برخی از کمیاب ترین مدل های لامبورگینی که تا امروز ساخته شده اند

 برخی از کمیاب ترین مدل های لامبورگینی که تا امروز ساخته شده اند

در این مقاله، فهرستی از کمیاب ترین مدل های کمپانی لامبورگینی را، که تا امروز تولید شده اند، معرفی خواهیم کرد.

کد خبر : ۱۷۷۶۵۱
بازدید : ۲۰

خودروهای لامبورگینی مدت زمان طولانی است که در ذهن بسیاری از مردم به عنوان یک افسانه شناخته می شوند. این خودروهای ایتالیایی گاهی بیش از حد عجیب و غریب هستند و در بازی‌های ویدیویی، پوسترها و حتا فیلم‌ها حضور داشته اند. برای افرادی که به اندازه کافی برای خرید آن ها پول کافی دارند، این خودروها بسیار شگفت انگیز و رؤیایی هستند.

مانند سایر خودروهای خارق‌العاده در کلاس و برندهای دیگر، برخی از لامبورگینی‌ها به تعداد محدودی تولید شده اند. در این فهرست کمیاب‌ترین لامبورگینی‌ها از مدل‌های مدرن تا کلاسیک با قیمت های مأورایی خود حضور دارند، پس با ما همراه باشید.

لامبورگینی میورا SV/J

ارزش تخمینی: ۲,۶۵۰,۰۰۰ دلار

the-rarest-lamborghini-models-2-900x506

لامبورگینی میورا یکی از اولین خودروهای خارق‌العاده در جهان بود. در طول سال‌های تولید آن، سازنده خودروی ایتالیایی چندین نوع از این خودرو را تولید کرد. لامبورگینی میورا اس‌وی/جی (SV/J) یکی از این نوع‌ها بود. حرف J در SV/J به Jota اشاره دارد که به معنای سبک بودن است.

میورا اس‌وی/جی نسخه‌ای برای میورا اس‌وی بود که در سال ۱۹۷۰ معرفی شد. میورا اس‌وی/جی یک مدل یکتا بود که توسط الفردو بلپونه خریداری شد. پس از فروش میورا اس‌وی/جی به بلپونه، بسیاری از علاقه‌مندان به لامبورگینی تصمیم گرفتند که، مدل لامبورگینی جوتا را خریداری کنند. با این حال، تنها شش دستگاه میورا اس‌وی SV/J در نهایت تولید شدند.

لامبورگینی سنتناریو

ارزش تخمینی: ۲ تا ۲.۵ میلیون دلار

the-rarest-lamborghini-models-3-900x506

در سال ۲۰۱۷، برای جشن صدمین سالگرد تولد فروچچیو لامبورگینی، کمپانی خودرویی با نام لامبورگینی سنتناریو تولید کرد.

تنها چهل دستگاه از نسخه ویژه لامبورگینی سنتناریو در نهایت ساخته شد، که ۲۰ دستگاه از آن‌ها کوپه و ۲۰ دستگاه دیگر کانورتیبل بودند. سنتناریو از موتور ۶.۵ لیتری V12 استفاده می‌کند، همان موتوری که در اونتادور استفاده می‌شود. با این حال، لامبورگینی موتور را در سنتناریو بهینه‌سازی کرده است تا توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار داشته باشد که ۷۰ اسب بخار بیش تر از اونتادور است و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

لامبورگینی وننو

ارزش تخمینی: ۸ میلیون دلار +

the-rarest-lamborghini-models-4-900x506

این فهرست بدون اشاره به یکی از کمیاب‌ترین لامبورگینی‌های مدرن کامل نخواهد شد، لامبورگینی ونونو یکی از نادرترین مدل های کمپانی است. قیمت لامبورگینی ونونو بیش از ۸ میلیون دلار است، که برخی فکر می‌کنند قیمت منصفانه‌ای است تا یکی از خارق‌العاده‌ترین و وحشی‌ترین خودروهای لامبورگینی را داشته باشند.

ونونو از یک موتور ۶.۵ لیتری V12 با توان ۷۴۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این هیولا از شاسی کربن فایبر یکپارچه همانند اونتادور معروف استفاده می‌کند. ونونو بیش تر شبیه یک جت جنگنده است تا یک خودرو. لامبورگینی این خودرو را یک خودرو با طراحی مسابقه ای اما برای استفاده شهری معرفی کرده است. تنها ۱۲ دستگاه ونونو تولید شده‌اند، که سه دستگاه از آن‌ها کوپه و نه دستگاه دیگر کانورتیبل هستند.

لامبورگینی اونتادور جی

ارزش تخمینی: ۲.۴ میلیون دلار +

the-rarest-lamborghini-models-5-900x506

لامبورگینی اونتادور جی یک خودرو بسیار جذاب از این کمپانی ایتالیایی است. این خودرو زیبا در بخش فنی با الهام از Jota P400 ساخته شده است که نیز یک خودروی یکتای دیگر بود. Jota P400 اثر مهندس مشاور لامبورگینی، باب والاس، است. با این حال، Jota P400 در یک تصادف دچار سوختگی شد و کاملاً سوخت.

از خاکسترهای آن، لامبورگینی اونتادور جی برخاست. اونتادور جی یک خودروی کانورتیبل است، که توسط موتور V12 با حجم ۶.۵ لیتری قدرت خود را تأمین می کند. این موتور توانایی تولید ۶۹۱ اسب بخار را دارد. در سال ۲۰۱۲، لامبورگینی اونتادور جی به یک کلکسیونر به قیمت ۲.۴ میلیون دلار فروخته شد.

لامبورگینی سستو المانتو

ارزش تخمینی: ۲.۹۲ میلیون +

the-rarest-lamborghini-models-6-900x506

این خودرو یکی از کمیاب ترین و جذاب ترین لامبورگینی های تولیدشده تا امروز است، سستو المنتو، به معنی ششمین عنصر یکی دیگر از ابرخودروهای لامبورگینی است. سستو المنتو یک خودرویی است که حتا در حالت سکون هم به شدت سریع و ترسناک به نظر می‌رسد.

این هیولای ۱۰۰۰ کیلوگرمی دارای موتور V10 با حجم ۵.۲ لیتری است که توانایی تولید ۵۶۲ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. سستو المنتو در کل از فیبرکربن ساخته شده است؛ به همین دلیل به این نام معروف است. بدنه، شاسی، سیستم تعلیق همگی از فیبرکربن ساخته شده‌اند. تنها ۲۰ دستگاه از سستو المنتو ساخته شده است و هیچ کدام از آن‌ها قابلیت رانندگی در جاده‌های عمومی را ندارند.

لامبورگینی رونتون

ارزش تخمینی: ۲,۱۰۰,۰۰۰ دلار +

the-rarest-lamborghini-models-7-900x506

لامبورگینی رونتون با الهام از جنگنده F-22 Raptor، یکی از سریع‌ترین جنگنده‌های جهان، طراحی شده است. موتور V12 موجود در رونتون توانایی تولید ۶۴۱ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور را داشت که به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته متصل شده بود. رونتون قادر به انجام شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۴ ثانیه بود و سرعت بالایی برابر با ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت داشت. تولید لامبورگینی رونتون در مجموع، تنها به ۳۵ دستگاه محدود شد، ۲۰ دستگاه کوپه و ۱۵ دستگاه رودستر.

لامبورگینی SC18 آلستون

ارزش تخمینی: ۷ میلیون دلار

the-rarest-lamborghini-models-8-900x506

لامبورگینی اس‌سی ۱۸ آلستون یکی دیگر از خودروهای یکتای لامبورگینی است که در اواخر سال ۲۰۱۸ به جهان معرفی شد. این خودروی بسیار زیبا و پرقدرت به سفارش یکی از مشتریان برند با همکاری بخش موتوراسپرت لامبورگینی، یعنی اسکوادرا کورسه، ساخته شده است، به همین دلیل حروف اول اس‌سی در نام آن وجود دارند. اس‌سی ۱۸ آلستون بر پایه خودرو اونتادور اس‌وی‌جی ساخته شده است. پیشرانه آن توانایی تولید قدرت ۷۵۹ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این ابرخودرو قادر است در زمان ۲.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

لامبورگینی اگویستا

ارزش تخمینی: ۱۱۷ میلیون

the-rarest-lamborghini-models-9-900x506

اگویستا احتمالاً نادرترین و گران‌قیمت‌ترین مدل لامبورگینی است. این خودرو به مناسبت سالگرد پنجاه سالگی لامبورگینی معرفی شد، اگویستا یک خودروی کانسپت است که با الهام از لامبورگینی گالاردو طراحی شده است. این بدان معناست که از موتورV10 ، ۵.۲ لیتری با توان ۶۰۰ اسب بخار برخوردار است. این خودرو دارای یک کابین یک نفره منحصر به فرد است که شبیه به یک جنگنده نظامی مدرن است. همچنین برای ورود یا خروج از خودرو باید فرمان را جدا کنید، که این موضوع براساس یک خودروی فرمول ۱ طراحی شده است.

طراحی بیرونی اگویستا از نمای کناری به یک گاو وحشی شباهت دارد. به گفته والتر د سیلوا، طراح اگویستا، این خودرو «حس شادمانی به حداکثر رسیده» را نمایش می‌دهد. گفته می‌شود قیمت این خودرو در حدود ۱۱۷ میلیون دلار است. این خودرو ابتدا در موزه لامبورگینی به نمایش گذاشته شد، سپس طبق برخی از گفته ها، توسط یک کلکسیونر خریداری و به مقصدی نامشخص منتقل شد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید