(تصاویر) نیسان مورانو ۲۰۲۵؛ هرآنچه که باید از نسل جدید شاسی بلند ژاپنی بدانیم

(تصاویر) نیسان مورانو ۲۰۲۵؛ هرآنچه که باید از نسل جدید شاسی بلند ژاپنی بدانیم

نیسان مورانو ۲۰۲۵ در مقایسه با نسل کنونی این شاسی بلند پرطرفدار ژاپنی تغییرات بنیادینی داشته؛ اما مشخصات این خودرو چقدر ارتقا یافته است؟

کد خبر : ۱۹۴۸۳۵
بازدید : ۲۶

در حالی که حدود ۹ سال (نیمه سال ۲۰۱۵) از عرضه نسل سوم نیسان مورانو می‌گذرد و طی این سال‌ها نسل فعلی با تغییرات نامحسوسی در طراحی سپر و فرم چراغ‌ها همراه بوده است، اما سرانجام زمان بازنشستگی نسل فعلی نیسان مورانو فرا رسیده و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی، نسل جدید این شاسی بلند پرطرفدار با نسخه ۲۰۲۵ توسط کمپانی نیسان ژاپنی معرفی خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی اطلاعات منتشر شده پیرامون محصول آینده نیسان می‌پردازیم.

نیسان مورانو ۲۰۲۵ چه تغییراتی داشته است؟

82_11zon (28)

پس از رونمایی نیسان از نسل آینده محصولات خود در جریان نمایشگاه خودرو پکن، حال بر اساس تصاویر منتشر شده از نسخه در حال تست نسل جدید مورانو که توسط پاپاراتزی‌ها شکار شده، این کراس اوور کماکان سقف شیب‌دار نسخه فعلی خود را حفظ کرده و در نمای روبه‌رو با بهره‌گیری از چراغ‌های دو تکه، مطابق ترند و رسوم فعلی صنعت خودرو تولید خواهد شد.

جلوپنجره کرومی موسوم به V-Motion نیز در این نسل حذف شده است. با دقت در جزئیات می‌توان متوجه شد که نسل بعدی مورانو به مانند کراس اوور الکتریکی نیسان آریا از خطوط تیز بدنه و خط شانه ضخیم بهره برده است. در نمای عقب هم مثل بسیاری از مدل‌های جدید، چراغ‌ها از نوع سرتاسری و به هم پیوسته خواهند بود؛ همچنین سپر عقب حجم پردازی‌ها و خطوط زیادی روی خود دارد.

83_11zon (27)

بر اساس اطلاعات منتشر شده، به مانند طراحی بیرونی، نسل جدید مورانو در داخل کابین نیز به‌صورت کامل تغییر کرده است. کمپانی ژاپنی در این بخش مورانو ۲۰۲۵ را با محصولات جدید خود همسو کرده و از داشبوردی مدرن‌تر در آن بهره برده است. تصاویر جاسوسی منتسب به نسل جدید گویای آن هستند که داشبورد حالتی لایه لایه دارد و از دو نمایشگر دیجیتال پیوسته در پشت فرمان میزبانی می‌کند. ضمن این‌که ظاهرا قسمت فوقانی داشبورد جنسی از چرم خواهد داشت.

جزئیاتی مثل استفاده از دکمه بزرگ برای تنظیم صدا در بین دو دریچه مربوط به سیستم تهویه، دکمه‌های فیزیکی متعدد و بهره‌مندی از نمایشگر هداپ دیسپلی در خودرو به چشم می‌خورند. مورانو جدید مشابه سایر تولیدات جدید نیسان به سرویس نقشه گوگل، دستیار گوگل و فروشگاه پلی استور مجهز خواهد بود. به‌گفته سازنده این نسل از آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات فنی Nissan Murano 2025

84_11zon (28) 85_11zon (26)

نسل چهارم نیسان مورانو بر اساس پلتفرم D توسعه یافته است. در این پلتفرم انتقال نیرو به چرخ‌های محور جلو در اولویت قرار دارد. نیسان پثفایندر و کراس اوورهای برند لوکس اینفینیتی از این پلتفرم بهره می‌برند. بر اساس پیش‌بینی‌ها مورانو جدید با موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر V شکل که البته تنفس طبیعی است به مشتریان عرضه خواهد شد.

این موتور توانایی تولید قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر را دارد. البته بعید نیست که نیسان این کراس اوور را با یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ راهی میدان رقابت کند. برخی مطبوعات خارجی، حذف گیربکس CVT و استفاده از جعبه دنده ۹ سرعتی خودکار را از دیگر احتمالات موجود می‌دانند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید