(عکس) کادیلاک الدورادو بریتز مدل 1984؛ کوپه مجلل صفرکیلومتر با قیمت 4 میلیارد!
این کادیلاک الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۴ از زمانی که به خریدار تحویل داده شده تاکنون در یک پارکینگ بوده و تنها ۱۹۰ کیلومتر کارکرد دارد!
درحالیکه بسیاری از کادیلاکهای الدورادو در انبارها با حیاطها پوسیده شدهاند، این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ هنوز هم دقیقاً مشابه زمانی است که از خط تولید خارج شد. بریتز (Biarritz) که نام شهر ساحلی تفریحی در جنوب فرانسه است، لوکسترین و مجهزترین تیپ الدورادو محسوب میشد.
کابین این نمونهٔ مدل ۱۹۸۴ آنقدر نو به نظر میرسد که گویی تاکنون هیچکس داخل آن ننشسته است. فرمان دو پره تلسکوپی، صفحه آمپر دیجیتالی، چرم قهوهای دکمهدار که صندلیها را پوشانده و تریم چوبی روی داشبورد، فضایی بسیار لوکس را در داخل این کوپهٔ آمریکایی ایجاد کردهاند. رینگهای خودرو هم ۱۵ اینچی هستند.
این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری انژکتوری استفاده میکند که ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل شده است. به لطف این ترکیب، الدورادو بریتز ظرف ۱۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته هرچند این اعداد طبق استانداردهای امروزی چندان قابلتوجه به نظر نمیرسند ولی برای دههٔ ۸۰ مناسب بودند. همچنین الدورادو هم خودروی اسپرتی محسوب نمیشد. علاوه بر این، الدورادو با ۵,۱۹۴ میلیمتر طول، ۱,۷۹۳ میلیمتر عرض و ۱,۳۷۹ میلیمتر ارتفاع، خودروی بسیار بزرگی است و ۱۶۹۳ کیلوگرم وزن دارد.
زمانی که این الدورادو بریتز مدل ۱۹۸۷ از پارکینگ خارج میشود، پیشرانهٔ V8 مثل یک خودروی نو، به نرمی کار میکند. البته با کارکرد ۱۹۰ کیلومتر، این ماشین تفاوت با یک نمونهٔ صفرکیلومتر ندارد. در طول ویدئو هم رانندگی بسیار کوتاهی با خودرو انجام میشود تا بدون اضافه شدن به کارکرد الدورادو، صرفاً قسمتهای مختلف ماشین بررسی شود. در طول این رانندگی کوتاه، گیربکس تعویض دندهها را بهدرستی انجام میدهد و ترمزها بهخوبی عمل میکنند. این بررسی نشان میدهد تمام قسمتهای الدورادو بریتز مثل روز اول کار میکنند.
این الدورادوی چشمگیر و منحصربهفرد توسط ونگارد موتور برای فروش گذاشته شده و هرکسی عاشق یک کادیلاک کلاسیک دستنخورده باشد، با پرداخت ۶۰ هزار دلار میتواند مالک آن شود.
منبع: بیت ران