(تصاویر) خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند

(تصاویر) خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند

خودروهای مفهومی جدید هوندا با انبوهی از نوآوری‌های جدید و پیشرفته در CES رونمایی شدند.

کد خبر : ۱۷۱۱۱۱
بازدید : ۴۳

هوندا از سری جدید خودروهای مفهومی خود با نام Honda Zero رونمایی کرد. هوندا می‌گوید اولین مدل تولید انبوه خود را براساس این کانسپت‌ها به نام Saloon، از سال ۲۰۲۶ در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، هوندا مدل مفهومی دیگری برگرفته از طراحی ون‌ها به نام Space - Hub را نیز معرفی کرد. هدف از رونمایی این مدل‌ها نشان دادن رویکرد هوندا در توسعه‌ی خودروهای برقی و پلتفرم جدیدی با مرکز ثقل پایین است که نتیجه‌اش بهبود آیرودینامیک و هندلینگ خودرو خواهد بود.

2024-honda-saloon-ev-concept-659e2d0dfd49184092c447a1_5_11zon

«نازک، سبک و هوشمند» سه اصل مهم هوندا در توسعه‌ی مدل‌های مفهومی جدید است. هوندا در سری Zero از لوگو اختصاصی جدیدی رونمایی کرده که به گفته‌ی این شرکت به صورت انحصاری در نسل بعدی خودروهای الکتریکی‌اش به کار گرفته خواهد شد.

هوندا در طراحی و توسعه‌ی خودروی مفهومی Afeela نیز با سونی همکاری کرد. نسخه‌ی تولیدی این خودرو در سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد.

2024-honda-saloon-ev-concept-front-659e2dacfd49184092c447ac_3_11zon
2024-honda-saloon-ev-concept-interior-659e2e09fd49184092c447b4_4_11zon

Saloon یک سدان با فرم فست‌بک و چراغ‌های مستطیلی منحصر به فرد در جلو و عقب است. این خودرو برای عملکرد اسپرت برگرفته از خودروهای فرمول یک، فاصله‌ی بسیار کمی از سطح زمین دارد. فضای داخلی با نورپردازی خاص، نمایشگر مرکزی و کنترلرهایی با پوشش پیکسلی طراحی مینیمال خود را به نمایش می‌گذارد.

مینی ون Space-Hub همان طراحی مینیمال نسخه‌ی سدان را حفظ می‌کند. این خودرو از سقف مونروف پانورامیک برخوردار خواهد بود که در کناره‌ها کمی خمیده می‌شود.

در داخل کابین دو صندلی نیمکتی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که نشانه‌ای از وجود سیستم رانندگی خودکار است. در پشت هیچ پنجره‌ای وجود ندارد و رانندگان احتمالا مجبور به استفاده از دوربین‌ها برای دیدن عقب خودرو خواهند بود.

2024-honda-space-hub-ev-concept-interior-659e2e9cfd49184092c447b6_1_11zon
2024-honda-space-hub-ev-concept-rear-659e2ed5fd49184092c447b8_2_11zon

هوندا ادعا می‌کند خودروهای برقی جدیدش بسته به مدل انتخابی، نیمه خودران یا کاملا خودران خواهند بود. در تصاویر نشان داده می‌شود که فرمان خودرو قابلیت جمع شدن دارد که به معنای قابلیت‌های خودران این مدل‌ها است.

همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ی کمک راننده براساس پلتفرم Sensing هوندا وجود دارد. هوندا Sensing یک سیستم خودران سطح ۲ است، به این معنی که رانندگان هنوز باید به جاده توجه کنند و از نظر قانونی مسئول عملکرد خودرو هستند.

هوندا با استفاده از فناوری e-Axles، سیستمی متشکل از موتور، اینورتر و جعبه‌دنده، نیروی الکتریکی را به بهینه‌ترین شکل به انرژی برای رانندگی تبدیل می‌کند.

هوندا مانند چند خودروساز دیگر در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در نسل آینده‌ی خودروهایش است. این ویژگی‌ها داده‌های مربوط به ترجیحات راننده را جمع‌آوری می‌کنند تا تجربه‌ی شخصی‌تر و همچنین بهترین پیشنهادهای مسیر را براساس اطلاعات مکانی ارائه دهند.

هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ خودروی الکتریکی جدید تولید کند و تا سال ۲۰۴۰ به فروش ۲ میلیون دستگاه دست یابد.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید