هیولای خیابانی، موتورسیکلت جدید هوندا
در چند ماه اخیر اخبار هیجانانگیزی درباره پرچمدار جدید هوندا یعنی CB1000 هورنت منتشر شده است. این برند ژاپنی در نمایشگاه EICMA سال قبل نسخه پیشتولیدی موتورسیکلت جدید خود را به نمایش گذاشت و انتظار میرود جزئیات کامل آن در ماههای آینده منتشر شوند. البته تا قبل از رونمایی کامل این محصول ما میخواهیم جزئیات موجود از آن را به لطف انتشار اسناد داخلی هوندا به اشتراک بگذاریم.
هوندا CB1000 هورنت از پیشرانه ۹۹۹ سیسی استفاده میکند و رقیبی خطرناک برای محصولات سوزوکی و یاماها محسوب میشود.
در چند ماه اخیر اخبار هیجانانگیزی درباره پرچمدار جدید هوندا یعنی CB1000 هورنت منتشر شده است. این برند ژاپنی در نمایشگاه EICMA سال قبل نسخه پیشتولیدی موتورسیکلت جدید خود را به نمایش گذاشت و انتظار میرود جزئیات کامل آن در ماههای آینده منتشر شوند. البته تا قبل از رونمایی کامل این محصول ما میخواهیم جزئیات موجود از آن را به لطف انتشار اسناد داخلی هوندا به اشتراک بگذاریم.
هوندا CB1000 هورنت از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سیسی استفاده خواهد کرد و با قدرت ۱۵۰ اسب بخار خود به جنگ سوزوکی GSX-S1000 خواهد رفت. با وجود این قوای محرکه، محصول جدید هوندا سومین موتورسیکلت قدرتمندش به شمار میرود. گشتاور تولیدی CB1000 نیز بیش از ۹۹ نیوتون متر خواهد بود که بازهم از این نظر در برابر سوزوکی قد علم خواهد کرد.
قدرت تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته به چرخ عقب خواهد رسید؛ اما این همه ماجرا نیست چراکه قرار است نسخه SP این موتورسیکلت نیز تولید شود. معمولاً هوندا از نشان SP در مدلهای فول و مجهز استفاده میکند و درباره هورنت شاهد قدرت بیشتر نیز خواهیم بود. مدل CB1000 SP خروجی ۱۵۵ اسب بخاری خواهد داشت تا به رقبای سطح بالایی همچون دوکاتی استریت فایتر V2 (قدرت ۱۵۵ اسب بخار)، یاماها MT-10 SP (قدرت ۱۶۳ اسب بخار) و بی ام و S1000R (قدرت ۱۶۵ اسب بخار) نزدیک شود.
مدل پرچمدار هورنت از دوشاخ ۴۱ میلیمتری شووا SFF-BP و مونوشاک شووا استفاده کرده است. هر دو قطعه یاد شده قابل تنظیم هستند و به شاسی الماس سفارشی هوندا متصل هستند. به این موارد باید رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، دو دیسک جلوی ۳۱۰ میلیمتری، کالیپرهای رادیال و روتور عقب با کالیپر دو پیستونه را نیز افزود.
در هوندا CB1000 هورنت تجهیزات الکترونیکی نوین همچون سه حالت رانندگی و کنترل کشش نیز وجود دارند. نسخه SP اما از سیستم تعلیق ارتقا یافته بهره خواهد برد. همچنین امکان دارد قطعات فیبر کربنی و رینگهای سبکتر نیز در آن نصب شوند.
انتظار میرود پرچمدار هوندا در کلاس موتورسیکلتهای نیکد در ماه نوامبر ۲۰۲۴ رونمایی شود و چند ماه بعد نیز اولین نمونههای آن در بازار حضور داشته باشند.
علاوه بر این میدانیم مدل قبلی CB1000R دیگر به عنوان مدل سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. همین امر نشان میدهد که ژاپنیها شاید آماده عرضه محصول جدید خود هستند. به احتمال زیاد قیمت CB1000 هورنت جدید کمتر از ۱۵ هزار دلار خواهد بود.
منبع: خبرآنلاین