(عکس)‌ مقایسه شاسی‌بلندهای لوکس جدید آمریکا، کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟

(عکس)‌ مقایسه شاسی‌بلندهای لوکس جدید آمریکا، کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟

کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هردو به‌تازگی به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کرده‌اند اما کدام‌یک شاسی‌بلند لوکس بهتری خواهد بود؟

کد خبر : ۲۰۲۸۲۱
بازدید : ۵۷

لینکلن و کادیلاک به‌عنوان لوکس‌ترین برندهای آمریکایی، دهه‌ها است که رقابت سختی باهم دارند. اصلی‌ترین رقابت بین این دو برند اما بین لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین محصول آن‌ها یعنی اسکالید و نویگیتور است. این شاسی‌بلندها هردو به‌تازگی به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده‌اند و امیدوارند این تغییرات باعث برتری نسبت به رقیب شود. البته درحالی‌که به‌روزرسانی اسکالید صرفاً یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای است، نویگیتور با طراحی بیرونی کاملاً جدید و کابین بازطراحی شده، نسل عوض کرده است اما آیا این برای پایین کشیدن اسکالید از تخت پادشاهی که سال‌ها است بر آن تکیه زده کافی خواهد بود؟

طراحی بیرونی

فیس‌لیفت اسکالید از جدیدترین زبان طراحی کادیلاک که ابتدا در لیریک و سلستیک ارائه شد بهره می‌برد. طراحی قسمت جلوی این شاسی‌بلند بزرگ با دی‌لایت‌های بسیار باریک و چراغ‌های عمودی در طرفین جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای بزرگ، مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد. کادیلاک همچنین بزرگ‌ترین رینگ‌های تاریخ اسکالید (۲۴ اینچی) به همراه سه رنگ بیرونی جدید را برای شاسی‌بلند پرچم‌دار خود ارائه کرده که به ابهت فوق‌العادهٔ آن می‌افزاید.

از سوی دیگر، نویگیتور با جلوپنجرهٔ جدید، چراغ‌های جلوی باریک‌تر و چراغ‌های عقب سراسری، بشدت از نسل جدید ناتیلوس وام گرفته است. نویگیتور ظاهری ساده‌تر و درعین‌حال مجلل دارد که بسیار مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد. از لحاظ ابعاد و فضای داخلی، هرکدام از این شاسی‌بلندها مزایا و معایب خود را دارند. نویگیتور فاصلهٔ محوری و ارتفاع بیشتری دارد اما این باعث برتری در فضای سر نمی‌شود زیرا اسکالید در هر سه ردیف فضای سر بیشتری ارائه می‌کند. علاوه بر این، شاسی‌بلند کادیلاک صندوق بار بزرگ‌تری هم دارد هرچند که فضای پا در صندلی‌های ردیف سوم آن کمی کمتر است.

71
72
  لینکلن نویگیتور لینکلن نویگیتور L کادیلاک اسکالید کادیلاک اسکالید ESV
فاصلهٔ محوری ۳,۱۱۱ میلی‌متر ۳,۳۴۰ میلی‌متر ۳,۰۷۰ میلی‌متر ۳,۴۰۶ میلی‌متر
طول ۵,۳۳۴ میلی‌متر ۵,۶۳۶ میلی‌متر ۵,۳۸۲ میلی‌متر ۵,۷۶۵ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۴۰۳ میلی‌متر ۲,۱۵۹ میلی‌متر
وزن ۲۶۹۰ کیلوگرم ۲۷۴۰ کیلوگرم ۲۷۲۸ کیلوگرم ۲۸۰۷ کیلوگرم

پیشرانه

نویگیتور و اسکالید هردو از پیشرانه‌های قدرتمندی بهره می‌برند که برای ارائهٔ قدرت کافی به‌منظور حرکت دادن نزدیک به سه تن فلز و یدک کشیدن نزدیک به ۴ تن طراحی شده‌اند. زیر کاپوت نسل جدید نویگیتور همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قبلی قرار گرفته است که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از زمان معرفی نسل قبلی نویگیتور در سال ۲۰۱۸ زیر کاپوت این شاسی‌بلند بزرگ قرار داشته است اما ازآنجایی‌که قدرت بسیار قابل‌احترامی دارد، ادامهٔ استفاده از آن در نسل جدید ناراحت‌کننده نخواهد بود. این پیشرانه همچنین امکان یدک کشی حداکثر ۳۹۵۰ کیلوگرم را هم برای نویگیتور فراهم می‌کند.

73
74

از سوی دیگر، اسکالید نیز همچنان به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بزرگ و قدیمی خود وفادار است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که سال‌ها است در محصولات مختلف جنرال موتورز استفاده می‌شود، یکی از آخرین پیشرانه‌های V8 تنفس طبیعی در بازار آمریکا به‌حساب می‌آید. قبلاً برای اسکالید یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل هم ارائه می‌شد که در فیس‌لیفت اخیر حذف شده است. این خودرو در ظرفیت یدک کشی با حداکثر ۳۷۲۰ کیلوگرم، در پس رقیب خود قرار می‌گیرد اما برگ برندهٔ کادیلاک ارائهٔ نسخهٔ اسپرت و وحشی اسکالید V با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ و قدرت فوق‌العادهٔ ۶۸۲ اسب بخار است که این شاسی‌بلند بزرگ را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

  کادیلاک اسکالید لینکلن نویگیتور
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت یدک کشی ۳۷۲۰ کیلوگرم ۳۹۵۰ کیلوگرم

مصرف سوخت

مصرف سوخت نسخهٔ جدید این شاسی‌بلندها هنوز اعلام نشده اما ازآنجایی‌که هردو از همان پیشرانه‌های قبلی استفاده می‌کنند، به‌احتمال‌زیاد مصرف سوخت آن‌ها مشابه نسخه‌های قبلی خواهد بود. ازاین‌رو، مصرف سوخت نسخهٔ قبلی اسکالید و نویگیتور را در جدول زیر مقایسه کرده‌ایم. این جدول به‌وضوح نشان می‌دهد که پیشرانه‌های V8 بزرگ تنفس طبیعی هرگز راندمان موتورهای V6 جدید توربو را ندارند ولی از سوی دیگر، پیشرانهٔ اکوبوست فورد از لحاظ استهلاک و لذت رانندگی ضعیف‌تر از موتور پوشراد جنرال موتورز خواهد بود.

75
76
  کادیلاک اسکالید لینکلن نویگیتور
مصرف شهر ۱۶.۸ لیتر ۱۴.۷ لیتر
مصرف جاده ۱۳.۰ لیتر ۱۰.۷ لیتر
مصرف ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ۱۳.۰ لیتر

داخل

کابین نویگیتور و اسکالید هردو مملو از ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفته است ولی ارتقاء داخل لینکلن در نسل جدید واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. به نظر می‌رسد سرانجام نویگیتور از لحاظ فضای داخلی می‌تواند هم‌سطح اسکالید باشد و دلیل اصلی این موضوع ارتقاء بزرگ نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. لینکلن در نسل جدید نویگیتور یک نمایشگر پانورامای ۴۸ اینچی را معرفی کرده که کل عرض داشبورد را پوشش داده است.

همچنین برای این شاسی‌بلند درب صندوق جدیدی هم در نظر گرفته شده است که با نزدیک شدن راننده باز و سپس بسته می‌شود. اسکالید نیز با نمایشگر ۵۵ اینچی منحنی که از ستون تا ستون کشیده شده، رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. این خودرو همچنین به سیستم صوتی AKG با حداکثر ۴۰ بلندگو مجهز است که ۱۲ بلندگو از نویگیتور بیشتر دارد و تجربهٔ شنیداری بی‌نظیری را فراهم می‌کند. هردو خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم نیمه خودران هم بهره می‌برند.

77
78

جمع‌بندی

در آمار فروش، سال‌ها است که کادیلاک اسکالید با اختلاف زیادی بالاتر از لینکلن نویگیتور قرار دارد و به‌نوعی به نماد ثروت و جایگاه اجتماعی تبدیل شده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد تغییرات نویگیتور در نسل جدید، واقعاً شرایط را با رقیب دیرینه یکسان کرده و یا حداقل بسیار به آن نزدیک‌تر کرده است؛ بنابراین، برای کسانی که به‌ راحتی، مصرف سوخت و ظرفیت یدک کشی اهمیت می‌دهند، نویگیتور بهترین انتخاب خواهد بود ولی کسانی که خواهان جلب‌توجه بیشتر، تکنولوژی فراوان و پیشرانهٔ سنتی V8 هستند، باید سراغ اسکالید بروند.

به‌طورکلی، هردوی این شاسی‌بلندها در صدر کلاس خود قرار دارند و این به تصمیم خریداران بستگی خواهد داشت که کدام‌یک را انتخاب کنند. نسخهٔ جدید این شاسی‌بلندهای پرچم‌دار آمریکایی از پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

منبع: پدال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید