطرفه نسل بعدی است.

این شرکت مدعی است که یک خودروی کیا EV۹ می‌تواند بین ۷۶ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی را در خود نگه دارد که بیش از پنج برابر انرژی یک سیستم ذخیره‌سازی استاندارد خانگی است و برای تامین برق یک خانه متوسط، تا چهار روز کافی خواهد بود.

طبق ادعای Wallbox، در صورت قطع برق، شارژر دوطرفه به شکل خودکار، منبع تغذیه کاربر را از شبکه به وسیله نقلیه تغییر خواهد داد و صاحبخانه این امکان را خواهد یافت تا از باتری خودروی EV خود به‌عنوان یک ژنراتور اضطراری استفاده کند.

با توجه به تعدد قطعی برق در سال‌های اخیر، به دلیل وقوع طوفان‌های بزرگی مثل طوفان ایان در فلوریدا یا طوفان‌های یخی که بخش‌هایی از تگزاس را خاموش کرد و یا خاموشی برق در کالیفرنیا، چنین نیازی را در بین افراد ایجاد کرده است.

کامیون برقی فورد F-۱۵۰ لایتنینگ به خاطر حل بحران قطعی برق در بخش‌های وسیعی از منطقه و رفع مشکلات بسیاری از افراد، مدتها سرتیتر خبرها بود.

یک خانه متصل

کمپانی کیا، با ساخت دمویی تحت عنوان "Kia Connected Home"، قابلیت انتقال شارژ خودرو به خانه (V۲H) را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به نمایش گذاشت تا نشان دهد که یک شارژر دوطرفه تا چه حد می‌تواند ساده باشد.

جف جابلانسکی، سخنگوی کیا در این باره توضیح داده که مراحل کار ساده هستند؛ کافی است شارژر دوطرفه را در خانه‌تان نصب کرده و خودرو را به برق وصل کنید. براساس مدیریت هوشمند از زمان روز و نیازهای انرژی خودرو، Wallbox Quasar ۲ می‌تواند EV۹ را شارژ کرده و یا برق را از EV۹ به داخل خانه منتقل و تخلیه کند.

به طور معمول سناریو V۲G بدین ترتیب است که باتری EV در طول ساعات غیرپیک و غیراوج شبانه روز ( که معمولا ساعات ابتدایی نیمه شب که اکثر مردم خواب هستند)، شارژ می‌شود. به عنوان مثال یک راننده می‌تواند با مصرف بخشی جزئی از ظرفیت باتری به سر کار برود.

آنها می‌توانند ماشین را به یک شارژر متصل کرده تا هم باتری را ۱۰۰% شارژ کرده و هم آن را در حالت آماده باش قرار بدهند تا در صورت نیاز شبکه در ساعات اوج مصرف، آماده به کار باشد.

در خانه، با استفاده از جزر و مد نیازهای انرژی به شکل مشابهی عمل می‌شود. برخی از شرکت‌ها حتی امکان خرید انرژی به صورت اعتباری در صورتحساب برق خانه را فراهم می‌کنند.

جدای از تمام این مسائل، یک سیستم نرم‌افزاری، تخصیص نیرو را مدیریت کرده و آن را به جایی که بیشتر موردنیاز است، هدایت می‌کند و Wallbox هم در این زمینه کمک‌رسان خواهد بود.

تمرکز فعلی کمپانی کیا برروی اهداف پایدار است و EV۹ یکی از یازده مدل EV است که تا سال ۲۰۲۶ وعده داده شده است. این کمپانی کره‌ای متعهد است که تا سال ۲۰۴۰، به شکل ۱۰۰% از انرژی‌های تجدیدپذیر در سایت‌های تولیدی‌اش بهره ببرد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید